Mitä puoluetta aiot äänestää ja miksi?
Lyhyesti ja ytimekkäästi, pari pääsyytä miksi juuri kyseinen puolue. Ja jos et aio äänestää niin ei ole sinun ketjusi, me ei tarvita lisää WTD-tason perusteluja äänestämättä jättämiselle.
Itse entisenä kokoomuksen äänestäjänä siirryn vihreisiin. Kokoomusjohtoinen hallitus on sössinyt asioita niin rajusti viimeiset vuodet ja kypsyin täysin takinkääntöön, katteettomiin lupauksiin ja puolueen omahyväiseen "mainostoimistomaisuuteen" jossa piiri pieni pyörii, vaikka sinällään koulutus ja yrittäminen lähellä sydäntäni ovatkin ja mielestäni veronkorotusten tie on koluttu loppuun.
Vihreät pienin paha tällä hetkellä, koen ympäristöasiat ja esim. joukkoliikenteen kehittämisen tärkeäksi, kannatan työpaikkojen luomista uusiutuvan energian aloille ja bioteknologiaan ja olen nk. arvoliberaali.
mites te muut?
Kommentit (141)
Samalla linjalla olen kuin seiska.
Joko perussuomalaisia tai muutos 2011
maahanmuuttoon on tultava muutos, myös kehitysapurahojen syytämiseen muualle
Vasemmistoliittoa. Ainoa porukka joka edes yrittää pitää köyhimpien ja heikompien puolia.
Perussuomalaisia. Olen kyllästynyt EUn tuomaan byrokratiaan ja kaikkeen siihen kuinka se imee virkamiesten kaiken ajan. EU-USA vapaakauppasopimus kans arveluttaa. Perussuomalaisten talouspoliittinen linja on vähän vasemmistolainen, mikä myös sopii minulle. Persut ottavat myös islamisaation vakavasti, mikä on minulle tärkeä asia. Suomi on turvallinen maa asua ja haluan että jatkossa myös pysyy sellasena. Perussuomalaiset kannattavat myös suomalaisen työvoiman suosimista kotimaassa. Ei ole mitään järkeä että tänne tulee muualta miehiä tekemään työt ja vievät rahat ulkomaille. En odota suurta muutosta, mutta ainakin ilmaisen oman turhautumiseni äänestämällä puoluetta joka on luvannut tehdä asioille jotakin.
Persut eivät myy tuottavia yrityksiä ulkomaalaisille. Toisin kuin kokkelit, nuo talouden asiantuntijat.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:45"]
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/970
[/quote]
Tämä virus, tullut joka ketjuun.
Vihreät! En jaksa suvaitsematonta kohkaamista, samaa mieltä ap:n kanssa.
Ap jatkaa: perustulon käyttöönotto on muuten yksi syistäni äänestää vihreitä myös, nykyisen kaltainen byrokraattinen tukiviidakko nöyryyttää ihmistä joka ei sitä voi ymmärtää (apu jää saamatta) kuten eivät ymmärrä myöskään virkailijat edes itse. Lisäksi sen aiheuttamat kannustinloukot ovat käsittämättömiä.
Monet tuntuvat tällä kertaa perustavan valintansa pienimpään pahaan tai poissulkemismenetelmän käyttöön. Saa nähdä onko tällä palstalla sama meininki. :)
Perussuomalaisia, koska puolueen fiksut kannattajat vakuuttivat minut kypsällä, analyyttisellä, faktisella dialogillaan. Äbäläwäbälä uliuli mamupatja rassismi värinä hyysäri hyysäri neekerin kulli hyysäri vihreät raiskattaviksi Mestari mitä vittua lisää spämmiä.
Ensimmäistä kertaa Perussuomalaisia, en olisi uskonut tämän päivän koittavan, mutta näin tapahtui. Suomessa maahanmuuttopolitiikka on kauniisti sanottuna päin mäntyä ja siihen on tultava muutos. En ole rasisti ja arvostan niitä maahanmuuttajia, jotka toimivat "maassa maan tavalla" ja asiallisesti, mutta valitettavasti suurin osa elää täällä liikaa oman maan tapojen mukaan.
Olen kyllästynyt siihen, että suomalainen ei saa sanoa pientäkään sanaa somaleista jne. vaan heti heitetään rasistikortti ja syytteet niskaan, MUTTA jos somali vastaavasti kiroaa, haukkuu tai hakkaa suomalaista koko sydämensä kyllyydestä, asialle ei tehdä mitään ja siitä vain hiiskutellaan.
Elmolhoda=kiero ja epärehellinen pelle. Huono yhdistelmä teologeille. Vielä vähän ilmaisuutta hahmoon ni hyvä tulee.
hieman semmonen nuorison houkuttelija-olemus.
HUOM. Ei ole mikään ahdistelija tms.
toki vaalit ovat menneet 10v. Sitten mutta tulin tämän nyt kertomaan teille.😁
mistä tiedän? Tunnen henkilökohtaisesti.
Ehkä persuja. Kaipaan tervettä maalaisjärkeä enkä halua Suomeen yhtään enempää lokkeilijoita. Oikeasti haluaisin äänestää puoluetta, jolla olisi todellisia ratkaisuja ja vaihtoehtoja nykyiseen esim kannustimia omien kansalaisten lisääntymiseen sekä verotuksen suurta uudistusta. Sellaisesta vaan en ole vielä kuullut.
En ketään. Yksikään puolue tai kansanedustaja ei ole tuolla ajamassa muuta kuin omaa etuaan. Ja jos yrittääkin tehdä jotain toisin, niin puoluekuri hoitelee kyllä langenneen oikealle tielle. Politiikka on pelkkää teatteria ja luo illuusion siitä että äänestäjä voisi jollain lailla vaikuttaa mihinkään. Ja tämä kommentti poistuu kohta ihan takuulla
Olen niin suuttunut hallitukseen, että äänestän pelkästään sen takia Vasemmistoliittoa. En siis ole koskaan äänestänyt sitä ennen tätä nykyistä hallitusta.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:32"]
Vasemmistoa, koska haluan perustulon.
[/quote]
Miten ajattelit sen perustulon kustantaa? Yksistään perustuloon menisi enemmän kuin kuin valtion talousarviossa on tulopuolella? Ajattelitko tuplata kaikkien verot? Vai möisikö vasemmistolainen kaiken valtion omaisuuden, joka hetken aikaa lämmittäisi tulopuolella?