Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärintarkastus koulussa - mennäkö mukaan??

Vierailija
26.08.2012 |

Nythän noihin lasten lääkärintarkastuksiin pyydetään vanhempia mukaan. Oletteko menneet?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala on tiedossa, mutta ei se, onko se akateeminen vai ei. Ymmärrätkö? Itsekin olen käynyt lukion, mutten ole akateeminen. Minulla oli lukioon mennessä tietty akateeminen ammatti mielessä, mutta mieli muuttui lukion lopussa.

Ja tälle nuorelle opo oli pitänyt ko. erikoislukiota hyvänä valintana. Ja nuori nimenomaan halusi sinne.

Et sitten ymmärtänyt mennä 8. luokan lääkärintarkastukseen ja varmistaa, onko ala taatusti oikea.

Vierailija
62/66 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-luokan terveystarkastuksessa otetaan kantaa myös jatko-opiskeluun ja ammatinvalintaan liittyviin kysymyksiin. Ei taida palstamammoja kiinnostaa oman lapsen tulevaisuus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-luokan terveystarkastuksessa otetaan kantaa myös jatko-opiskeluun ja ammatinvalintaan liittyviin kysymyksiin. Ei taida palstamammoja kiinnostaa oman lapsen tulevaisuus?

Aikoinaan omat vanhempani eivät osanneet ottaa mitään kantaa tuleviin opintoihini tai ammatinvalintaan, koska kaikki oli muuttunut. Sama koskee nyt itseäni. Jos terveystarkastuksella on jokin merkittävä kannanotto, niin se tulee varmasti tiedoksi myös kotiin.

Muuten - kuopuksen 5.luokan tarkastuksessa lääkäri totesi, että yläkoulussa sitten numerot laskevat. Sanoin heti, että ainakin kahdella vanhemmalla lapsella on käynyt päinvastoin. Lääkärin omilla lapsilla olivat kuulemma laskeneet. Samalta pohjaltako se ottaa kantaa niihin jatko-opintoihin ja ammantinvalintaan?

Vierailija
64/66 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On usein jaattu kahteen eli nuori käy ensin th:lla (missä mahdollisuus olla yksin ilman vanhempia) ja myöhemmin lääkärillä (mihin vanhempia toivotaan mukaan).

Tarkastuksiin todellakin toivotaan vanhempia mukaan. Nuorilla(tai lapsilla) on mahdollisuus vierailla myös muuna aikana th:n luona jos asiaa ja tarvetta niin ettei vanhemmat ole kuulemassa.

Lääkärille ja th:lle tarkastus johon vanhempi osallistuu antaa hyvän tilaisuuden hahmottaa myös lapsen ja vanhemman suhdetta.

Pois jäänti tulkitaan välinpitämättömyytenä. Hyvin harva duuni on sellainen missä ei voisi lapsen lääkärinsjalle järjestää vapaata (poiketen ne missä aika tarkastuksesta tulee hyvin lyhyellä varotusajalla, tässä olisi kunnilla petrattavaa!). Itse todellakin osallistun lapsieni tarkastuksiin!

Vierailija
65/66 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaluokan tarkastusta ei tehdä ilman vanhempia/vanhempaa.

Näin meilläkin. Koska en pääässyt paikalle määrättynä aikana, niin lapseni ei saanut lääkärintarkastusta.

Vierailija
66/66 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheeseen liittyen, koskeeko osallistuminen vain lapsen huoltajia / + mahdollista huoltajan uutta kumppania ? Itse olen siinä käsityksessä että huoltajia - ja kun tuon entisen puolison uusi kumppani hyvinkin innokas olemaan joka paikassa mukana niin kuulemma terveystarkastukseen saapumassa. Ja siis kyseessä 1- luokkalaisen tarkastus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä