Helsingin sosiaalityöntekijät Sari ja Emilia hörähtivät
Lauantai-iltapäivällä kello kolme sosiaalityöntekijät kokoontuvat vuoronvaihtopalaveriin. Sen aikana iltavuorolaisille Sarille, Emilialle ja Miialle kerrotaan päivävuoron tärkeimmät ja kesken jääneet työt. Päivävuoron tietoon on tullut puolenkymmentä murrosikäistä, joiden kiireellistä sijoittamista pitää harkita. Tämä on poikkeuksellisen paljon.
”Johdolla onkin ollut suru siitä, ettei kiireellisiä sijoituksia ole tarpeeksi. Nyt on”, sosiaalityöntekijä Seija vitsailee.
Sosiaalityöntekijä Leena kertoo pikkulapsesta, jonka vanhemmat oli pidätetty. Vanhemmat olivat ”pöllyissä”, ja perheen kodista löytyi huumeruiskuja ja dynamiittia. Lapsi päätettiin sijoittaa kiireellisesti pois kotoa.
”Poliisin mukaan äiti on kunnon ihminen”, hän sanoo.
Sosiaalityöntekijät hörähtävät.
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/en-tieda-kuka-tassa-on-hullu-mu…
Kommentit (33)
Surullista. Voisiko kunniottaa ammattiataitoa? Tervetuloa töihin sosiaalihuoltoon!.
kohtaan tunnetaan hirmuista vihaa ja heidät halutaan lynkata. Tietysti tämä kauhea tapaus nostattaa kaikissa ihmisissä vihaa muttei sen takia voi koko lastensuojelun ammattikuntaa tuomita. Ja uskokaa pois, näitä tapauksia olisi paljon enemmän, jos lastensuojelua ei olisi eli kyllä sitä työtä tehdään siellä ihan tosissaan lasten suojelemiseksi.
Mutta yritä nyt tunnekuohussasi ymmärtää, että kaikki sosiaalityöntekijät ammattikuntana eivät ole tässä yhdessä vastuussa vaan vain ne henkilöt, jotka ovat asiaa hoitaneet. Lastensuojelun työntekijät tekevät hirvittävän vaativaa työtä vaikeiden asioiden parissa ja ovat satavarmasti onnistuneet vuosien varrella pelastamaan monien lapsien hengen vastaavalta kohtalolta.
Lapsi pahoinpideltiin 25 kertaa ja viimeisen yönsä vietti kahlittuna sohvaan ja tukehtui hitaasti kuoliaaksi. Murhaajan äiti sosiaalijohtaja, joka kähminyt lapsen takaisin aina uudestaan. Hienoa työtä!
tämä jossa näin luokaton työnteko sallitaan VUOSIKAUSIA.
Minä tuotakin pelleilyä olen sitten kustantamassa.
Kukahan tässä _tunnekuohussa_ yrittää selittää mustaa valkoiseksi?
Pelottaako että viranomaiset ei olekaan pyhimyksiä. Aattele, sinäkin voit yksi kaunis päivä joutua totalitäärisen mielivallan uhriksi!
Ei vain taida olla kaikkien huumori-tyyppien tulkinta hallussa. Äitinikin olisi ihmetellyt tuota juttua. Että vielä hörähteleekin ja miettii, miten onkin kaivattu lisää huostaanotettavia...
Toimittajalle pyyntö, älä käytä ironiaa, sarkasmia tai mitään muutakaan huumorin lajia (paitsi ehkä puujalkavitsejä) artikkeleissa, jotka koskettavat av-mammoja. Tuolla tavalla tekstin sanoma ei mene perille.
tämä jossa näin luokaton työnteko sallitaan VUOSIKAUSIA. Minä tuotakin pelleilyä olen sitten kustantamassa. Kukahan tässä _tunnekuohussa_ yrittää selittää mustaa valkoiseksi? Pelottaako että viranomaiset ei olekaan pyhimyksiä. Aattele, sinäkin voit yksi kaunis päivä joutua totalitäärisen mielivallan uhriksi!
siksi siinä hörähdellää. Luepa se uusiksi ihan ajatuksen kanssa. Ja ole huoleti, kyllä ne sinun verorahasi menevät ihan hyvään käyttöön, sossut tekevät rankkaa työtä ja pelastavat toiminnallaan monia lapsia, se on satavarma.
Aattele, sinäkin voit yksi kaunis päivä joutua totalitäärisen mielivallan uhriksi!
Minun kokemuksellani vain sossun totalitäärisestä mielivallasta vauhkoavat ovat lähes poikkeusetta niitä, jotka ovat joutuneet lastensuojelun vakavien epäilyjen kohteeksi (tai joiden lapsi/miesystävä/naisystävä jne on tällainen "mielivallan uhri"). Eli joilla on oma lehmä puolustettavana.
Asun siinä melkein vieressä ja satun tuntemaan kyseisen sosiaaliviraston iljettävän hyvin.
Siellä ei toimi mikään!
hyvin tunnut paikan tietävän ja noin syvää vihaa sitä kohtaan tunnet. Oletko lastensuojelun asiakas itsekin?
Asun siinä melkein vieressä ja satun tuntemaan kyseisen sosiaaliviraston iljettävän hyvin. Siellä ei toimi mikään!
Sen sijaan olen tehnyt kaksi kantelua ko. paikasta ja saanut lopulta Helsingin sosiaalijohtajalta anteeksipyynnön alaistensa toiminnasta.
Miten tuollaisia ihmisiä voi olla olemassa
ISÄT JA ÄIDIT!!! Ja me "paremmin toimeentulevat" maksetaan täällä hyvinvointi Suomessa tämä.
Naapurit, läheiset, luokkakaverit, katsokaa ympärille. Sieltä se lähtee!!! Ei yhteikunnasta.