Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tajua joitakin ihmisiä

Vierailija
10.08.2022 |

Onko mussa vikaa, vai miksi pystyn olemaan kotona vaikka viikon? Miten jotkut pystyvät menemään joka päivä johonkin ja tekevät koko ajan jotakin? Tuntuu että se on mulle hirveän vaikeaa 🙄 En kärsi mistään sairaudesta, ulkoilen ihan normaalisti.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole vikaa, ihmiset on erilaisia.

Vierailija
2/15 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillakin tulee paniikki esim. pienestäkin hiljaisuudesta tai jos ei tapahdui koko ajan jotain. sellaisilla pää ei kestä,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta kotia sinulla on ollut? Laskin viime yönä, että minulla on ollut 23 ja nyt tuntuu vaikealta muistaa mikä järjestys missäkin kodissa on ollut ja mikä kuuluu nykyisen kodin järjestykseen. Olisi ehkä parasta laittaa reppu selkään ja kuljettaa kotia mukanaan?

Mitä teen vanhana? Tämä on hyvin tavallista Suomessa, että ihmisiä vaaditaan muuttamaan ja muuttumaan. Eläkkeellä ei sitten tarvitse.

Vierailija
4/15 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on terveen merkki, jos pystyy olemaan omassa rauhassa noinkin pitkään. Nykyään ihmiset pakkosuorittavat elämää, eikä siihen kuulu kotona oleilu. Sitten ollaan hermot kireällä ja naama väärällään koko ajan. 

Vierailija
5/15 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se opita jo päiväkodissa, että on erilaisia ihmisiä?

Vierailija
6/15 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse tajusin koronan aikana kun mikään ei elämässäni muuttunut että mun elämähän on jo suurinpiirtein karanteenia

Vierailija
7/15 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinussa on jotain vikaa, jos et ymmärrä, että ihmiset ovat erilaisia.

Vierailija
8/15 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se on terveen merkki, jos pystyy olemaan omassa rauhassa noinkin pitkään. Nykyään ihmiset pakkosuorittavat elämää, eikä siihen kuulu kotona oleilu. Sitten ollaan hermot kireällä ja naama väärällään koko ajan. 

No joo sen kyllä huomaa, kaveritkin ihmettelee miten pystyn olla kotona. Joskus räjähtää pää koska kaverit ovat koko ajan menossa ja en halua, kaverit luulee joskus että olen masentunut huoh.

Ap

Vierailija
9/15 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne muut ei kestä olla yksin itsensä kanssa, siksi ne ovat menossa koko ajan tai sopimassa menoja toisten kanssa

Vierailija
10/15 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ihmiset ovat erilaisia. Minä en ymmärrä, miten jonkun on niin vaikeaa tajuta, että ihmiset pitävät eri asioista. Jos esimerkiksi itse ei pidä jostain artistista niin ei ymmärrä tämän olemassaoloa ja suosiota, vaikka muut pitäisivät tästä ja hänestä koko artistia ei pitäisi olla, kun hän ei nyt tykkää.

Vierailija
11/15 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos mies ei suorita ja menesty ei tule pesää. Pitää suorittaa. Näin se maailma toimii.

M32

Vierailija
12/15 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, sinussa ei ole mitään vikaa, kuten ei ole myöskään niissä jotka ei viihdy noin. Ihmiset on erilaisia ja se perustuu ihan aivotoiminnan erilaisuuteen. Liikaa ihannoidaan sitä, että joku "pystyy olemaan itsensä kanssa yksin", ei se mistään suuresta henkisestä kasvusta kerro vaan siitä lähinnä että sattuu olemaan aivokuori joka on ilman kummempia ärsykkeitäkin riittävän aktiivinen niin ettei ihminen tunne oloaan pitkästyneeksi ja/tai levottomaksi. Minä itsekin olen tuollainen, minähän voisin möllöttää yksin vaikka lopun ikääni ja olla omissa maailmoissani hyvin tyytyväinen. Mutta en ole sen takia mitenkään parempi ihminen kuin esim. ekstrovertimmat jotka tarvii myös ihmisseuraa tai ne joille tulee hermostoperäisistä syistä tylsää ilman riittävästi ärsykkeitä.

Vierailija
13/15 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ne muut ei kestä olla yksin itsensä kanssa, siksi ne ovat menossa koko ajan tai sopimassa menoja toisten kanssa

Koti on mulle tosi tärkeä, saan palautua ja olla oma itseni. En ole sellainen että pitää väkisin hymyillä ja esittää että kaikki on hyvin.

Ap

Vierailija
14/15 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin pystyn ja vähän on pakkokin, sillä asun Suomessa.

Vierailija
15/15 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, sinussa ei ole mitään vikaa, kuten ei ole myöskään niissä jotka ei viihdy noin. Ihmiset on erilaisia ja se perustuu ihan aivotoiminnan erilaisuuteen. Liikaa ihannoidaan sitä, että joku "pystyy olemaan itsensä kanssa yksin", ei se mistään suuresta henkisestä kasvusta kerro vaan siitä lähinnä että sattuu olemaan aivokuori joka on ilman kummempia ärsykkeitäkin riittävän aktiivinen niin ettei ihminen tunne oloaan pitkästyneeksi ja/tai levottomaksi. Minä itsekin olen tuollainen, minähän voisin möllöttää yksin vaikka lopun ikääni ja olla omissa maailmoissani hyvin tyytyväinen. Mutta en ole sen takia mitenkään parempi ihminen kuin esim. ekstrovertimmat jotka tarvii myös ihmisseuraa tai ne joille tulee hermostoperäisistä syistä tylsää ilman riittävästi ärsykkeitä.

Lässyn lässyn..