Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tajusin miksi tekopyhat niin herkasti vastustavat esim. aborttia. On helpompi olla jotain " pahaa" vastaan johon ei pysty itse kaytoksellaan vaikuttamaan. On helppo tuomita muut

Vierailija
27.11.2005 |

ihmiset.

Paljon vaikeampaa olisi muuttaa omaa käytöstään konkreettisesti ja tehdä jotain sellaista joka oikeasti hyödyttäisi ihmisiä. Mennä vaikka vanhusten iltapäiväseuraksi tms.

Oikea " hyvyys" vaatii tekoja ja siihen eivät tekopyhät jaksa vaivautua.

Ei pystytä edes lopettamaan pahan puhumista muista vaan tehdään henkisiä murhia päivittäin puhumalla pahaa muista.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitkö kauankin tätä oivallustasi?

Ensinnäkin, määrittele tekopyhä. Ovatko kaikki tekopyhiä, jotka ovat eri mieltä sinun kanssasi?

Helpompaa tuomita muut ihmiset kuin tehdä itse jotain parantaakseen maailmaa...

Eli ketään ei saa kritisoida, moittia jne. jos ei itse ole tehnyt kaikkea mahdollista pelastaakseen maailman?

Miksi sinä saat kritisoida abortin vastustajia jos abortin vastustajat eivät saa kritisoida abortin tekijöitä? Oletko sinä tehnyt kaiken mahdollisen parantaaksesi maailman?

Miten vanhusten iltapäiväseuraksi meneminen edistäisi abortin vastustajien tavoitetta? Sehän ainoastaan veisi aikaa ja huomiota heidän todellisilta tavoitteiltaan parantaa maailmaa! Vai onko tarkoitus parantaa maailmaa vain niiltä osin kuin sinusta on tarpeen?

" Oikea " hyvyys" vaatii tekoja ja siihen eivät tekopyhät jaksa vaivautua."

Oikea hyvyys on myös sitä, että jättää jotain tekemättä pelastaakseen jonkun toisen elämän, vaikka se teko olisikin parantanut omaa elämänlaatua huomattavasti.

" Ei pystytä edes lopettamaan pahan puhumista muista vaan tehdään henkisiä murhia päivittäin puhumalla pahaa muista."

Onko sinusta pahempi että ihmiset puhuvat pahaa vai se että he tekevät pahoja asioita? Minusta fyysinen murha on pahempi kuin henkinen murha.

Asioista on mahdoton puhua ilman, että aina joku loukkaantuu. Pitäisikö sinusta vain vaieta vaikeista asioista ja " antaa ihmisten hoitaa itse omat asiansa" ?

Missä vaiheessa (eli millä raskausviikolla 1-38) sinusta alkaa lääkäreiden oikeus pelastaa keskosten elämä jos vain lääketiede suo siihen mahdollisuuden? Koska jos lääkäreillä on oikeus (samalla velvollisuus) pelastaa keskonen, ei äiti voi enää mielestäni määrätä että lapsi pitää tappaa. (Nykyään näin voi vielä käydä, elinkelpoisia sikiöitä abortoidaan suomessakin) Miten selität tämän epäkohdan?

Vierailija
2/2 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan naapurin mummoa käymällä hänelle kaupassa, tekemällä lumitöitä ja siivoamalla. Piipahdan miltei päivittäin hänen luonaan. Vanhalle appiukolleni teen suursiivouksen pari kertaa vuodessa. Joulun hän viettää luonamme. Käymme usein hänen luonaan ja soitan hänelle melkein päivittäin. Eräs äiti on uupunut monista syistä, hänen lapsensa ovat minulla hoidossa ilmaiseksi kerran-pari viikossa. Tuttavan vammainen lapsi on hoidossani kerran viikossa, että vanhemmat saavat hengähtää. Ja paljon muuta.

En ota palkkaa tai muuta korvausta, vain kiitoksen. En ole kristitty, enkä odota siis Jumalankaan minua palkitsevan. Autan, koska haluan auttaa. En kehu tällä, eihän minua tästä kukaan tunnista, kun en näistä muuten puhu tutuille.

Vastustan aborttia, ihan ääritapauksia lukuunottamatta. Olenko siis tekopyhä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme