Ei autoa, miten viedä isoja jätteitä?
Miten isoja jätteitä voi viedä kaatopaikalle Turun seudulla ilman autoa? Pitääkö ostaa joku kävellessä vedettävä tavarakärry?
Kommentit (16)
Pistä postipakettiin. Postin hoivissa katoaa kaikki kortista flyygeliin ja siltä väliltä.
Sahalla kilon paloiksi ja pussi kerrallaan sekajätteisiin aikahajautetusti.
On sellaisia firmoja/yrittäjiä, jotka maksusta hoitavat tuollaisia.
Sen kärryn kanssa voi myös juosta tai hölkätä.
Taloyhtiön roskikseen olen dumpannut sohvia ja sänkyjä sopivina paloina ajan kanssa. Kukaan ei ole huomannut mitään kun toimii nokkelasti.
Pyydä FB roskalavalta kyytiä ja kantoapua jäteasemalle. 50 e ja vaikka 10 e /tunti kuskille? Joku työtön tai muuten mukava voisi auttaa. Jos on noutopalvelu, toki ottaisin sen.
Vierailija kirjoitti:
Pistä postipakettiin. Postin hoivissa katoaa kaikki kortista flyygeliin ja siltä väliltä.
Vuoden totuus jo näin alkuvuonna! Saanko onnitella?
No mitä se iso jäte on? Autonromu itsessään, vai kaappi, risuja, maaleja?????
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiön roskikseen olen dumpannut sohvia ja sänkyjä sopivina paloina ajan kanssa. Kukaan ei ole huomannut mitään kun toimii nokkelasti.
Hyvä ajatus! Muurahaisetkin rakentavat ison keon havunneulanen kerrallaan.
Pakuovelle.com tai muu vastaava palvelu.
Topinojan sivuilta löytyy hyvin infoa. Myös ratkaisu ongelmaasi jos olet valmis maksamaan esim. Noutopalvelusta
Noutopalvelu
https://www.lsjh.fi/fi/jatteen-vastaanotto/vuokra-ja-lisapalvelut-kotii…
Liikkuva jäteasema:
https://www.lsjh.fi/fi/jatteen-vastaanotto/siira-auto/
Pyydät kuljetusapua joltain tutulta.
Etsit apua somesta.
Vuokraat auton.
Noi ny ihan ekana tuli mieleen vaihtoehtoina...
Ps. Ei se oma auto välttämättä helpottais. On mulla auto, mutta olen ottanut (eri kaupungissa) noutopalvelu, kun ei ne isot hävitettävät romut ois omaan autoon mahtunu eikä ollu vetokoukkua.
Auttaisi, jos tietäisi, mistä jätteestä on kysymys.
Olen käyttänyt tavarataksia joskus. Ja sitten tosiaan jonkun vanhan sohvan ihan vain paloittelin, pistin jouset metallinkeräykseen ja muun vähitellen sekajätteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ajatus! Muurahaisetkin rakentavat ison keon havunneulanen kerrallaan.
Muurahaiset kantavat omaan painoonsa verrattuna kuusinkertaista taakkaa ja kulkevat pitkiä matkoja. Joten aloittaja voi huoletta ottaa ison jätteensä harteilleen ja vaeltaa jalkoja käyttäen sinne jäteasemalle.
Tilaa nouto.