Mistä rahaa?? Kaikkensa tehny.
Ylimääräiset kulut heivattu pois, ei mitää jäljellä. Laskuja maksetaan koko kuun tuloilla, yleensä jää n . 100e ruokaan, bensaan ja vaippoihi + muihi kodin juttuihi mut eihä se riitä.. :( Kiva lapsille syöttää joka päivä pelkkää makaronia mutta kun rahaa ei oo :(
Oon jopa miettiny itteni myymistä mut asun niin pohjoisessa ettei sekää onnistu .. mitä mä teen??? Töitä etin kokoajan mut ei vaan tunnu tärppäävän!
Kommentit (23)
Joku/jotkut kulut esim. asuminen/velat on selvässä epäsuhdassa teidän nykyisiin tuloihin. Jos ei sossu voi auttaa, pitää sitten järjestellä niitä ylisuuria kuluja jotenkin uudelleen. Jos kyse on asumiskuluista, pakko etsiä edullisempi vaihtoehto. Jos kyse veloista, velkaneuvonta voisi olla avuksi.
Ja mitä ne kaikki laskut on, joita maksat?
tarvitsisin tiedon kuinka plajon nettona saat kuussa (siis palkat tmv + lapsilisät ym), minkä kokoinen perhe, mikä on asumismuotonne ja mitkä pakolliset kk-menot (lainanlyhennykset, sähköt, vuokra tmv)
Minä kotihoidontuella, mies saa 1400 e / kk oppisopimusrahaa, ok-talo, 2 autoa. Lapsia on.
Joka kk säästetään vielä 200-500 euroa. Säästöjä 20 000 e eikä niihin kajota kuin vasta auton vaihdon yhteydessä, koska autolainaa ei tietenkään koskaan oteta. Tsemiä vaan!
Tänä vuonna on niin valtavasti marjoja ja sieniä metsässä että jokainen työtön voi katsoa peiliin, miksi ei verottomat lisäansiot kelpaa. Jos on hankala lähteä myymään, niin jalosta marjat mehuksi ja hilloiksi jne ja sitten kerralla torille myymään. Toisekseen ei tarvitse hedelmiä ostella, kun on marjoja tarjolla.
Tänä vuonna on niin valtavasti marjoja ja sieniä metsässä että jokainen työtön voi katsoa peiliin, miksi ei verottomat lisäansiot kelpaa. Jos on hankala lähteä myymään, niin jalosta marjat mehuksi ja hilloiksi jne ja sitten kerralla torille myymään. Toisekseen ei tarvitse hedelmiä ostella, kun on marjoja tarjolla.
määrät, että tienaisikin jotain.
Kyllä siellä pohjoisessakin maksullista pillua tarvitaan, ihan yhtä lailla, ku täällä etelässäkin!
Mut siis se auto on varmaan aika iso raha reikä!
Minä kotihoidontuella, mies saa 1400 e / kk oppisopimusrahaa, ok-talo, 2 autoa. Lapsia on.
Joka kk säästetään vielä 200-500 euroa. Säästöjä 20 000 e eikä niihin kajota kuin vasta auton vaihdon yhteydessä, koska autolainaa ei tietenkään koskaan oteta. Tsemiä vaan!
idea onkion siinä että lyhennys on niin pieni että asumme edullisemmin kuin vuokralla, joten saamme iisisti kerättyä sivuun puskurirahastoa ilman mitään paineita. Emme elä kulutusjuhlaa, ihan perussettiä, eli ihan jokaiselle rahan kanssa painijalle voin leppoisasti todeta: katse peiliin!
ei mitään mahkuja ostella omakotitaloja noin pienillä tuloilla.
idea onkion siinä että lyhennys on niin pieni että asumme edullisemmin kuin vuokralla, joten saamme iisisti kerättyä sivuun puskurirahastoa ilman mitään paineita. Emme elä kulutusjuhlaa, ihan perussettiä, eli ihan jokaiselle rahan kanssa painijalle voin leppoisasti todeta: katse peiliin!
Aina ei mee elämä niinku suunnittelee: mä siis jäin työttömäksi iha yllättäen! Et sorry vaan. Meil on oma asunto (toistaiseksi) niin ei saaha sossusta rahaa! Iha sama mulle, senku haukutte mutta eipä pahalta tunnu ku ei tämmöstä suunnitellu :/
ap
ei mitään mahkuja ostella omakotitaloja noin pienillä tuloilla.
sanottakoon vielä, että ok-talo on uusi (ei ostettu). Mutta huomaatteko, meillä ei ole minkäänmoista taloudellista ahdinkoa vaikka tulotilanne äkisti muuttunutkin miehen jäädessä yllättäen työttömäksi ja hakeutuessa uudelle alalle oppisopimuksella. Tilillä re3ippaasti rahaa, ihan vain siksi että joskus voi taas vaihtaa autoa / autoja, ja periaatteeme on että ne ostetaan aina käteisellä. :)
On aika outoa säästää ihan vaan auton/autojen vaihtoa varten....?
mihi ihminen säästää rahaa on auto! Me ajellaan vanhoilla mutta toimivilla autoilla , koska: jo liikkeestä ajaessa arvo tipahtaa, ei niistä ikinä saa omiaan takas niinku tämä yks väittää, iha höpöhöpö puheita :)
Ostasitte teki jotain järkevää niillä rahoilla ku niitä on nii "reippaasti"
olet myynyt kaiken ylimääräisen tavaran? lasten vaatteita?tarvikkeita?
jos kirppispöydästä ei halua maksaa, myy facebookissa. Siellä on paljon vilkkaita myyntirinkejä, eikä myyminen maksa mitään!
Jos jostain saa rahaa niin se on täältä!
http://www.profitclicking.com/?r=cwjy2umm5
Lisätietoa:
http://profit-clicking-fin.blogspot.fi/
tapaiset ihmiset.
Heilläkin tilanne ollut toinen (ok tulot) ja "pienirahaisuus" vain välivaihe (jos ja kun kirjoittaja palaa töihin hieman lasten kasvettua).
Jos ok tuloilla saa elämän kuosiin (eli hyvän asunnon ostettua, hankittua kaikki huonekalut, autot sun muut) ja samalla rahaa mukavasti säästöön, on helppo "köyhäillä" muutama vuosi.
On aivan eri asia elää vuodesta toiseen ns. kädestä suuhun, kun pesukone hajoaa ei ole varaa ostaa uutta jotta jää ruokaan rahaa jne.
Jos vaikka toinen menettää työkyvyn (diagnoosin saaminen voi kestää jopa vuosia) ja tippuu kelan rahoille, toisen työvuoroja supistetaan, ja samaan aikaan korot pompsahtavat kattoon, niin aika kusessa olisi moni VAIKKA säästöjä esim. tuo 20´000€ olisi.
Aina ei mee elämä niinku suunnittelee: mä siis jäin työttömäksi iha yllättäen! Et sorry vaan. Meil on oma asunto (toistaiseksi) niin ei saaha sossusta rahaa! Iha sama mulle, senku haukutte mutta eipä pahalta tunnu ku ei tämmöstä suunnitellu :/
ap
Eikä asunnon omistaminen estä myöskään toimeentulotukea.
ap
Eikä asunnon omistaminen estä myöskään toimeentulotukea.
Jos on pienet tulot. Ap:n tilanteessa taitaa kuitenkin olla kyse siitä ettei Hyvinäkään silloin osanneet säästää vaan otti velkaa kun piti saada kaikki. Nyt sitten makselevat sitä velkaa lapsen kustannuksella (=lapselle pelkkää makarooniin)
Ja oletteko varmasti tarkistaneet että saatte kaikki tuet joihin olette oikeutettu?
Jos on kovasti velkaa, niin eikun aika velkaneuvojalle. Siellä näkee talousasiat uudella tavalla.