Lääkärintarkastus koulussa - mennäkö mukaan??
Nythän noihin lasten lääkärintarkastuksiin pyydetään vanhempia mukaan. Oletteko menneet?
Kommentit (66)
8-luokan terveystarkastuksessa otetaan kantaa myös jatko-opiskeluun ja ammatinvalintaan liittyviin kysymyksiin. Ei taida palstamammoja kiinnostaa oman lapsen tulevaisuus?
8-luokan terveystarkastuksessa otetaan kantaa myös jatko-opiskeluun ja ammatinvalintaan liittyviin kysymyksiin. Ei taida palstamammoja kiinnostaa oman lapsen tulevaisuus?
Aikoinaan omat vanhempani eivät osanneet ottaa mitään kantaa tuleviin opintoihini tai ammatinvalintaan, koska kaikki oli muuttunut. Sama koskee nyt itseäni. Jos terveystarkastuksella on jokin merkittävä kannanotto, niin se tulee varmasti tiedoksi myös kotiin.
Muuten - kuopuksen 5.luokan tarkastuksessa lääkäri totesi, että yläkoulussa sitten numerot laskevat. Sanoin heti, että ainakin kahdella vanhemmalla lapsella on käynyt päinvastoin. Lääkärin omilla lapsilla olivat kuulemma laskeneet. Samalta pohjaltako se ottaa kantaa niihin jatko-opintoihin ja ammantinvalintaan?
On usein jaattu kahteen eli nuori käy ensin th:lla (missä mahdollisuus olla yksin ilman vanhempia) ja myöhemmin lääkärillä (mihin vanhempia toivotaan mukaan).
Tarkastuksiin todellakin toivotaan vanhempia mukaan. Nuorilla(tai lapsilla) on mahdollisuus vierailla myös muuna aikana th:n luona jos asiaa ja tarvetta niin ettei vanhemmat ole kuulemassa.
Lääkärille ja th:lle tarkastus johon vanhempi osallistuu antaa hyvän tilaisuuden hahmottaa myös lapsen ja vanhemman suhdetta.
Pois jäänti tulkitaan välinpitämättömyytenä. Hyvin harva duuni on sellainen missä ei voisi lapsen lääkärinsjalle järjestää vapaata (poiketen ne missä aika tarkastuksesta tulee hyvin lyhyellä varotusajalla, tässä olisi kunnilla petrattavaa!). Itse todellakin osallistun lapsieni tarkastuksiin!
ekaluokan tarkastusta ei tehdä ilman vanhempia/vanhempaa.
Näin meilläkin. Koska en pääässyt paikalle määrättynä aikana, niin lapseni ei saanut lääkärintarkastusta.
Aiheeseen liittyen, koskeeko osallistuminen vain lapsen huoltajia / + mahdollista huoltajan uutta kumppania ? Itse olen siinä käsityksessä että huoltajia - ja kun tuon entisen puolison uusi kumppani hyvinkin innokas olemaan joka paikassa mukana niin kuulemma terveystarkastukseen saapumassa. Ja siis kyseessä 1- luokkalaisen tarkastus.