Miten saisin tuttavapariskunnan kateelliseksi?
Tuttavapariskunta on omassa pikku pilvilinnassaan leijuva AMK-koulutettu pariskunta, jotka ovat niin yläluokkaista ja hienoa. Facebook on heillä täynnä päivityksiä siitä, kuinka muu maailma on niin paha paikka ja he elävät omassa pikku lintukodossaan. Pariskunnan koulutukset, työpaikat ja lemmikit on listattu facebookissa täsmällisesti, ettei vain kävisi epäselväksi kuinka menestyjiä he ovat. Tavoitteena on ilmiselvästi tehdä muut kateelliseksi.
Valitettavasti ovat myös tuomitsevia: halveksuvat esim. amiksia ja toisaalta myös ajattelevia, vähemmän materialistisia ihmisiä.
Tästä syystä olisikin kiva tehdä heidät vaihteeksi kateelliseksi. Oma elämäni ei kuitenkaan ole mitenkään erityisen ruusuista, en ole uraputkessa, mutta parisuhtessa sentään. Itsellä taustalla ammattikoulutus, miehellä sentään AMK (jota kautta siis tunnemme tämän tuttavapariskunnan). Olisiko vinkkejä?
Kommentit (28)
Tiedän itsekin yhden tuollaisen pariskunnan ja voi saamari, että osaavat olla ärsyttäviä
Joillekin se on vain elämää... Mun mielestä AMK ei ole korkeasti koulutettu. En siis tarkoita etten arvostaisi AMK-koulutuksen saaneita vaan sitä että eivät he todennäköisesti pidä koulutustaan, asuntoaan, töitään ja harrastuksiaan minään ihmeenä. Eli voi olla että yritykset menee hukkaan jos kavereiden tarkoitus ei ole alunperinkään aiheuttaa kateutta vaan kertoa elämästään.
avoimeen yliopistoon, ja mainitse yliopisto-opinnoista fb:ssä. Eikö sinne avoimeen pääse kaikki ilmoittautuvat?
Voisiko omaa miestä pyytää vaikka leuhkimaan omalla koulutuksellaan? Minusta tässä tulee nyt sellainen asetelma, että me ollaan "amiksia" heidän korkeakoulutettujen rinnalla. He ovat siis molemmat amk, meillä minä olen amis ja mies amk (ei vielä valmistunut).
Voi sua, ap. Ole iloinen omista saavutuksistasi ja anna muiden iloita omistaan.
Mahtavaa provoainesta on nimittäin tuossa "yläluokkaisessa" amk-koulutuksessa.
Vakavasti ottaen, ihmistä ei voi saada kadehtimaan sellaisia asioita, mitä tämä ei itse halua.
Vakavasti ottaen, ihmistä ei voi saada kadehtimaan sellaisia asioita, mitä tämä ei itse halua.
ole pois :). Kehu sinäkin, se ärsyttää enemmän että voit myöntää heillä olevan jokin asia hyvin ja silti olet niin sinut asian kanssa, että voit sen myöntää.