Reilun 4 tunnin lento. pärjätäänkö ilman ruokaa?
Mun mielestä on kohtuuttoman paljon maksaa lastenkin ruuasta 19 euroa. Itselläni ei ole kokemusta lentokoneruuista, mutta muiden juttuja kuunnellen päätin jättää ne ostamatta. Nyt aloin kuitenkin miettimään, että onko se tosi outoa, jos ei syö lennolla mitään?
Kommentit (28)
tonnin reissussa on tuo ruuan hinta ihan yks hailee!
Kummasti nälkä vaan iskee kun ruuan tuoksu alkaa levitä matkustamoon...
Me otamme aina ateriat lennolle.
Parhaimmat ruoat lennoilla on tarjonnut Thomas Cook Airlines.
Ateroiden hinnoissa pieniä eroja eri yhtiöillä. Tosin mm Finnairilla ne on kuulunut lomalennoilla lipun hintaan. Onhan se toki huomioitu siellä matkan hinnassa.
Yhtä lailla ostan aina istumapaikan koneesta.
Saan istua juuri siinä kohtaa missä haluan.
Ateria lennolla on meille osa sitä lomaa. Ja aika menee rattosasti ruokaa odottaen ja sitten ruokaillessa.
Sitten onkin hyvä aika alkaa nukkumaan.
Voileivät, sämpylät ja juomat maksavat kentälläkin maltaita, eli säästön takia en ainakaan jättäisi lentokonesapuskaa ottamatta.
Kotona voi tietysti laittaa eväsleivät ja kalakukot halvemmalla.
Kokemukseni mukaan tuollainen "maksettu" ruoka on yleensä parempaa kuin esim. Finskin lomalennon "ilmainen" pöperö. Ja eikö tuo hinta ole meno-paluulle, eli saatte sillä itseasiassa ruuat kahteen suuntaan?
saa oikestaan kaksi ruokaa. Täytyy siis harkita uudestaan ja lueskella netistä minkälaista ruokaa lentoyhtiä tarjoaa.
sen aterian saa mennessä ja tullessa, ja se neljä tuntia venähtää helposti kahdeksaan tuntiin lentokentillä, missä on aivan älyttömän kalliit kahvilat ja ravintolat. Omia eväitäkään ei koneeseen välttämättä saa viedä. Ja siinä ruokia näprätessä aikaa saa hiukan kulumaan.
olisitko jättänyt koko matkan ostamatta, jos se olisi maksanut tuon 10-20 euroa enemmän per nuppi?
Käsittääkseni kyse on lomalennosta, ja tuo hinta on menopaluuaterian hinta?
Itse olen sitä mieltä, että jos on rahaa lähteä lomalle, niin on rahaa maksaa tuo lisäkustannuskin.
Jos ehditte syösä kentällä aamiaisen tai lounaan, niin käyttäisin rahat mielummin siellä ja pärjäilisin lennon eväillä. Helsinki-Vantalta voi ostaa mukaan sämpyöitä, hedelmiä, juomia jne. jotka riittää lounasruuaksikin.
Lentokone ruoka on aika huonoa, sitä on vähän, koneessa on hanakala syödä jne. Ja muita matkustajia ei todellakaan kiinnosta syökö muut vai ei.