Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnen olevani parempi, kuin tyhmät ihmiset (amislaiset yms.)

Vierailija
27.08.2012 |

No ei vaan! Oikeasti olen pahoillani siitä, mitä ihmiset ajattelevat toisista ihmisistä ja siitä, millaisia ammattikoulun käyneitä pidetään. Pahoitin mieleni taannoisesta ketjusta, jossa naureskeltiin "penaalin ei-niin-teräville kynille".

Tyhmyydelle ei ihminen mitään voi, onko se sitten oikein arvottaa ihminen sen mukaan? Itse en ikinä pärjäisi yliopistossa, mutta tekeekö se minusta vähempiarvoisemman kuin he, jotka pärjäävät?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitsee siivoojia, bussikuskeja, rakennusmiehiä, huoltomiehiä, lähihoitajia, kaupankassoja, jne. Eikö olekin hyvä, että näihinkin töihin riittää tekijöitä? Ja minä ainakin toivon, että he eivät ole "tuhlanneet" yhteiskunnan varoja kouluttautumalla akateemisesti ja sitten päätymällä työhön johon ei tarvita kyseistä koulutusta.

Aiemmin ketjussa ollut mensan jäsen on lienee jo aikapäiviä sitten ymmärtänyt, ettei hänen tarvitse pönkittää älykkyyttään oivaltavilla palstakirjoituksilla av-mammoille...

Vierailija
2/11 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanarvoinen, oli tai teki sitten mitä hyvänsä.

No ei kyllä ole.

Miksei tosiasioita voi tunnustaa?

Osa ihmisistä on turhempia ja osa tarpeellisempia. Osa on tyhmempiä ja osa fiksumpia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse akateeminen, johtotehtävissä, mensan jäsen ("todistetusti" en-niin-tyhmä) ja minä en todellakaan koe olevani yhtään parempi,

Vierailija
4/11 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menevät ammattikorkeaan ja jopa sinne yliopistoon. Ja aivan yhtä hyvin siellä pärjäävät. t. yo-merkonomi joka opiskelee nyt kauppatieteellisessä

Vierailija
5/11 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään myös amiksessa on ihan yhtä fiksuja tyyppejä kuin yliopistossa. Joidenkin unelma-ammattia ei voi lukea yliopistossa. Nykyään amis on ihan yhtä arvostettu kuin lukiokin, kenenkään ei tarvitse mennä yliopistoon pärjätäkseen elämässä. Moni amislainen tienaa paremmin kuin yliopiston käynyt jos on esim perustanut oman firman.

Fiksuutta ei mielestäni voi muutenkaan määritellä kukaan ulkopuolinen. Toki on ihan selvää että esim. kehitysvammaiset eivät ole yhtä fiksuja kuin muut yhteiskunnan jäsenet, mutta muuten on aika vaikeaa määritellä onko ihminen keskiarvofiksu vai ei.

Ja tosiaan mitä väliä, kenenkään ihmisen arvoa ei voi määritellä tyhmyyden tai fiksuuden mukaan.

Vierailija
6/11 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin ketjussa ollut mensan jäsen on lienee jo aikapäiviä sitten ymmärtänyt, ettei hänen tarvitse pönkittää älykkyyttään oivaltavilla palstakirjoituksilla av-mammoille...

pointtihan ei katsos edes ole siinä, että älykäs jakaa täällä maailmojasyleileviä oivalluksia(itse asiassa juuri siihenhän toi mensa pyri mutta ei latteuksissaan onnistunut), vaan että kirjoitustyylissä on jotain imua ja tyyliä. SE mittaa älykkyyttä.

Tosta mensa-kirjoittajan loppuun kalutuista kliseista kokoon parsitusta mutta selvästikin ilmeisesti (pituutensa puolesta) vaivalla tehdystä kommentista ei säihkynyt minkäänlainen verbaalinen lahjakkuus. Sellaisella, jolla sen tyyppistä älyä on, äly kuultaa lauseista läpi, vaikka kelaisi eilisiä markettiostoksiaan.

Mutta jos sä olet yhtä keskinkertainen älyltäsi kuin toi mensa, niin sä et luonnollisesti edes tajua mitä mä ajan takaa enkä jaksa siitä ruveta sulle väsämään mitään rautalankamalleja. JOtkut ketjun lukijat tod. näk. tajuavat heti mitä ajan takaa.

Yleisesti: mitä mensampi rehentelijä täällä palstoilla keikkuu, niin sen tylsempi tyyli yleensä. Sitä älykästä kirjoitustyyliä näkee todella monen ammattialan ja yhteiskuntaluokan edustajilla. Eli kumpaa pitäisi ajatella: että älykäs tapa kirjoittaa ei ole millään tapaa älykkyyteen sidottua vai että älykkyys ei ole millään tapa luokka- ja mensasidonnainen juttu?

Epäilisin muutenkin vahvasti sitä, että onko mensa-henkinen matemaattis-avaruudellinen älykkyyden mittaamistapa edes kovin älyykkyyttä mittaavaa. SEllaista puunaamainen, insinöörihenkinen mutta sosiaalisilta taidoiltaan kehitysvammainen mies -tyyppistä älyykkyyttähän se suosii. Onko se kokonaisvaltaisesti älykkyyttä vai matemaattis-avaruudellista lahjakkuutta, on toinen juttu. Erityisesti se on valtapoliittinen juttu.

Vierailija
7/11 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan siksi, että hänen alaansa (perinteinen työläisammatti) ei opita siellä yliopistossa yhdenkään kurssin verran. Tämä tuntuu olevan monelle vaikea käsittää: jonkun unelma-ala voi ihan oikeasti olla sellainen, johon saadaan oppi ammattikoulussa. Toinen väärinkäsitys liittyy siihen, etteikö ammattikoulussa opiskeltaisi mitään muuta kuin sitä käytäntöä: matematiikkaa, fysiikkaa, kieliä ym. oli viikottain useampi tunti miehelläkin.

Vierailija
8/11 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse akateeminen, johtotehtävissä, mensan jäsen ("todistetusti" en-niin-tyhmä) ja minä en todellakaan koe olevani yhtään parempi, merkityksellisempi tai tärkeämpi kuin esim. täällä av palstalla pärjätty "yh-WT-sossupummi-mamma".

Kas kun ihmisarvo on arvo sinänsä, kukaan ei ole arvokkaampi toista, meidän kaikkien elämä on ihan samanveroinen ja tärkeysasteikoltaan samalla tasolla.

Aloittajalta tämä oli kiva viesti, minäkin pahoitan mieleni aina kun pilkataan niitä "ei-niin-teräviä" kyniä. Joka ikinen lähimmäinen on minulle tärkeä ja rakas, oli sitten vaikeavammainen, työtön, syrjäytynyt tai vastaavasti jotenkin menestynyt, pärjännyt tai sivistynyt.

Ja joo, tiedän olevani surullisen yksin mielipiteideni kanssa. Ehkä asenteeseeni vaikuttaa se että olen todella kurjista lähtökohdista ja huonosta perheestä lähtöisin, eli olen nähnyt sitä toistakin puolta ja tiedän millaista elämä voi pahimmillaan olla.

Vierailija
9/11 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekan tai tokan vuoden opiskelijoita yliopistossa ja ovat niiiin akateemisia niiiiin akateemisia että.

Sitten valmistumisen jälkeen tekevät pätkätöitä 2000 euron palkalla ja ihmettelevät, että miten noilla amiksen käyneillä on jo velattomat omakotitalot...

Vierailija
10/11 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse akateeminen, johtotehtävissä, mensan jäsen ("todistetusti" en-niin-tyhmä) ja minä en todellakaan koe olevani yhtään parempi, merkityksellisempi tai tärkeämpi kuin esim. täällä av palstalla pärjätty "yh-WT-sossupummi-mamma".

Kas kun ihmisarvo on arvo sinänsä, kukaan ei ole arvokkaampi toista, meidän kaikkien elämä on ihan samanveroinen ja tärkeysasteikoltaan samalla tasolla.

Aloittajalta tämä oli kiva viesti, minäkin pahoitan mieleni aina kun pilkataan niitä "ei-niin-teräviä" kyniä. Joka ikinen lähimmäinen on minulle tärkeä ja rakas, oli sitten vaikeavammainen, työtön, syrjäytynyt tai vastaavasti jotenkin menestynyt, pärjännyt tai sivistynyt.

Ja joo, tiedän olevani surullisen yksin mielipiteideni kanssa. Ehkä asenteeseeni vaikuttaa se että olen todella kurjista lähtökohdista ja huonosta perheestä lähtöisin, eli olen nähnyt sitä toistakin puolta ja tiedän millaista elämä voi pahimmillaan olla.

sun teksti on niin järkyttävän lattea. Siinä ei ole ensimmäistäkään älykästä tai uusia oivalluksia herättävää ajatusta. Mä voin vaan ihmetellä, millä kriteereillä mensaan pääsee. Joo joo, tiedän ne kriteerit. TArkoitan vaan että mensatehtävät eivät voi mitata varsinaista älykkykyttä, koska sun kuten monen muunkin täällä elvistelleen mensan jäsenen verbaalinen ulosanti on totaalisen keskinkertaista. Täällä näkee älykkäitä juttuja monissa ketjuissa ja ne on ihan toista luokkaa kuin tämä sun vetelä esityksesi.

Vierailija
11/11 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei minun mielestäni kyllä ihmistä oikein voi arvottaa koulutuksen perusteella.

Minä pärjäisin esim. yliopistossa todennäköisesti suht helposti, mutta ei vaan ole motivaatiota vuosikausia kestävään opiskeluun enää. Mieluummin sitten käyn töissä ihan normaalissa duunariammatissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme