Miten voi lastensynttärit maksaa näin älyttömästi???
Reilusti yli 300€ Kerkeisiköhän löytää ennen niitä jostain halvemman tai ilmaisen juhlapaikan???? Niin ja tietenkin pks.
Vinkkejä.
Kommentit (97)
Joka maksaisi 18/h elikkäs se kerrottuna 4h. En ajatellut mitää "näyttävää spektaakkelia" mutta kerrottavaksi että teemana on niinkin tavallinen kuin hello kitty. Lusikat ja haarukat ovat perus Tiimari kamaa. Miten se tekee lapsesta palvotun keisarilapsen? Lapseni ei ole minä,minä tyyppiä. Olemme ihan tavallinen perhe.Emme rikkaita. Niiden kaverisynttärieden aika on alkanut juuri tänä vuonna on ikää sen juuri sen verran. Edelleen sanon se ei ole huono viettää niitä kotona ja sanoin jo äsken että puistattaa jos lapsen tarhakavereiden vanhemmat tulisi kotiimme.
T.Ap
Me ostettiin aikoinaan Ikeasta muoviastiat. Niitä on käytetty kaikissa lastenjuhlissa. Tuli halvemmaksi kuin kertakäyttöiset ja on tukevammatkin.
Meillä on ollut synttäreitä kotona, Hoplopissa, Huimalassa, Heurekassa jne. Monilla kavereilla on ollut leikkipuistossa.
Se on ihan normaalia - siitä ei kannata ottaa pulttia.
Siellä kaikki klähmii sitä ja pulut sontii ja ampparit ja kärpäset riehuu siinä ja se lämpenee ja seuraavana päivänä sitä tarjotaan sukulaisille?
Niitähän ei olla vielä valmiiksi tehty.Kyseessä kotileipuri jonka nämä oli tarkoitus tehdä.Kakusta sen verran että ajattelin että itse leikkaan kakuista paloja lapsille ettei tulisi sitä räävittyä kakkua sitten sukulaisille. Joo tilavuokra on 18€/ tunti eli tekisi yhteensä 72e
T.Ap
Minä olisin tehnyt kakun itse ja sen päälle jonkin Hello Kitty -kuvan. Olisi tullut maksamaan alle 20 eur. Leivokset ovat kalliita, eikä suurin osa lapsista edes tykkää niistä. Paljon mieluummin he syövät esim. jäätelöä ja keksejä, jotka tulevat paljon halvemmiksi. Tai jos jotain leivosten tapaista, mutta selvästi lapsille paremmin maistuvaa haluaa tarjota, niin minä olisin tehnyt pellillisen mokkapaloja (raaka-aineet maksavat ehkä 5 eur tai alle). Kertakäyttöastiat kyllä ymmärrän, mutta mihin tarvitaan jotain onnitteluviirejä ja vastaavia?
hinta laskee aikalailla.
Meillä oli pari vk sitten kotona kaverisynttärit ja tarjoilut ja muut rekvisiitat maksoivat yhteensä alle satasen. Oli kakkua, kekseja, karkkia, sipsejä, juustonaksuja ja limpparia. Kakku tehtiin itse ja muut ostettiin lidlistä.
Siellä kaikki klähmii sitä ja pulut sontii ja ampparit ja kärpäset riehuu siinä ja se lämpenee ja seuraavana päivänä sitä tarjotaan sukulaisille?
Onhan siellä jääkaappi johon vaikka laittaa.Eikä siellä ole muita kuin kutsutut vieraat. Joten ei kaikki kähmi.
T.Ap
juurikin esim. kakun ja leivoksia, jotka mielestäni täysin turhia. Jäätelö ja keksit maistuvat lapsille paljon paremmin.
Ja ymmärsinkö oikein, mainitset useamman kerran "vieraat vanhemmat" eli siis tarhakavereiden vanhemmat. Miksi ihmeessä heille mitään tarjoat, kyseessä on lastenkutsut?
Koitan tosiaan perua leivokset ja mietin saisiko jostain halvemmalla hk kakun joka olisi pään muotoinen. Mutta edelleen en haluisi vieraita aikuisia kotiini ja se on ongelma :/
Joskus 1,5 h. Neljä tuntia kuulostaa tosi pitkältä ajalta, minä en jaksaisi lapsilaumaa katsella ja paimentaa niin pitkää aikaa.
Leivokset kannattaa perua, jos vaan voit, kysy leipurilta.
Kakku, keksit, popparit, sipsit, mehut, limut, karkit, jäätelö -siinäpä ne mitkä tekee kauppansa. Kakkua on meillä ainakin mennyt tosi vähän, yllättävän monet lapset ei syö ollenkaan.
Sokerikakkupohja pellille ja leikkaat siitä sopivanmuotoiset palat paperille piirretyn mallin avulla. 20 hengelle kannattaa varmaan tehdä kaksi levyä (= kaksi pellillistä). Väliin jotain mieluisaa täytettä, esim. mansikkahilloa.
Tulevaisuudessakaan lapsesi ei tule tyytymään vaatimattomampiin synttäreihin, vaan nälkä kasvaa syödessä ja ahneus saadessa..
Lapsesi on ynmmärtääkseni päiväkoti-ikäinen? Sen ikäiselle riittää muutama vieras, ne parhaat ystävät jolloin juhlat voi laittaa myös kotiin. Ei tuonikäinen välitä mistään tilatuista kakuista tai leivonnaisista vaan kakun olisit voinut tehdä vaikkapa jäätelöstä itse ja keksit voivat olla vaikka carneval- tai muumikeksejä. Ei tule kalliiksi, mutta varmasti ihan yhtä ikimuistoista lapsellesi.
Ovatko synttärit lastasi vai sinua itseäsi varten?
ja lapset riehuu kaksi tuntia, niin voisit nipistää tunnin pois puistovuokrasta.
juurikin esim. kakun ja leivoksia, jotka mielestäni täysin turhia. Jäätelö ja keksit maistuvat lapsille paljon paremmin.
Ja ymmärsinkö oikein, mainitset useamman kerran "vieraat vanhemmat" eli siis tarhakavereiden vanhemmat. Miksi ihmeessä heille mitään tarjoat, kyseessä on lastenkutsut?
Miten kehtaisin sanoa heille että ette saa ottaa mitään? T.Ap
Ainakin meidän "piireissämme" kaverisynttärit kestävät max. 2 h, usein "vain" 1,5 h.
Ja samaa mieltä muiden kanssa. Kakku on todella kallis ja kaverisynttäreillä (lähes) täysin turha. Itse tein aikoinaan saman virheen, tilasin tyttäreni 5-vuotissynttäreille Hello Kitty -kakun (joka tosin maksoi "vain" 30 euroa), josta syötiin ehkä yksi neljäsosa. Tai siis leikattiin yksi neljäsosa, syöminen oli vielä vähäisempää, sillä useimmat vain maistoivat lusikallisen tai kaksi. Tuon jälkeen en ole kakkuun panostanut, joskus ostanut pakastetun prinsessakakun, useimmiten tarjonnut jätskiä, koska se uppoaa parhaiten. Muuten lapset tuntuvat tykkäävän (yksinkertaisista) kekseistä (tyyliin Muumi- ja Carneval-keksit), sipseistä ja karkista.
Tuota synttäreiden viettämistä muualla kuin kotona en kyllä osaa kritisoida, itse ainakin maksan mieluummin vähän enemmän kuin siivoan kämppäämme tuntitolkulla etu- ja jälkikäteen ja saan hermoromahduksen talomme valloittavan lapsilauman vuoksi...
Joskus 1,5 h. Neljä tuntia kuulostaa tosi pitkältä ajalta, minä en jaksaisi lapsilaumaa katsella ja paimentaa niin pitkää aikaa.
Leivokset kannattaa perua, jos vaan voit, kysy leipurilta.
Kakku, keksit, popparit, sipsit, mehut, limut, karkit, jäätelö -siinäpä ne mitkä tekee kauppansa. Kakkua on meillä ainakin mennyt tosi vähän, yllättävän monet lapset ei syö ollenkaan.
Koristelen paikat,vien syötävät sinne sekä jälkisiivouksen.
T.Ap
Tee tavallinen pyöreä kakku
Osta valkoista ja vaaleanpunaista marsipaania ja mustaa lakritsaa
Näistä kaulit ja leikkaat hello kittyn itse.
Täytteeksi perinteiset kermavaahto ja mansikkasose.
Miten kehtaisin sanoa heille että ette saa ottaa mitään? T.Ap
Et kai sinä nyt perheitä sinne ole kutsunut idiootti? Ilmankos tulee kalliiksi..Avuton!!!
Ja se maksaa 18e ja pennit päälle per tunti. Joten ihmeen kallista sekin. Tohon summaan olen laskenut kutsukortit,tilattavan kakun ja leivokset,lautaset,kupit,pöytäliinat,lusikat ja haarukat jotka kuuluu meidän teemaan,juotavat,muut teemaan liittyvät rekvisiitat esim.pillit,onnitteluviirit jne. Namit,sipsit ja popcornit,
T.Ap
voi jösses kun jollakin voi mennä yli tää touhu....
Tilavuokra on vain 18 euroa, eli vähän.
Summa karttuu sinulla ihan muusta, ja aika tyhmästi suunnitellusta asiasta.
Lastenkutsuille ei kannata hommata isoa ostokakkua. Lapset eivät sitä juurikaan syö, ja kun se on pari tuntia seissyt räävittävänä lastenkutsuilla, siitä ei ole näyttävää tarjottavaa seuraavana päivänä sukulaisille. Ilman muuta kannattaa mieluummin ostaa lapsille vaikkapa jäätelöjä eri sortteja koristeineen ja antaa kasata mieleisensä annos - tai leipoa itse joku halvempi kakku lapsille ja hommata pienempi ostokakku seuraavana päivänä sukulaisille.
Leivoksia ei lapsille kannata ostaa, he eivät niitä osaa arvostaa. Lidlistä saa maukkaita keksejä halvalla, ja jotkut pakaste-tuulihatut uppoavat lapsille paljon paremmin kuin kalliit ostoleivokset.
Muu koristelu syntyy parilla kympillä.
Ilmeisesti järkkäsit ekat lastensynttärit, ap? Kun noin ylimitoitit homman. No, ensi kerralla olet viisaampi, älä sure. Tilattuja leivonnaisia lienee tässä vaiheessa myöhäistä perua?