Farkut kuluneet puhki haaroista, Miten korjata ilman ompelukonetta?
Hyvät caprifarkut kuluivat puhki haaroista. Saisiko niitä korjattua jotenkin siedettävästi ilman ompelukonetta? Pitäisin housuja enää n. kuukauden (sen pidempään tuskin on tarpeeksi lämmintä), joten jonkinlainen hätäkorjaus riittäisi.
Uusia en viitsisi osta, sillä olen pudottanut painoa jo aika lailla ja kaapista löytyy seuraava setti vanhoja housuja, jotka siis sopivat taas muutaman kilon pudotuksen jälkeen.
(Ja kyllä mulla on muitakin housuja, oon vaan tykännyt noista ja pitänyt niitä ahkerasti koko kesän.)
Kommentit (8)
Kaupoista löytyy sekä silitettäviä että tarrapaikkoja. Voi laittaa myös sisäpuolelle, jos ei löydy sopivaa.
Käsin voi myös ommella, kunhan on neula ja lankaa.
Pyöräily tosiaan saa housut hajoamaan alta aikayksikön.
Jotain teippaussysteemiä sisäpuolelle suosittelen minäkin.
Oikean kokoinen paikka ja kuumaliimalla kiinni.
Tulee siisti ja kestää pesunkin.
Huom. Tämä ei ollut tsoukki.
Googlaa sashiko-paikkaus. Japanilainen paikkaus- ja kirjontamenetelmä, jolla tehdään näkyviä paikkauksia, on parhaimmillaan aika hienon näköinen. Ei hirveän monimutkaista, mutta tietysti vaatii vähän käsityötaitoa.
Syökö voimakkaat pimppimehut farkut puhki?
onko kokemuksia miten hyvin nuo kestää sellaisessa "hiutuneessa" kankaassa? en ole ap mut mun lempifarkut on kuluneet ihan puhki reisien kohdalta ja mietin voisiko niitä jotenkin pelastaa edes satunnaiseen käyttöön. samaa mallia ei enää saa :(
en tajua miksi mun farkut kuluu aina puhki! en ole läski (bmi20,9), mut en viitsi kamalasti edes pyöräillä kun se nopeuttaa housujen kulumista 500%...