Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä rahaa?? Kaikkensa tehny.

Vierailija
30.08.2012 |

Ylimääräiset kulut heivattu pois, ei mitää jäljellä. Laskuja maksetaan koko kuun tuloilla, yleensä jää n . 100e ruokaan, bensaan ja vaippoihi + muihi kodin juttuihi mut eihä se riitä.. :( Kiva lapsille syöttää joka päivä pelkkää makaronia mutta kun rahaa ei oo :(

Oon jopa miettiny itteni myymistä mut asun niin pohjoisessa ettei sekää onnistu .. mitä mä teen??? Töitä etin kokoajan mut ei vaan tunnu tärppäävän!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen näkee ihan siitä että marjojen ja sienien poiminta ei kelpaa. Siitä saisi verottomasti useita tuhansia euroja ja perheenkin ruokaa proteiinia ja vitamiineja, mutta eihän se käy kun niitä pitäisi poimia niin paljon. Ei se raha koskaan ilmaiseksi tule ja se mikä tulee se itse kuluttaa jos ei säästöön jää.

Vierailija
22/23 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapaiset ihmiset.

Heilläkin tilanne ollut toinen (ok tulot) ja "pienirahaisuus" vain välivaihe (jos ja kun kirjoittaja palaa töihin hieman lasten kasvettua).

Jos ok tuloilla saa elämän kuosiin (eli hyvän asunnon ostettua, hankittua kaikki huonekalut, autot sun muut) ja samalla rahaa mukavasti säästöön, on helppo "köyhäillä" muutama vuosi.

On aivan eri asia elää vuodesta toiseen ns. kädestä suuhun, kun pesukone hajoaa ei ole varaa ostaa uutta jotta jää ruokaan rahaa jne.

Jos vaikka toinen menettää työkyvyn (diagnoosin saaminen voi kestää jopa vuosia) ja tippuu kelan rahoille, toisen työvuoroja supistetaan, ja samaan aikaan korot pompsahtavat kattoon, niin aika kusessa olisi moni VAIKKA säästöjä esim. tuo 20´000€ olisi.

Vastaus on: elämällä AINA siten, että kulutus on tuloja pienempää, aina. Ei ole tiukkaa tosiaan nytkään, vaikka tulot noinkin pienet. Minä haluan hoitaa nyt lapseni kotona (en silti pidä muidenkaan ratkaisuja huonona. Ja ajatella, minullahan ei ole edes työpaikkaa, eipä kuitenkaan huolta (akateeminen koulutus on). Emme mekään ostaa koskaan uusia autoja, koska arvo tosiaan laskee. Mutta autot täytyvät olla ok-tasoa, eli joskus nekin on vaihdettava, ja niitä ei siis osteta velalla. Ja jotta tuosta säästöstä menee osa vielä rahastoihin ja pari kertaa vuodessa osakkeisiin. Kerään marjoja, sieniä, kierrätän vaatteet. Ostan vain tarpeeseen, en mielihalujeni mukaan. Syömme paljon broileria ja lihaa, niitä osteaan suuret kasat pakastimeen tarjouksesta. Elämähän on oikeastaan ihan helppoa, kun siihen suhtautuu niin! Nyt kaikille suuret tsemit, istukaapa hetkeksi alas ja miettikää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kokeilisit jotain kotikutsuja pitää? Vaikka jotain Avonin tyyppistä, tai mitä siellä teilläpäin ei ole muuten.

Minäkin tiedän yhden ekologisen vaatemerkin jota voisi alkaa myydä, kivoja lasten vaatteita, ja aikuisille on oma mallisto. Suomessa ei ole vasta kuin muutama myyjä.

Itse olen myynyt joskus kotikutsuilla ihan lahjatavaratyyppistäkin, sellaista ihan edullista, mutta saa ihan hyvän voiton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme