Luuletko olevasi hyväkin maantiedossa?
Herra/rouva on hyvä ja pelaa itsensä tasolle 6.
http://samgine.com/globetrotter-xl/
Kommentit (47)
Mut kyllähän tossa aika pitkälle pääsee, jos osuu oikeaan maahan ja tähtää suht keskelle, jos ei tiedä missä päin ko. maata kaupunki sijaitsee.
Jotain tällaista pelasin ennenkin, mut siinä sai valita maanosia joita pelata.
maantieteellisiä asioita ulkoa enkä niitä kyllä oppilailtanikaan edellytä. Nykymaailmassa kaikki löytyy kyllä tuommoinen netistä. Itse osaan hyvin maantieteellistä ajattelua ja sitä opetan oppilaillekin.
maantieteellisiä asioita ulkoa enkä niitä kyllä oppilailtanikaan edellytä. Nykymaailmassa kaikki löytyy kyllä tuommoinen netistä. Itse osaan hyvin maantieteellistä ajattelua ja sitä opetan oppilaillekin.
armoton. Olen asunut Lontoossa aiemmin neljä vuotta, mutta silti en muka tiennyt missä se on, meni 57 km pieleen. Sitten taas joku kaupunki Brasiliassa minkä heitin ihan hatusta, meni lähes oikein, vain 27 km pieleen.
Tossa olisi mahdotonta saada edes Helsinkiä oikealle kohdalle, koska se pitää olla just eikä melkein.
Luulit sitten, että on yleistäkin jäädä tasolle kuusi ;) Ja tämä yksi, joka on päässyt tasolle 12 pelissä, joka loppuu tasoon kymmenen :))
Kiitos teille molemmille aamun nauruista!
Toisista vaan on kiva tietää asioita, niin turhia kuin tarpeellisempia. Elämä on paljon rikkaampaa, kun on perillä asioista. Whatever tickles your fancy.
Noin yleisesti, ihmiset, jotka ovat kiinnostuneita muustakin kuin ihan välttämättömästä, ovat hauskempaa seuraa.
mutta kyllä sinne tasolle 8 pääsi aika helposti.
ja mielestäni helposti tasolle 10. En pahemmin tiedä missä eri kaupungit sijaitsevat, yleensä vain arvasin oikeaan maahan ja joissain harvoissa muistin suunnilleen ilman suunnan.
en tarvitse jotain peliä sen todistamiseen.
Työhöni kuuluu tuntea kaiken maailman persläpien sijainteja ja osaan koska tahansa sijoittaa maat ja pääkaupungit kartalle.
pisteitä 12 tuhatta ja risat. Viimeisessä pelissä pisteet meni 1995/2000. Jos olisin rikkonut rajan olisin saanut jatkaa. Kiva peli.
Olin siis yli 3000 pisteen ja 12/12 täynnä.
Mut kokeilen vielä illemmalla lisää, jäin koukkuun:)
pisteitä 12 tuhatta ja risat. Viimeisessä pelissä pisteet meni 1995/2000. Jos olisin rikkonut rajan olisin saanut jatkaa. Kiva peli.
Olin siis yli 3000 pisteen ja 12/12 täynnä. Mut kokeilen vielä illemmalla lisää, jäin koukkuun:)
50 states ja state capitals pelit.
Eka yrityksellä pääsin levelille 9, 13661 pistettä.
pääsin ekalla tasolle 5, onko se hyvä?
Olin siis yli 3000 pisteen ja 12/12 täynnä. Mut kokeilen vielä illemmalla lisää, jäin koukkuun:)
50 states ja state capitals pelit.
11&26
mutta sitten en tiennyt yhtään missä on New Caledonia. Myöskään kiinalaiset kaupungin nimet eivät sano yhtään mitään.
ja 18470 pistettä. En tiedä miksi jämähdin tuohon, koska ei minulla moni kohde ohi mennyt.
Pääsin tasolle 7. Jotkut Afrikan maat sijoitin kyllä etelä-Amerikkaan ja toisinpäin. Oon reissannut aika paljon joten kyllä mulla sillälailla on maiden sijainnit (suunnilleen) hallussa.
Etäisyyksistä ei oo hajuakaan, edes millä skaalalla liikutaan. Jos joku kysyis kuinka pitkä matka on vaikkapa Haitilta Kongoon niinei mitään aavistusta, kymmenissätuhansissa kilometreissä varmaan kuitenkin liikutaan?
Kuinkahan moni muunmaalainen osasi sijoittaa Oulun kohdilleen.