Hiuksianne säännöllisesti itse vaalentavat!
Kannattaako urakkaan ryhtyä eli alkaa vaalentaa itse lapsuuden vaaleudesta aika tavalla tummentuneita maantienvärisiä hiuksia? Mielessäni on tuhkanvaalea sävy, joka ei saisi olla kellertävä eikä punertava.
Vinkkejä, kokemuksia ja suositteluja kiitos :)
Kommentit (9)
vika, että se ei ainkaan minulla kirkasta väriä, väristä tulee jotenkin himmeä. Itsellä hiukset ovat vaaleat-maantienväriset, joihin otan kirkkaan vaaleat raidat pari kertaa vuodessa. Kun se kirkkaus vähenee, pesen välillä hopeashampoolla, mutta mielestäni se jotenkin himmentää, vähän kuin olisi kuivashampoota käyttänyt. Raidoista tykkään, koska niissä ei juurikasvu häiritse. Otan huppuraidat en folioraitoja.
Minulla on pitkä tukka ja usein kiinni.
Käytän värjäysten välillä vaalentavaa suihketta, jolla teen palkkiraitoja varsinkiin eteen. Näin voi häivyttää tummemman juuren, toki vaalennan vain 2-3 asetta (mun suosikki polycolor kirkkaanvaalea).
kun hiuksesi ovat maantienväriset eikä tummat. Onnistuu ihan yksittäisellä värillä, ei tarvi värinpoistoa + toista väriä päälle kuten tummilla naisilla vaatisi. Oma luottotuotteeni oli kun blondasin, L'Oreal Preference Sävy "Helsinki", joka on tosi vaalea tuhka. Mun tukanväri luonnostaan on vaalea maantie ja tästä sai tuolla ihan blondin.
Jos on vähän tummempi maantiensävy voi tarvita vahvempaa vaaleannusväriä, esim. Schwarzkopfilla on tosi toimivia http://www.blonde.schwarzkopf.fi/index.php?id=1135
Kiitos! Ja lisäkysymys sinulle: miten värjäät juurikasvun?
Kiitos! Ja lisäkysymys sinulle: miten värjäät juurikasvun?
Hieron vaan ihan sormin sitä väriä sinne tyvialueelle. En mitenkään tarkkaan siis vain tyvikasvuun vaan menee osin kyllä jo vaalennettuunkin hiukseen, mutta ei sentään latvoihin. Ei mulla ainakaan mitenkään ole hiukset kärsineet tuosta että osin menee jo vaalennettuun väriä koska en levittele huolella siveltimellä pelkkään tyvikasvuun. Menee nopsaan uudelleenvärjäys noin kun ei kun väriä sormiin ja hieromaan päänahkaan ja sinne päänahan lähihiuksiin - pää alaspäin lavuaarin yllä tämä onnistuu helpoiten ilman että latvoihin menee vahingossa väriä.
Mä en jaksaa enää värjäillä, meni hiukset niin huonoon kuntoon ja sama juttu kuin sulla, etten tosiaan halua kellertäviä tai punertavia hiuksia!! Joksi ne nopeasti kuitenkin muuttuvat värjättyäni.
Mutta hopeashampoo on toiminyt hyvin! Hiukset ovat vaaleat (eivät mitkään valkoiset), ja hopeashampoolla saan niihin vielä sellaista tuhkanharmaata vivahdetta ja sen ällöttävän kellertävyyden pois.
Tuskin hopeashampoo maantienvärisestä blondia tekee
Tuskinpa tosiaan, vaan pikemminkin vielä harmaamman.
Olen blondi nyt:) Iästä lähti 10 vuotta pois, niin pirteeltä ja raikkaalta näyttää koko olemus verrattuna siihen ankeaan harmaanruskeaan maantienväriin. Olen jopa nätti nyt! Kiitos vnkeistä ja tosiaan tuo hiusväri sai aikaan juuri oikean ja todella luonnolliselta vaikuttavan sävyn hiuksiini. Tiedän, että juurikasvurumba on edessäpäin ja saattaa olla, että palaan alkuperäiseen väriin joskus kun kyllästyn värjäämiseen, mutta juuri nyt olen onnellinen :)