Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinola,minkälainen paikka asua?

Vierailija
27.08.2012 |

Meillä on todennäköiseti muutto edessä. Kertokaa entiset ja nykyiset Heinolalaiset kannattaako lapsiperheen muuttaa kyseiseen paikkaan.

Onko ihan sisäänpäin kääntynyt tuppukylä?

Miten lapsiperheet huomioitu ja entäs liikenneyhteydet?

Vai muutetaanko suoraan Lahteen?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on todennäköiseti muutto edessä. Kertokaa entiset ja nykyiset Heinolalaiset kannattaako lapsiperheen muuttaa kyseiseen paikkaan.

Onko ihan sisäänpäin kääntynyt tuppukylä?

Miten lapsiperheet huomioitu ja entäs liikenneyhteydet?

Vai muutetaanko suoraan Lahteen?

Heinola on todellakin sisäänpäin kääntynyt paikka. Aika rajallisesti työ- ja koulupaikkoja.

Paikallisliikenne on huonoa, oma auto kannattaa olla.

Jotkut tykkää, mä en ikinä enää suostuis asumaan siellä, 20 vuotta riitti.

Vierailija
2/26 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutti vaan ohiajaessa niin idylliseltä..

Lahden suunnalle tosiaan muutto edessä ja itse aloin katselemaan Heinolaa sillä silmällä kun on halvat asunnot jne.

Mites Lahti tai Hollola kannattaako pk-seudulta lähteä tuohon suuntaan?

Pienet lapset mukana niin haluaisin tarjota heille hieman rauhaisamman ympäristön mutta itseäni ajatellen tarttis olla jotain aktiviteettia kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään asua täällä!Asuin muutamia vuosia turun suunnalla ja joka ikinen päivä mä tänne haikailin!Me ollaan lapsiperhe,asutaan haja-asutus alueella,lapsilla on koul vajaan kilsan päässä,isommil kaupungis,mihin pääsee kyll linkul kätevästi.Me ollaan miehen kanssa täällä Heinolassa töissä,en pois lähtis kyllä ihan heti.Mä luulen,että joka paikkakunnilla on niitä kuppikuntia..kun asuttiin Turun suunnalla,niin mulla ei ollu ketään ystäviä siellä,onhan se varmasti tietenkin itstäkin kiinni,ett haluaako niitä ystäviä oikeesti vai ei.Kyllä täällä on kivasti erilaisia perhekerhoja ja seurakunnan kerhoja eri kaupungi osissa.Eli jos tyytyy pienen kaupungin tarjontaan,ei odota liikoja,niin mä suosittelen asumista täällä.Onhan se Lahti sit lähellä,kun haluaa nähä enemmän elämää,mekin käydään melko usein Lahessa kaupoilla jne. mut tykkään asua kuitenkin tälleem sivummalla.

Vierailija
4/26 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään asua täällä!Asuin muutamia vuosia turun suunnalla ja joka ikinen päivä mä tänne haikailin!Me ollaan lapsiperhe,asutaan haja-asutus alueella,lapsilla on koul vajaan kilsan päässä,isommil kaupungis,mihin pääsee kyll linkul kätevästi.Me ollaan miehen kanssa täällä Heinolassa töissä,en pois lähtis kyllä ihan heti.Mä luulen,että joka paikkakunnilla on niitä kuppikuntia..kun asuttiin Turun suunnalla,niin mulla ei ollu ketään ystäviä siellä,onhan se varmasti tietenkin itstäkin kiinni,ett haluaako niitä ystäviä oikeesti vai ei.Kyllä täällä on kivasti erilaisia perhekerhoja ja seurakunnan kerhoja eri kaupungi osissa.Eli jos tyytyy pienen kaupungin tarjontaan,ei odota liikoja,niin mä suosittelen asumista täällä.Onhan se Lahti sit lähellä,kun haluaa nähä enemmän elämää,mekin käydään melko usein Lahessa kaupoilla jne. mut tykkään asua kuitenkin tälleem sivummalla.

Mies saisi paikan Lahdesta ja mulla vielä koti-äiti vuosia jäljellä. Haluisin kanssa vähän sivummalle mutta kuitenkin niin että iso kaupunki olis suht.lähellä. Pelkään just sitä et erakoidun täysin jonnekin pieneen kaupunkiin kun oon vielä tosiaan kotona noiden pienten kanssa. Mitkä siellä on niitä ns. lapsiystävällisiä asuinalueita? ap

Vierailija
5/26 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä on vain homekouluja ja -päiväkoteja, terveyskeskukseen ei pääse ja yksityinenkin lääkäriasema tukossa.

