Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Koulumuistoja; hauskin koevastauksesi.

Vierailija
24.08.2012 |

Itse vastasin 6. luokan uskonnon kokeen kysymykseen;

"Millainen mies oli Sakkeus" seuraavanlaisesti:

"Sakkeus oli pieni mies, hän oli pienen pieni mies. Hän viikunapuuhun kiipesi, jotta Jeesuksen näkisi."

Olin lisäksi piirtänyt vielä hienon kuvan viereen, jossa Sakkeus istuu puun oksalla.

Sain yhden pisteen tehtävästä. 6 oli maksimi. ;)

Joo, ja inhosin uskonnontunteja.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastasin granaatti ja kneissi kun kysyttiin Suomen yleisimpiä kivilajeja.

Vierailija
22/33 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli hauska äikän ope. Kertoi sitten eräästä suomalaisesta kirjailijasta huvittavia juttuja.

Kokeessa sitten piti kertoa kolme asiaa ko. kirjailijasta (nyt en muista kuka kirjailija). Kerroin sitten, että hänen toinen silmänsä katsoi itään ja toinen länteen. Oli opiskellut englantia itsekseen, mutta ei tiennyt miten sanat lausutaan. Kerran tuli ulkomaalainen ja kysyi tietä. Kun puhumisesta ei tullut mitään, he kommunikoivat kirjallisesti. Vielä oli joku kolmaskin ei niin tärkeä yksityiskohta, mutta sen olen unohtanut.

Opettaja kertoi koko luokalle vastaukseni ja sanoi, että pakkohan hänen oli antaa minulle täydet pisteet kun itse oli ko. tarinat kertonut. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä typosin seiskaluokalla moskeijan katakombiksi..

Vierailija
24/33 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti yläasteella historiankokeen loppuun vanhan sanonnan: "Sitä tikulla silmään, joka vanhoja muistelee." Opettaja oli ottanut tästä miinuspisteen.

Itse Fyssan kokeessa vastasin että absoluuttinen nollapiste = bändi

ja laitoin hymiön perään kun tiesin vastaavani väärin,mutta silti kiusaus pieneen huumoriin voitti..

Vierailija
25/33 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskeltiin Pohjoismaita. Kokeessa kysyttiin mm. Norjasta erilaisia nimiä/käsitteitä (tyyliin "Oslo", vastaus "pääkaupunki"). En ollut ikinä kuullutkaan Haakonista (tämä kruununprinssi), siinä iässä ei paljon lehtiä luettu :) ja opettaja muisti koealueen väärin, emme olleet kirjassa vielä niin pitkällä. Summamutikassa heitin kohtaan "Haakon" vastaukseksi "Oslon keskuspuisto".

Vierailija
26/33 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mokani on sellainen.. En muista mitä aihe käsitteli, mutta kävin kieliluokkaa joten melkein kaikki aineet olivat englanniksi, näin myös kokeet. Olin sitten historian kokeessa kirjoittanut: " I have also known many chipses" kun piti tarkoittaa gypsies eli mustalaisia.. Asuin silloin alueella jossa asui mustalaisia ja heitä oli kavereinakin, joten into piukeana meinasin siitä opettajalle kirjoittaa. :DD Opettaja oli sitten punakynällä lisännyt: " Ai sipsejäkö tunnet?"

Vierailija
27/33 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lukion ekalla luokalla ekalla ruotsintunnilla ope kysyi kaveriltani "Vad heter du?". Kaveri vastasi reippaalla äänellä:

"Jag heter aderton år!"

Oltiin kuitenkin 16-vuotiaita silloin, eikä liene epäselvää ettei kaverini pärjännyt järin hyvin sitten ruotsin kirjoituksissakaan... :D

Vierailija
28/33 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuului: Mikä on kotikuntasi ja kuka on sen kunnan/kaupunginjohtaja? Meitä oli kolme tyyppiä naapurikunnasta tullut kyseiseen lukioon, vaikka asuinpaikkamme mukaan oltaisiin "kuuluttu" oman kuntamme lukioon. Kukaan meistä ei tiennyt kunnanjohtajamme nimeä, kaikki laitettiin eri vastaus, ja kaikki saatiin kuitenkin piste siitä kysymyksestä. Itse vastasin Topi Sukari (maskun kalustetalon ja ideaparkin perustaja) :D Ei tainnut olla meidän opettajakaan ihan kartalla... ;)

Vierailija
29/33 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heprean kokeessa selittää Tetragrammista eli Jumalan nimestä (JHWH) jotain ja minä tyttö puhuin koko vastauksen läpi pentagrammista. Opettaja oli kyllä korjannut, mutta en saanut mokasta edes miinusta :)

Vierailija
30/33 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyttiin Ruotsin valtiomuotoa. Vastasin "pitkulainen".

Vierailija
31/33 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yläasteen hissan tunnilla ope kysyi, että kun valtionpäämies kuolee, niin mitä siitä seuraa. Eräs vastasi "hautajaiset".

Mies kertoo luokkakaveristaan, joka oli vastannut kokeessa: Valitettavasti en osaa vastata näihin kysymyksiin, mutta tässä asioissa joita tiedän.

Vierailija
32/33 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea vastaus: silloin kun munamaito on hyytynyt.

Minun vastaukseni: silloin kun päällä olevat makaronit ovat ruskeita.

:DDDDDDDD Uskomattominta tässä on se, että minusta oikeasti tuli kokki! Sain toisen köksänopen koulun vaihtumisen myötä ja hän oli suuri inspiraatio minulle keittiöpuuhissa kauan.

Vierailija
33/33 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko yläasteella vai jopa lukiossa, kun kirjotin englannin koetehtävään kotonamme olevasta kasvimaasta, että kasvatamme siellä mm. papukaijoja. Meni kaks sanaa sekaisin, carrot ja parrot. :DD Jälkeenpäin nauratti aivan hulluna kun mietin, mitähän opettajakin on ajatellut siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän