Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yläpaine kohonnut, alapaine normaali?

Vierailija
30.08.2012 |

Mistä tuollainen voi kertoa? Mulla oli yläpaine 140, alapaine 80. Eikö toi yläpaine voi heitellä ihan stressistä, jännittämisestä tms? Vai pitääkö tätä nyt alkaa seurailemaan? Eikös verenpainetauti vaadi sen että molemmat arvot on koholla?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpainetta kannattaa mitata useammin että saa käsityksen mikä sen todellinen taso on. Yläpaineen pitäisi olla alle 130 mutta siihen voi vaikuttaa esim. stressi.

Jos poltat, lopeta se, jos olet lihava, laihduta, jos syöt suolaista ruokaa ja lakua tai salmiakkia, siirry vähäsuolaisempaan. Näistä se aika usein on kiinni eikä mitään verenpainelääkitystä tarvita.

Vierailija
2/5 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaa aamulla, heti noustessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvähän tuo yläpaine on, riippuu tietenkin iästäsi ja tupakoinnista, ylipainosta jne. Mutta ei tuollaiselle yläpaineelle tarvitse vielä tehdä mitään, seuraile tilannetta. Joskus korkea verenpaine voi aiheuttaa huonovointisuutta ja päänsärkyä, silloin hakeutuisin omaan terveyskeskukseen tai mikäli RR alkaa olemaan luokkaa 160-170/90-100.

Vierailija
4/5 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasviassa on epäsuhta noiden välillä.

Vierailija
5/5 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhan keskustelun. Itsellä juuri tuo tilanne kuin ap:lla. Ilmeisesti tuohon yläpaineeseen vaikuttaa stressi ja jännittäminen. Olen vasta 30v, työstä stressiä jonkin verran sekä olen jokapaikanjännittäjä luonteeltani. Olen kuullut, että pelkästään jännittäluonteelle voi puhjeta verenpainetauti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan