Miten suhtautua ex:n uuteen lapseen??
Mulla on jotenkin epäselvää miten mun pitäisi suhtautua ex:ni ja lasteni isän uuteen lapseen. Nähdään väkisin esim. lasten harrastuksissa. Olen yrittänyt ottaa neutraalin linjan ja juttelen kyllä mutaa en ota lasta esim. syliin taikka muutenkaan "huolehdi", hoitakoon isänsä tämän. Miten muut?
Kommentit (8)
mutta ajattelisin, että sun neutraalilinja on ihan hyvä. Ei ole sun tehtäväsi hoitaa ja muuten paapoa lasta, vaikka hän onkin lastesi sisarus. Toki lapsillesi täytyisi puhua ihan kivasti uudesta sisaruksesta. Tietysti, jos itse olisin tosi hyvissä väleissä exän ja hänen uuden vaimonsa kanssa, voisin ehkä kuvitella jopa hoitavani lasta.
ja kuuluu näin ikuisesti elämääsi, että kyllä lämmin suhtautuminen auttaa kaikessa. Omien lastesikin kannalta on hyväksi, että kannustat heitä esimerkilläsi hyväksymään uuden sisaruksen perheenjäseneksi
Pahalta tuntuu ajatus, että mun lapset tuntis sisaruksensa silleen vaan, että tapaavat joka toinen viikonloppu. Ihan hyvin vois olla meillä niin paljon kun vanhemmille sopii. Tykkään lapsista, varmaan tykkäisin tuosta kuvitteellisesta sisaruksestakin.
Itse olen kyllä ottanut hoitoon lapseni sisaruspuolia, ja tykännyt heistä kovin.
Itse suhtautuin lämpimästi lastesi sisarukseen. Tärkeä ja merkittävä tuki toisilleen ovta myöhemminkin.
ei ole sinulle mitään sukua. On vain lapsi muiden joukossa, oikeastaan. Jos teistä vielä tulee jotenkin ystäviä ex-miehen ja vaimonsa kanssa, niin sitten varmaan lapsikin merkitsee enemmän. Ei tarvitse teeskennellä mitään. Ero on kipeä ja hämmentävä asia.
joku suhtautuisi puolisonsa lapsiin näin. Vaikka sitähän nekin oikeasti ovat, lapsia muiden joukossa.
Exällä on samanikäinen poika kuin minun poikani uudesta suhteestani. Aika paljon poikakolmikko (meillä siis yhteinen poika) kulkee kahden kodin väliä.
Meillä on hyvät välit, pienehkä paikkakunta, ja ennen kaikkea järjestelyihimme vaikuttaa kaikkien vanhempien vuorotyöt. Että voikin kahdessa perheessä kaikki olla vuorotyössä, mutta minkäs teet.
ei ole sinulle mitään sukua. On vain lapsi muiden joukossa, oikeastaan. Jos teistä vielä tulee jotenkin ystäviä ex-miehen ja vaimonsa kanssa, niin sitten varmaan lapsikin merkitsee enemmän. Ei tarvitse teeskennellä mitään. Ero on kipeä ja hämmentävä asia.