Tokaluokkalaisen luokanopettaja viikon saikulla flunssan vuoksi
ja tätä ennen on vaikka miten monta poissaoloa jo ollut...opella siis.
En tajua miten aikuinen edes kehtaa olla FLUNSSAN vuoksi VIIKON poissa töistä...
Kommentit (70)
mutta opettajakin on ihmislajiin kuuluva otus. Se tarkoittaa muun muassa, että
- opettajalla on sairastuessaan oikeus olla kotona sairastamassa
- opettaja voi olla kotona hoitamassa omaa sairasta lastaan
- opettajan poissaolojen syyt ovat yksityisiä, tai open ja työnantajan välisiä asioita. Huoltajille tai oppilaille ne eivät kuulu.
mutta opettajakin on ihmislajiin kuuluva otus. Se tarkoittaa muun muassa, että - opettajalla on sairastuessaan oikeus olla kotona sairastamassa - opettaja voi olla kotona hoitamassa omaa sairasta lastaan - opettajan poissaolojen syyt ovat yksityisiä, tai open ja työnantajan välisiä asioita. Huoltajille tai oppilaille ne eivät kuulu.
enpä tiedä montaakaan työpaikkaa josta voisi noin vaan jäädä viikoksi pois.
vuodeksi jos lääkäri niin määrää. Siinä on ihan sama jonkun mamman kitinät.
mutta opettajakin on ihmislajiin kuuluva otus. Se tarkoittaa muun muassa, että - opettajalla on sairastuessaan oikeus olla kotona sairastamassa - opettaja voi olla kotona hoitamassa omaa sairasta lastaan - opettajan poissaolojen syyt ovat yksityisiä, tai open ja työnantajan välisiä asioita. Huoltajille tai oppilaille ne eivät kuulu.
Jo laki määrittelee, että poissolojen syyt eivät kuulu muille kuin työnantajalle je työntekijälle. On työnantajan velvollisuus järjestää työntekijälle sijainen. Näin se vain menee, ja ihan samat oikeudet koskevat kaikkia, myös opettajia.
Nyt tulee kyllä sellaista tuubaa että huh huh!
ja tätä ennen on vaikka miten monta poissaoloa jo ollut...opella siis.
En tajua miten aikuinen edes kehtaa olla FLUNSSAN vuoksi VIIKON poissa töistä...
Koita pitää huoli vain omista sairauslomistasi.
enpä tiedä montaakaan työpaikkaa josta voisi noin vaan jäädä viikoksi pois.
Kerropa sellainen työ, josta EI voisi olla viikkoa poissa sairauden takia.
Viikon sairausloman saa vain lääkärintodistuksella, joten opettaja on todellakin ollut varmasti sairas. Miksi opettaja ei saisi sairastaa siinä missä muutkin?
Minulla on nokkani edessä päivittäin 150 lasta, joista neljäsosa niiskuttaa nuhaansa. Siinä ei kauan aikaa mene, kun minuunkin se nuha/mahatauti/influenssa/mikä milloinkin iskee. Kotiin en kuitenkaan jää ennen kuin kuume kipuaa yli 38 asteen, koska se työllistää minua liikaa. Minun pitää ennen sairauslomalle jäämistä valmistaa sijaisille tunnit valmiiksi ja sairausloman jälkeen tarkastaa viikon tehtävät ja kiriä tuntisuunnitelmassa poissaolon aikaiset asiat - alan sijaisia meillä ei oteta vaan tunteja pitää milloin kukakin, joten minun pitää kuitenkin opettaa ne asiat uudelleen itse.
Jos opettaja on pois, se aiheuttaa hänelle enemmän työtä ja tuskaa kuin sairaana töissä oleminen, joten harva opettaja huvikseen kotona makoilee.
kun niin tarkkaan tietää opettajan sairausloman syyn ja diagnoosin..
Ihan noin vain ei viikon sairaslomaa saa, kyllä siihen peruste pitää olla. Ja pieni flunssa tai nuha ei syyksi riitä. Todennäköisesti kyseessä joku flunssan jälkitauti tai esim. juuri äänen menetys.
Jätetäänpä diagnosointi lääkäreille, vaikka toki jokainen av-mamma sen niin paljon paremmin osaisikin ;-)
että on flunssaa? Onko opettajan sairaslomatodistuksissa julkista tietoa?
yleisesti huono. Mutta opettajissakin on ammattisaikkuilijoita kuten muissakin ammattiryhmissä. Ja kyllä, se on moraalitonta, oli ammatti, mikä oli. Viikon saa helposti lääkäriltä saikkua. Kolme päivää tulee jo normaalisti päivän mahataudista.
Useimmat opettajat on flunssassakin töissä. Itse esimerkiksi en ollut yhtään päivää pois viime vuonna, vaikka pientä flunssaa tuli ja meni. Suurin osa kollegoista on samanlaisia. Toisaalta joukossa on joitain, jotka nautinnolla jää heti sairaslomalle, kun mahdollisuus. Ei se alenna silti sitä, että opettajat eivät keskinmäärin olisi aika niukasti sairaslomilla. Turha silti hermostua, jos joku syyttää opettajaa turhasta sairaslomasta. Sellaisiakin on kuten kaikissa ammateissa.
opettajissa on huomattavasti vähemmän pinnnareita kuin monissa muissa ammattiryhmissä. Itse ainakaan en halua olla turhaan pois töistä, mutta puhetyötä ei oikein voi tehdä, jos esimerkiksi ei ole ääntä. Ja moraalisesti on epäilyttävää sekin, jos opettaja väen väkisin heiluu sairaana koulussa tartuttamassa lapsia. Arvatkaapa tuleeko siitäkin valitusta.
Viikon sairaslomaa ei opettaja muuten saa ilman LÄÄKÄRINTODISTUSTA. Meillä sitä ei ainakaan turhasta kirjoiteta - kirjoitetaan kyllä, jos ääni on mennyt, on keuhkoputkentulehdus, perussairaus kuten astma tms.
Opettajissa on pinnareita kuten joku tuolla sanoi. Mikä siinä on niin järkyttävää? Miksei sellaista saa sanoa? Vaihtuvat sijaiset on inhottava juttu.
jos ääntä ei kerta kaikkiaan tule. Itse olen menettänyt ääneni monta kertaa vuosien varrella flunssan/ influenssan yhteydessä. Kiva juttu, että sinulla ei tätä ongelmaa ole ollut, ja olet sairastanut vain "pientä flunssaa". Koita silti ymmärtää, että flunssat ja influenssat eivät aina mene pienin oirein ja jälkitaudeitta ohi. Esimerkiksi kuumeessa tai keuhkoputkentulehduksessa ei töissä kannata heilua, ellei halua riskeeta terveyttään ja työkykyään.
Me emme tiedä ap:n opettajan tapausta, ja umpimähkäisesti tuomitseminen on hölmöä. Hänellä voi olla vaikka jokin perussairaus, joka altistaa sairastumisille (tai sitten ei). Mistä tuo tieto "flunssasta" ylipäätään on peräisin? Täällä spekulointi on turhaa.
t. opettaja, joka ei turhaan saikkuile
No, ei kukaan ole väittänytkään, että opettajien työmoraali olisi yleisesti huono. Mutta opettajissakin on ammattisaikkuilijoita kuten muissakin ammattiryhmissä. Ja kyllä, se on moraalitonta, oli ammatti, mikä oli. Viikon saa helposti lääkäriltä saikkua. Kolme päivää tulee jo normaalisti päivän mahataudista.
Useimmat opettajat on flunssassakin töissä. Itse esimerkiksi en ollut yhtään päivää pois viime vuonna, vaikka pientä flunssaa tuli ja meni. Suurin osa kollegoista on samanlaisia. Toisaalta joukossa on joitain, jotka nautinnolla jää heti sairaslomalle, kun mahdollisuus. Ei se alenna silti sitä, että opettajat eivät keskinmäärin olisi aika niukasti sairaslomilla. Turha silti hermostua, jos joku syyttää opettajaa turhasta sairaslomasta. Sellaisiakin on kuten kaikissa ammateissa.
opettajissa on huomattavasti vähemmän pinnnareita kuin monissa muissa ammattiryhmissä. Itse ainakaan en halua olla turhaan pois töistä, mutta puhetyötä ei oikein voi tehdä, jos esimerkiksi ei ole ääntä. Ja moraalisesti on epäilyttävää sekin, jos opettaja väen väkisin heiluu sairaana koulussa tartuttamassa lapsia. Arvatkaapa tuleeko siitäkin valitusta.
Viikon sairaslomaa ei opettaja muuten saa ilman LÄÄKÄRINTODISTUSTA. Meillä sitä ei ainakaan turhasta kirjoiteta - kirjoitetaan kyllä, jos ääni on mennyt, on keuhkoputkentulehdus, perussairaus kuten astma tms.
Opettajissa on pinnareita kuten joku tuolla sanoi. Mikä siinä on niin järkyttävää? Miksei sellaista saa sanoa? Vaihtuvat sijaiset on inhottava juttu.
flunssia ja flunssia. Voihan olla, että opella on vaikka mikä angiina, mutta sanoo oppilaille, että kyseessä on "flunssa". Itse olen "vain" toimistotyöläinen ja ollut joskus niin pahassa kuume-räkätaudissa, että töistä on pitänyt olla pois koko viikko.
Työterveyshuolto on ihan sen saikun kirjoittanut, kun olen taksilla paikalle raahautunut, että ei ole mitään omaa lomaa edes ollut.
Eilen olin huterin polvin ekaa kertaa liikkeellä. Tänäänkin on taas kuumeinen olo.
paskalla palkalla saa kuulla lasten ja vanhempien vittuilua ja olla tällaisten mammojen kans tekemisissä jotka tälläkin palstalla ihmettelevät sairaslomiaan. Kai sillä opettajallakin on oikeus sairastaa, ihan niinkuin vaikka nordea pankin kassaneidilläkin.
Miten sinä voit olla siitä niin varma, että on "vain" flunssa? Katsos kun ihmisten arkaluontoiset asiat niin kuin terveys ovat salassapidettäviä.
Periaatteessa poissaolon syytäkään ei saa julkisesti kertoa, eli julkisessa viranhaltijapäätöksessä ei saa lukea poissaolon syynä "sairausloma".
Todellisuus opettajan poissaolon syystä voi olla aivan muuta, vaikka hyvinkin flunssa voi olla sellainen, että ei edes viikko riitä. Mulla meni erään "flunssan" jälkeen 4 kuukautta ennen kuin olin työkykyinen.
Tai sitten teille ei ole kerrottu saikun todellista syytä, eikä tarvitsekaan kertoa. Mitä jos opella on joku perussairaus joka pahentaa oireita, esim. astma. Tai mitä jos ope on ensin ollut pois lapsen sairauden vuoksi ja sitten omansa.
se on se flunssa joka nyt on liikkeellä,niin siitä ei viikossa toivu.
itsellä oli kurkku niin kipeä,että nieleminen oli tuskaista ja se kesti reilusti yli viikon,puhuminen tuotti tuskaa.Ei se flunssa ole aina vain vähän nuhaa ja pientä kurkkukipua jos sitäkään,vaan se voi tosiaan viedä kunnolla sängyn pohjalle.
tiimissä jossa hommat tehtiin koneella. arvatkaa tartutinko kaikki muutkin köhimiselläni,vaikka kuinka yritin huolehtia käsihygieniasta... Juu,ei kivaa. Vei se toipuminen omat voimatkin pitkään. En hakenut saikkua kun ei ollut kuumetta.. Ei se kivaa ollut töissä sairaana olla,etenkään kun järjestään muutkin sairastui...
ja nyt kaduttaa etten parannellut itseäni rauhassa kotona. Kaksi viikkoa olen nyt mennyt puolitehoisena, ihan kamala flunssa =(