Alle kouluikäiset eivät tarvitse ohjattuja harrastuksia.
http://yle.fi/uutiset/lastenpsykiatri_pikkulapsi_ei_tarvitse_harrastuks…
Tässäpä miettimistä teille näin perjantain kunniaksi. Kuinka moni täälläkin miettii, mihin harrastuksiin pitäisi lapsi raahata pitkien hoitopäivien jälkeen?
Kommentit (44)
ja jos ovatkin,eivät pitkiä päiviä onneksi.
varmasti tarvikaan, mutta entäs jos lapsi haluaisi oppia vaikka soittamaan pianoa kouluikäisenä. Ei pääse enää musiikkiopistoon, kun muut samanikäiset ovat aloittaneet jo vuosia aikaisemmin ja aloittelijaryhmään ei niin isoja enää oteta.
Jotenkin surullista, että on luotu järjestelmä, joka potkaisee ulos harrastuksista ne, jotka eivät heti kehdosta ole aloittamassa 7-päiväisiä harras-treenejä.
olen tässä asiassa. Alle kouluikäiselle pitkä päivä päiväkodissa on täysi työpäivä. Ilta voitaisiin ihan viettää kotona rauhoittuen ja perheen kanssa aikaa viettäen.
Olen työskennellyt päiväkodissa ja aika monella lapsella on ollut jokin harrastus. Vanhempi tulee hakemaan lasta hoidosta ja siinä jo alkaa hoputus, että nyt pitää joutua, kun liikunta ym. kerho alkaa siihen ja siihen aikaan.
Aika usein lapsi on ollut jo valmiiksi väsynyt touhukkaan päivän jälkeen ja haluton lähtemään mihinkään. Toki on lapsia, jotka haluavat mielelläänkin lähteä harrastuksiin.
Tarkoitan tällä sitä, että päiväkodissa on tänä päivänä jo itsessään niin paljon aktiviteetteja, että ilta olisi ehkä syytä rauhoittaa ja kerätä voimia seuraavaa "työpäivää" varten.
Usein lapset ovat aamulla tullessaan jo valmiiksi väsyneitä ja kiukkuisia. Miettikää vanhemmat asiaa. Tämän päivän lapset ovat aika levottomia jo alle kouluikäisinä ja käytöshäiriöitä on yhä enenevässä määrin.
Annetaan lasten olla lapsia, sillä lapsuusaika on niin lyhyt. Ei pilata sitä itse tehdyllä kiireellä.
niin kotihoidossa oleville niitä suositellaan