Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla on asunto myynnissä: välillä kannattaa värvätä kavereita "ostajiksi"

Vierailija
10.06.2008 |

tarkkailemaan kiinteistönvälittäjän toimintaa. Itse etsimme asuntoa ja olemme törmänneet yllättävän moneen "mä olen täällä vaan töissä, miten niin mun pitäis tietää jotain"-tyylillä asioita hoitelevaan välittäjään. Itseäni potuttaisi, jos nämä tyypit välittäisivät omaa asuntoani,

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on niin kalliista tuotteesta, että tuote puhuu enemmän kuin myyjä. Ts. hyvä kohde menee, vaikka tomppeli esittelisi. Jos taas tuote on ylihintainen, niin ei parhaiten puhuva välittäjäkään saa sitä menemään. Ihan hiukan siinä välissä on välittäjällä merkitystä, mutta tosi vähän. Pääasia, että töröttää siellä jakamassa lappusia.

Vierailija
2/9 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä juttuja kuultu että asunto on halutulla alueella, ei ylihintainen ja suht siisti. Siitä huolimatta ollut myynnissä jo vuoden. Sitten kun vaihdettu välittäjää, asunto on mennyt kaupaksi 2vk aikana...

Kyse on niin kalliista tuotteesta, että tuote puhuu enemmän kuin myyjä. Ts. hyvä kohde menee, vaikka tomppeli esittelisi. Jos taas tuote on ylihintainen, niin ei parhaiten puhuva välittäjäkään saa sitä menemään. Ihan hiukan siinä välissä on välittäjällä merkitystä, mutta tosi vähän. Pääasia, että töröttää siellä jakamassa lappusia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin sovittuja aikoja, tiuskimista, hätäilyä, oman kiireen valittelua yms yms

.

Me ollaan katsottu useita samantyylisiä asuntoja ja taatusti on varaa valita. Osaamattoman välittäjän kohdetta emme osta

Vierailija
4/9 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsomaan asuntoa... Välittäjä oli tosi limaisen oloinen mies, jolla oli oikeasti biitti huulessa, siis nuuska! Ja siinä ovella heti tivasi yhteystiedot - no, taisi sanoa tervetuloa - suoraan vaan näin: "nimi, puhelinnumero". Ihan kuin jossain kuulustelussa. En ikinä ostais tuollaiselta tyypiltä yhtään mitään, antoi niin epäluottamusta herättävän kuvan itsestään. Mieli teki käydä sanomassa asunnon omistajille että vaihtakaa ihmeessä välittäjää; toisaalta, olivathan he varmaan tämän välittäjän tavanneet ihan kasvotusten ennen myynnin aloittamista. Mutta uskomatonta oli kyllä.

Vierailija
5/9 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian moneen huonoon välittäjään olen törmännyt. Omistaja sentään oikeasti tietää sen asunnon asiat eikä vain arvaile.

Vierailija
6/9 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui ettei välittäjät tienneet taloista mitään. Seisoskelivat vaan sivummalla ja vastailivat kysymyksiin ympäripyöreitä. Lopulta ostimme talon suoraan omistajalta, joka osasi kertoa kaikki remontit mitä talossa oli tehty, kaikki korjausta vailla olevat viat, sähkönkulutuksen ym. Ja hintakin oli halvempi, koska se ei sisältänyt välittäjän palkkiota. Ja maksoimme mieluusti sen mitä myyjä pyysi.

Vierailija
7/9 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä heti näkee kuka on tosissaan liikkeellä.

Vierailija
8/9 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ostettiin taloa yksityisellä näytöllä (tultiin vieraalta paikkakunnalta). Välittäjä oli ensin myöhässä puoli tuntia ja sitten kun tuli, ei ollut oikeita avaimia mukana. Jäi se talo kokonaan katsomatta.

Vierailija
9/9 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen myymään jatkossakin itse ja ostamaan, jos mahdollista, suoraan omistajalta.

Olen törmännyt tosi kehnoihin välittäjiin, jotka pihtaavat tietoja ja puhuvat välillä aivan puutaheinää pässinselvistä asioista. Toki jos on tarkkana, niin voisi saada aivan hyvänkin välittäjän, mutta ei kiitos tulee liian kalliiksi ja 100% varma ei kuitenkaan voi olla, että miten työnsä tulee hoitamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän