oon nyt sotkenu raha-asiani pahemman kerran...
ja nyt niille jotka tarjoaa rahaa tms. Älkää viitsikö, en mua vastaan enkä kommentoi. Haluan vain avautua...
Jäin työttömäksi huhtikuussa. Olen saanut liiton rahaa siitä asti. Uusi työ alkaa joulukuun alussa. Nyt olin tutustumassa työhön ja sain 2viikon ajalta perehdytystä ja opiskelijan palkan tältä ajalta. Tämä palkka maksetaan syyskuun viimeinen. No, liitto ei maksa nyt vielä elokuulta rahaa koska olin palkkatyössä. Soviteltu päiväraha maksetaan syyskuun ekalla viikolla kunhan saan paperit sit laitettua.
Se, mikä tässä mättää on se, että mä sain ainoastaan lapsilisän kahdesta lapsesta. Sekin raha on nyt pian mennyt koska lainanlyhennys piti maksaa. Ainoa lasku, mihin en saa eräpäiväsiirtoa, on silmälasien osamaksu 90e, joo mulla ei ollut kesäkuussa varaa maksaa 700e kerralla silmälaseista. Jos saisin tämän laskun siirrettyä niin pärjäisimme tinkien syyskuun. Mies ei saa nyt rahaa mistään kun se pahoinpideltiin kuukausi sitten teholle ja on edelleen sairaslomalla. Kela ei maksa päivärahoja sille ennenku oikeudes on tullu päätös siitä mitä syyllinen joutuu maksamaan. Oikeustaisto on tammikuussa, ehkä. Kaikki laskut pitää ensin maksaa itse ja niitä on miehen osalta, pahoinpitelystä johtuen, jo n. 2000e. Laskut kyllä muistaa tulla... :( anteeksi tämä vuodatus. Mua surettaa ja ahdistaa. En tiedä miten selviän...
Kommentit (7)
Tai miten olisi esim. joustoluotto pankista?
Tsemppiä, asioilla on tapana järjestyä! Toipumista miehellesi!
Kela ei maksa päivärahoja sille ennenku oikeudes on tullu päätös siitä mitä syyllinen joutuu maksamaan. Oikeustaisto on tammikuussa, ehkä.
kuullutkaan. Eikös Kelalla ole joukko lakimiehiä, jotka osaavat sitten periä sen maksamansa päivärahan takaisin syylliseksi todetulta. Ja eihän näiltä syyllisiksi todetuilta rikoksentekijöiltä uhri edes mitään yleensä saa, kun ovat varattomia ja tulottimia tyyppejä.
Oletko aivan varma, että Kela ei päivärahaa maksa miehellesi. Nyt sinne sossun puheille, joka osaa neuvoa tässäkin asiassa.
joten ihan tsemppiä toivotan! Eipä noihin voi pahemmin varautua.
Jos ihan vaan 90e päijäisit eteenpäin, niin tuollaisen vipin voisi kuvitella jo saavan ystäviltäkin tai jomman kumman lähisuvulta. Usein meiltä puuttuu rohkeutta kysyä, mutta kyllä moni antaa, koska tietää, että voi sitten vastavuoroisesti tarvita sinulta joskus apua. Näin ystävyys vain syvenee. Rohkeasti vaan kysymään.
ei auta sossu. Oon kaks kertaa käyny laskujen ja tiliotteiden kans siellä että auttaisivat edes nuoden miehen laskujen kanssa mutta eivät auta. Meidän olisi pitänyt kuulemma viime vuonna tietää tämä tilanne ja säästää enemmän. Kaikki kun hajoaa silloin ku rahat on vähissä. Meillä hajosi pyykkikone ja arkkupakastim melkein yhtä aikaa ja autoon piti remontoida abs ja vesipumppu yhteensä rahana meni noihin 4500e eli lähestulkoon kaikki mitä säästössä oli. Mutta ilmeisesti olisi pitänyt ilman pärjätä sossun mielestä. Uusi arvioaika sossuun on syyskuun alussa mut silloin ei enää tarvi koska saan ne rahat mitä nyt tarttisin.
Ei se varmaan maailmaa kaada vaikka saisit niistä silmälasien laskusta maksuhuomautuksen. Jos maksat huomautusen sitten ajallaan ens kuussa.
Ja voit ens kuussa pyytää pakista, että et lyhentäisi lainaa siinä kuussa, vaan maksaisit vain korrot. Pankit kyllä joustaa myös näissä asioissa, jos olet aikaisemmin tunnollisesti aina maksanut. Näin saisit vähän enemmän käyttörahaa.
Kela ei maksa päivärahoja sille ennenku oikeudes on tullu päätös siitä mitä syyllinen joutuu maksamaan. Oikeustaisto on tammikuussa, ehkä.
kuullutkaan. Eikös Kelalla ole joukko lakimiehiä, jotka osaavat sitten periä sen maksamansa päivärahan takaisin syylliseksi todetulta. Ja eihän näiltä syyllisiksi todetuilta rikoksentekijöiltä uhri edes mitään yleensä saa, kun ovat varattomia ja tulottimia tyyppejä.
Oletko aivan varma, että Kela ei päivärahaa maksa miehellesi. Nyt sinne sossun puheille, joka osaa neuvoa tässäkin asiassa.
Kyllä näin se on. Sairauspäiväraha hakemuksessä on kohta mis kysytään että onko kyseessä pahoinpitely tms. Sen kohdan perusteella ne päätti näin. Koska syyllinen on tiedos ne odottaa sen oikeuden päätöksen ja maksaa sitten tai on maksamatta. Ei oltaisi kyllä tätä enää tarvittu. Jopa oikeudenkäyntikuluu pitää ensin maksaa itte, jonka jälkeen kotivakuutus maksaa rahat takas ja perii ne syylliseltä. Näin suomessa... :(
Nyt sitte marssit niine laskuines sossuun. Eihän teillä ole tuloja just juur ensinkään.
Joo, saattaa ne sieltä sanoo heti kärkeen että teille ei tipu, myykään auto ja koti ja kaikki. Mut älä anna heti periksi. Pyydä, että perivät sitten takaisin kun niitä tuloja alkaa tulla.
Kukaan voi varustautua tollaseen etukäteen...