Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aarteenetsintäleikki 5v-synttäreillä - miten toteutat kerrostalossa?

Vierailija
26.08.2012 |

Tossa se kysymys tulikin. Ekaa kertaa oon järjestämässä kaverisynttäreitä, ja ohjelmaa pitäis keksiä. Antakaahan vinkkejä. Ja mielellään ihan rautalangasta väännetyt ohjeet, miten kerrostalossa toteutetaan käytännössä aarteenetsintäleikki.

t. blondi vain sisäisesti ;)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kerrostalossa, varsinkin kolmiossa,on paljon vähemmän tilaa kuin esim omakotitalossa.

Vierailija
2/5 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli näin:

Piilotin aarteen eli gody bagit asuntoon. Kirjoitin runomuodossa vihjeitä, jotka vievät kohti aarretta. Ekan vihjeen annoin itse ("kuulkaas lapset, olen saanut tietää, että täällä on AAARRE ja olen löytänyt VIHJEEEN. Kuunnelkaas: "käännä katse kohti ikunaa, sen kulmassa jotain pikottaa.. tms. ) Lasten löytäessä seuraavan vihjeen luin sen ja ryntäsivät etsimään seuraavaa. Vihjeitä oli 5, leikin kesto noin. 45 sek, mutta suosio taattu.

En kyllä ymmärär miten tämä eroaa omakoti- tai rivitalossa järjestetystä aarteenetsinnästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilotin etsittävät pussukat yksitellen olohuoneeseen. Kutsuin lapset yksi kerrallaan etsimään aarretta. Jos lapsi oli kaukana aarteesta, sanoin kylmää ja jos lähempänä sanoin lämmintä ja jos ihan vieressä niin kuumaa. Lapset olivat aivan innoissaan ja odottivat jännittyneinä kenet kutsun seuraavaksi etsimään :-)

Vierailija
4/5 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirrät paperille helppotajuisen kartan mihin aarre on kätketty. Revit paperin muutamaan osaan esim. Neljään tai kuuteen osaan. Piilotat paperit suht helppoon paikkaan eri puolille asuntoa. Lapset juoksevat ympäriinsä etsien kartan paloja. Annat samalla vinkkejä, kuumenee/kylmenee. Kun tenavat ovat löytäneet paperin palaset he kokoavat kartan ja etsivät kartan perusteella aarteen.

Vierailija
5/5 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toteutettu aarteenetsintä kuva-arvoituksilla.

Eli olen ennen juhlia piilottanut taloon kuvia, jotka johtavat vihjeestä toiseen ja lopuksi viimeinen vihje/kuva johtaa aarteen luo.

Ensimmäisen vihjeen saavat minulta tai kerron, mistä se löytyy.

Itse etsin kuvat ihan word-ohjelman valmiista kuvista tai voi ne piirtää itsekin, jos haluaa.

Esimerkiksi niin, että eka vihje näyttää seuraavan vihjeen tavaraa.

Meillä taisi viimeksi etsintä alkaa siten, että ekassa lapussa oli kaukosäätimen kuva ja lapset lähti sitä etsimään. Kaukosäätimeen oli teipattu Leivänpaahtimen kuva ja sieltä löytyi lapsen huoneessa olevan autotalon kuva. Sitten oli kuva jääkaapista ja kastelukannusta (joka löytyi keittiöstä) ja viimeisenä oli kuva saunasta. Saunasta löytyi aarrearkku, jossa oli iso kasa kultaisia suklaakolikoita.