Mitä puoluetta aiot äänestää ja miksi?
Lyhyesti ja ytimekkäästi, pari pääsyytä miksi juuri kyseinen puolue. Ja jos et aio äänestää niin ei ole sinun ketjusi, me ei tarvita lisää WTD-tason perusteluja äänestämättä jättämiselle.
Itse entisenä kokoomuksen äänestäjänä siirryn vihreisiin. Kokoomusjohtoinen hallitus on sössinyt asioita niin rajusti viimeiset vuodet ja kypsyin täysin takinkääntöön, katteettomiin lupauksiin ja puolueen omahyväiseen "mainostoimistomaisuuteen" jossa piiri pieni pyörii, vaikka sinällään koulutus ja yrittäminen lähellä sydäntäni ovatkin ja mielestäni veronkorotusten tie on koluttu loppuun.
Vihreät pienin paha tällä hetkellä, koen ympäristöasiat ja esim. joukkoliikenteen kehittämisen tärkeäksi, kannatan työpaikkojen luomista uusiutuvan energian aloille ja bioteknologiaan ja olen nk. arvoliberaali.
mites te muut?
Kommentit (141)
Äänestän perussuomalaisia, koska vähiten huono vaihtoehto.
Vasemmistoliittoa, paras ohjelma.
Ehdottomasti persuja, ovat saaneet todella paljon aikaan hyviä asioita joita arvostan.
Hamppupuoluetta, mikäli saavat alueelleni ehdokkaan.
Kyllä ääni menee persuille, en näe muita vaihtoehtoja. Ainoa puolue joka menee oma kansa edellä kuten pitääkin.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:54"]
Ensimmäistä kertaa Perussuomalaisia, en olisi uskonut tämän päivän koittavan, mutta näin tapahtui. Suomessa maahanmuuttopolitiikka on kauniisti sanottuna päin mäntyä ja siihen on tultava muutos. En ole rasisti ja arvostan niitä maahanmuuttajia, jotka toimivat "maassa maan tavalla" ja asiallisesti, mutta valitettavasti suurin osa elää täällä liikaa oman maan tapojen mukaan.
Samoin minä. Äänestän persuja koska olen täysin kyllästynyt näihin "moniosajiin" ja heidän hyysäämiseensä. Jo riittää "kirvesmiehet" ja "palomiehet" sekä hyssyttely.
Olen kyllästynyt siihen, että suomalainen ei saa sanoa pientäkään sanaa somaleista jne. vaan heti heitetään rasistikortti ja syytteet niskaan, MUTTA jos somali vastaavasti kiroaa, haukkuu tai hakkaa suomalaista koko sydämensä kyllyydestä, asialle ei tehdä mitään ja siitä vain hiiskutellaan.
Ääni demareille on pois hallituspuolueilta.
Vierailija kirjoitti:
Ääni demareille on pois hallituspuolueilta.
Taas näitä demarinkannattajien aivopieruja hehhehheee...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ääni menee persuille, en näe muita vaihtoehtoja.
Ainoa puolue joka menee oma kansa edellä kuten pitääkin.
Perussuomalaiset tai Kokoomus. Kiitos tästä kuuluu pasltalla jankkaaville äärivasemmistolaisille sekopäille jotka ovat saaneet minut aivopestyä inhoamaan kaikkea vasemmistolaista. Olen aikuisten oikeasti äänestänyt viimeksi demaria eduskuntavaaleissa.
Persuja ajattelin äänestää, koska heillä on vähiten järki kateissa.
Persut on ainoa vaihtoehto meille pienellä paikkakunnalla asuvalle, omalla autolla duunaritason työssä käyvälle heterolle miehelle. Kaikille muille puolueille me olemme vain kaiken maksajia, kaiken tekeviä ja kaikkeen syyllisiä eli käytännössä orjia.
Feministiset vihervasemmisto puolueet menee kaikki siinä puhtaassa ja avoimessa miesvihassa, kokoomus ja kepu on pelkästään rikkaiden puolue ja pienpuolueille äänen antaminen on sama kun jättäisi äänestämästä kun se ääni menee hukkaan ihan vain sen takia kun ei niillä ole mitään mahdollisuutta päästä valtaan
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:38"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:32"]
Vasemmistoa, koska haluan perustulon.
[/quote]
Miten ajattelit sen perustulon kustantaa? Yksistään perustuloon menisi enemmän kuin mitä valtion talousarviossa on tulopuolella? Ajattelitko tuplata kaikkien verot? Vai möisikö vasemmistolainen kaiken valtion omaisuuden, joka hetken aikaa lämmittäisi tulopuolella?
[/quote]
Yllätys, ettei tähän tullut perustulon kannattajalta alapeukkua enempää vastausta...
Perustuloa voisi kehitellä jos se poistaisi toimeentulotuen, asumistuen ja koko sen koneiston/henkilöstön joka näitä pyörittää. Jotenkin se voisi onnistua verotuskeinoilla, ensimmäinen tonni verotonta ja siitä ylöspäin ........ Tämä voi olla ihan toimimaton juttu mutta kai jotain on tehtävä jos tulevaisuudessa työtä ei riitä kaikille. Talousasiantuntijat suunnittelemaan.
En mitään puoluetta. En aio olla rikollisten kanssa tekemisissä enkä olla kanssarikollinen. Vähiten osallistua välillisesti kuolemantuottamuksiin. Niihin rikoksiin joihin kokoomuksen, persun, kristillisdemonien ja bättre fåldelin äänestäjät ovat tällä vaalikauaudella syyllistyneet.
Aion äänestää persuja koska muslimit oksettaa minua.
Vierailija kirjoitti:
Aion äänestää persuja koska muslimit oksettaa minua.
Tämä!
Muslimit on sikoja!
🧕=🐷
Tietysti aion äänestää persuja!
Persujen puoluetoimisto näämmä herätteli vanhan ketjun... Perustelut persujen äänestämiseksi ei kyllä oikein mene enää läpi. Vai että muka oman kansan asialla? Oman hillotolppansa lumoissa eikä mitään muuta.
Äänestän Vapauden liittoa. Voi kuulostaa yllättävältä, mutta voin harkita myös vasemmistoliittoa. Nykyisiä hallituspuolueita en äänestäisi, vaikkei mitään muuta olisi tarjolla (tai ehkä sitten jopa rkp:tä 🙄)
Vierailija kirjoitti:
Tietysti aion äänestää persuja!
Samoin ja syystä kun heitä on suotta mollattu. Meitä on monta.
Ja uskot että vasemmiston porukka olisi jollain lailla parempi kuin tämä ? Täysin samaa agendaa ajavat nuo kaikki onnettomat tunarit