Heinolassa palvelut pelaavat ja jos asuu ihan keskustassa, pärjää ilman autoa. Asuminen on paljon halvempaa kuin Lahdessa.

Sisäänpäinkääntymiset ovat yleensä tulijan omassa päässä.

Vierailija
6/26 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun nykyään Heinolassa,Alkuperäinen Lahtelainen olen.Ympäri suomen olen asunut ja

En muuttaisi enää mistään hinnasta takaisin lahteen,surkea toimimaton sairaanhoito,homeiset koulut,Puhe ym terapiohin älyttömät jonot jne..

Itsellä ei ole ollut ongelmia sopeutua heinolaan,pieni paikkahan tämä on,mutta hyvin ovat ihmiset ottaneet vastaan.Ilman autokin pärjää,vaikka vaikka paikallisliikennettä ei pahemmin ole.Itse asun parin kilsan päässä keskustasta,ja eikä tuo ole matka eikä mikään kävellä,kuitenkin palvelut on yhdessä paikassa,eli terveyskeskus,kaupat jne keskustassa.

Terveyskeskukseenkin olen päässyt aina samana päivänä,jos on ollut tarvetta.

Itse suosittelen heinolaa,mutta myös Hollolan kuntakeskusta,joka on myös todella hyvä paikka asua,sielläkin ainakin vielä toimii palvelut.

Vierailija
7/26 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi pääsin pois asuttuani muutaman tuskaisen vuoden, oikein jurpojen jurottajien junttikylä! Ennemmin suosittelen sitten Hollolaa, ei läheskään niin peräjuupajoen meininkiä kuin Heinolassa.

Vierailija
8/26 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuppukylä on oikea sana. Täysin kuollut paikka klo 17 jälkeen talvisin. Pari juottolaa löytyy. Ikävän autioituva ja ikääntyvä. Lapsiperheille ja eläkeläisille ehkä ok, jos on pieniä lapsia. Nuorille ja sinkuille suosittelen ehdottomasti elävämpiä kaupunkeja, täältä ei löydy töitä, kumppanista puhumattakaan!

Vierailija
9/26 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinola on parhautta! Te moukat ette vaan ymmärrä mistään mitään - MOT!

Vierailija
10/26 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallinen pikku paikka, joka herää kesäksi eloon. Kivat ulkoilualueet.

Vierailija
11/26 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät osaa olla ystäviä vaan harrastavat kilpailua työkavereiden jne. kanssa tyyliin arvostele mun illallinen.

Vierailija
12/26 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuota kysyttiin 2012 ja moni vastaa nyt.

Ap jaksoi varmaan odottaa.

Vierailija
13/26 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmista paikoista lähes 40 vuotta kokemusta ja ehdottomasti Lahti. Moottoritietä ei kauaa tietysti aja Heinolasta Lahteen mutta kuten joku ylempänä sanoi, Heinola on täysin kuollut iltaisin. Jos haluaa asuaa käytännössä lähes maalla niin sitten Heinola on hyvä. Löytyy se S-market ja Lidl eikä oikeastaan muuta. Jos taas kaipaa kaupunkia, joka on selvästi Helsinkiä pienempi mutta kuitenkin elämää löytyy iltaisinkin, niin Lahti.

Vierailija
14/26 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuota kysyttiin 2012 ja moni vastaa nyt.

Ap jaksoi varmaan odottaa.

Heinola on aina ajankohtainen.

Vierailija
15/26 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs Hollola, Orimattila, Nastola, Asikkala?

Vierailija
16/26 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi pääsin pois asuttuani muutaman tuskaisen vuoden, oikein jurpojen jurottajien junttikylä! Ennemmin suosittelen sitten Hollolaa, ei läheskään niin peräjuupajoen meininkiä kuin Heinolassa.

Oletkos milloin käynyt pitäjässä meidän meininkeihin tutustumassa? Meillä on kuule ihan hyvä meininki täällä. Junallakin pääsee tänne ja pois, jos ei miellytä.

Vierailija
17/26 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinolassa jyrää.

Vierailija
18/26 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinola on ihmemaa, sinne haluan matkustaa - Heinola on paikka ihanin, sillä on nykyään sähkötkin...

Vierailija
19/26 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinolassa Jyrää !

Vierailija
20/26 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai p.rkl.   Kaksi vuotta Heinolassa vastaa 20 vuoden kuritushuonetuomiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi