Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen saanut ruoanlaittoinnostukseni takaisin!

Vierailija
29.08.2012 |

Halusin lapsena kokiksi, se oli suuri haaveeni pitkään. Menin sitten peruskoulun jälkeen opiskelemaan kokiksi, mutta huimassa nuoruudessani se jäi sitten kesken, osaksi laiskuuttani ja osaksi välinpitämättömyyttäni.

Opiskelin myöhemmin ihan toiselle alalle ja perustin perheen.

Ruoanlaitto on ollut arkista pakkopullaa jo vuosien ajan; se on pyörinyt lähinnä arkisten makaronilaatikko-, lihamureke-, uunimakkara-, makkarakeitto-, jnejne-linjalla.

Nyt olen saanut kipinän ruoanlaittoon takaisin. Katson kaikki kokkiohjelmat innolla ja sormet syyhyäisivät päästä kokkailemaan jotain uutta ja monimutkaista, vaan kun aika ei riitä..Lapsiperhearki kun pyörii edelleen.

Osaksi himon ruoanlaittoon olen ratkaissut soveltamalla näitä arkiruokia, makaronilaatikostakin saa soveltamalla vaikka mitä, mutta kun haluaisin vieläkin monimutkaisempaa ja työläämpää.

Onko muita, jotka rakastavat ruoanlaittoa, vaan kun aika ei siihen riitä? Miten olette ratkaisseet tämän "ongelman"? =)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan mennyt siihen makaronilaatikkoarkeen mukaan. Ihan koska en itse välitä sellaisesta ruuasta jatkuvasti ja toiseksi koska haluan opettaa lapsillenikin huomattavasti monipuolisempaa ruokailua.

Vaikka olen työssäkäyvä ja minulla on kaksi lasta, en ole kokenut arkea niin kiireellisenä ettenkö ehtisi laittaa muuta ruokaa kuin makkarakastiketta. Siihen menee periaatteessa sama aika tai vähän vähemmän kuin vaihtelevammankin ruuan tekoon. Ei meillä ole iltaisin mihinkään erityistä kiirettä. Syödään välipala koulun ja töiden jälkeen ja sitten kokkaillaan rauhassa päivällistä.

Ehkä voisit ratkaista ongelman tarkastamalla tai muuttamalla ruoka-aikojanne? Ei ruokaa tarvitse laittaa kiireellä jos on koko illan kotona.

Vierailija
2/3 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta arkisin en todellakaan käytä kuin max 30 minuuttia päivällisen pöytään saamiseen. Oikein hyvin onnistuu, eikä ole pakko tehdä pelkkää makkarakastiketta. Hyviä keittoja, pastaruokia, risottoja, pihvin tai kalaa ja lisuketta tms saa siinä ajassa hyvinkin aikaan ja ruoan kypsyessä ehtii vääntää alkusalaatit. Jälkkäriksi hedelmä.

Viikonloppuna voi sitten toteuttaa haluaan työtä vaativampiin ruokalajeihin. Arkena yksinkertaista mutta maukasta ruokaa hyvistä raaka-aineista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta arkisin en todellakaan käytä kuin max 30 minuuttia päivällisen pöytään saamiseen. Oikein hyvin onnistuu, eikä ole pakko tehdä pelkkää makkarakastiketta. Hyviä keittoja, pastaruokia, risottoja, pihvin tai kalaa ja lisuketta tms saa siinä ajassa hyvinkin aikaan ja ruoan kypsyessä ehtii vääntää alkusalaatit. Jälkkäriksi hedelmä.

Viikonloppuna voi sitten toteuttaa haluaan työtä vaativampiin ruokalajeihin. Arkena yksinkertaista mutta maukasta ruokaa hyvistä raaka-aineista.

Tämä voisi olla kuin minun kynästäni. Meillä lapset tosin jo teinejä, että jaksavat odottaa toisinaan vähän kauemminkin kuin tuon 30 min ruoan valmistumista arki-iltaisin :)

Viikonloppuisin sitten kokataan vähintään miehen kanssa, mutta useimmiten koko perheen voimin hartaasti jotain todella hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme