Olen aina ihmetellyt että miten voi"yllätysvauva" tulla yli 40-kymppisille???
Siis mikä yllätysvauva? Jos on ehkäisty 40-kymppiseksi asti niin mihin se ehkäisy yhtäkkiä unohtuu tai miten se pettää vasta vanhalla iällä kun muutenkin raskaaksi tulo vaikeampaa?
Eiköhän sitä vauvaa ihan yritetä jos ehkäisyn jättää pois?
Kommentit (35)
sairaalassa oli nainen, joka sai yllätysvauvan nelikymppisenä. Hän oli mennyt miehensä kanssa naimisiin 20 vuotta aikaisemmin ja he alkoivat heti yrittää raskautta. Saivat myöhemmin lääkäriltä tiedon, että he eivät voi saada lapsia. Vauva olikin sitten tosi luomuyllätys.
Eiköhön todellisuudessa nainen ollut käynyt hakemassa vierasta munaa ja tiineytynyt siitä.
Tällaisissa ihmetapauksissa olisi dna-testi tehtävä lapselle aivan ehdottomasti, ettei mies joudu jonkun toisen lapsen elättäjäksi.
Olen aina ihmetellyt että miten voi"yllätysvauva" tulla yli 40-kymppisille???
Eiköhön todellisuudessa nainen ollut käynyt hakemassa vierasta munaa ja tiineytynyt siitä.
Tällaisissa ihmetapauksissa olisi dna-testi tehtävä lapselle aivan ehdottomasti, ettei mies joudu jonkun toisen lapsen elättäjäksi.
sairaalassa oli nainen, joka sai yllätysvauvan nelikymppisenä. Hän oli mennyt miehensä kanssa naimisiin 20 vuotta aikaisemmin ja he alkoivat heti yrittää raskautta. Saivat myöhemmin lääkäriltä tiedon, että he eivät voi saada lapsia. Vauva olikin sitten tosi luomuyllätys.
Varmaan joku käy vieraissakin, mutta on niitä positiivisia ylläreitä muillakin. Onko se nyt niin vaikea uskoa. Taitaa olla asenteessasi vikaa.
ihmetellyt näitä jotka sanovat että "jätettiin ehkäisy pois ja hups, meille tulee yllätysvauva!"
Mikä tässä on yllätys??
Mulla oli hormonikierukka, että sellainen yllätysvauva.
Tuo on mun pahin painajainen, jos hormonikierukasta huolimatta tulis raskaaksi! Oliko sulla mitän syitä sille, oliko ollut sen 5 vuotta jo vai irronnut vai miten se on edes mahdollista? Ootko ollut aina jotenkin super-hedelmällinen? Tosi vilkas seksielämä?
Ja vielä tässä iässä...
Pelottaa, meen sterilisaatioon just. JA pidän tän kierukan. Ja käytän kondomia.
..hedelmällisyys on yli nelikymppisellä jo selvästi huonontunut ja viisikymmpisillähän sitä ei ole enää juuri ollenkaan. Ei kai ole niin vaikeaa tajuta, että yllätysraskauksia tulee juuri silloin, kun luullaan, ettei enää tarvita ehkäisyä?
Moni pari jättää ehkäisyn pois 40. ja 50. ikävuoden välillä, tai vähintään siirtyy käyttämään heikommin tehoavia menetelmiä, kun luulee (ja gynekin on saattanut sanoa) ettei enää ole juuri minkäänlaisia mahdollisuuksia tulla raskaaksi. Omassa suvussanikin on yksi tällainen tapaus.
Lapsi, nyt jo parikymppinen, on niiiiin isänsä näköinen, että isästä ei ole epäilystä. Meidän lapset ovat olleet samassa koulussa ja lukiossa samalla luokalla, joten olen nähnyt heitä usein tässä vuosien varrella.
ihmetellyt näitä jotka sanovat että "jätettiin ehkäisy pois ja hups, meille tulee yllätysvauva!"
Mikä tässä on yllätys??
Kenenkään sanovan noin. Kerrohan nyt missä olet moiseen törmännyt?
Minäkin tunnen ja tuo poika on kyllä ihan isänsä näköinen.
o
Eiköhön todellisuudessa nainen ollut käynyt hakemassa vierasta munaa ja tiineytynyt siitä. Tällaisissa ihmetapauksissa olisi dna-testi tehtävä lapselle aivan ehdottomasti, ettei mies joudu jonkun toisen lapsen elättäjäksi.
Lapsi, nyt jo parikymppinen, on niiiiin isänsä näköinen, että isästä ei ole epäilystä. Meidän lapset ovat olleet samassa koulussa ja lukiossa samalla luokalla, joten olen nähnyt heitä usein tässä vuosien varrella.
Siis mikä yllätysvauva? Jos on ehkäisty 40-kymppiseksi asti niin mihin se ehkäisy yhtäkkiä unohtuu tai miten se pettää vasta vanhalla iällä kun muutenkin raskaaksi tulo vaikeampaa?
Eiköhän sitä vauvaa ihan yritetä jos ehkäisyn jättää pois?
kuvittelee,e t on YLLÄTYSVAUVA :)
Mulla oli hormonikierukka, että sellainen yllätysvauva.
Tuo on mun pahin painajainen, jos hormonikierukasta huolimatta tulis raskaaksi! Oliko sulla mitän syitä sille, oliko ollut sen 5 vuotta jo vai irronnut vai miten se on edes mahdollista? Ootko ollut aina jotenkin super-hedelmällinen? Tosi vilkas seksielämä?
Ja vielä tässä iässä...
Pelottaa, meen sterilisaatioon just. JA pidän tän kierukan. Ja käytän kondomia.
siis sterilisaatio + kierukka + kortsu :-) Kun jokainen noista yksinään saattaa pettää.
Sain lapsettomuustuomion 23-vuotiaana, enkä ole kondomia kummempaa ehkäisyä koskaan käyttänyt. Sitäkin siis uusien kumppaneiden ja tautivaaran takia.
En sanoisi, että "yritän" mitään, sillä raskaaksitulon mahdollisuus on häviävän pieni. Nyt se olisi jo epätoivottavaakin. Olen 39-vuotias.
mä ymmärrän, että ehkäisy vi pettää kellä vaan.
Mutta mä uskon, että suurin osa yli 40-vuotiaiden "yllärivauvoista" on ihan tarkoituksella hankittuja. Tai sitten luullaan olevansa jo niin fiksuja, että tiedetään varmasti ne varmat päivät, joita ei ole olemassakaan.
Ja sitten mua itseäni ihmetyttää miksi yli nelikymppisten yllärivauvat on hyväksyttävämpia kuin parikymppisten.
Minäkin tunnen ja tuo poika on kyllä ihan isänsä näköinen.
o
Eiköhön todellisuudessa nainen ollut käynyt hakemassa vierasta munaa ja tiineytynyt siitä. Tällaisissa ihmetapauksissa olisi dna-testi tehtävä lapselle aivan ehdottomasti, ettei mies joudu jonkun toisen lapsen elättäjäksi.
ikää 42, kierukka, ei kovin vilkasta seksielämääkään. Mutta kaikesta huolimatta sain vauvan 43-vuotiaana. Mutta ihana vahinko tuli.
Endometrioosia leikattu kahteen kertaan ja toinen munasarja poistettu kokonaan kystien vuoksi ja toisesta vain rippeet jäljellä, ei kuukautisia ja lääkäri sanoo, että "mummotauti" on alkanut eikä raskauden mahdollisuutta enää ole, kun ei ole enää normaalia hormonitoimintaakaan. Mutta niin vaan sen verran toinen munasarja jytkytteli että kahden vuoden "mummotaudin" jälkeen sisko huomasi olevansa raskaana 44-vuotiaana. Hän on biologinen ihme, sanoivat lääkärit.