Tytön nimeksi Luna. Kerro sinun mielipiteesi?
Kommentit (41)
kuutahan se tarkoittaa eli ihan kaunis mielikuva siitä sikäli tulee... mutta sen äänneasusta en pidä.
Kaunis nimi, jos saisin vielä 2 tytärtä saisivat nimeksi Luna ja Mila.
Tiedän Saksasta yhden pikku-Lunan, 4-vuotias tyttö. Mielestäni nimi on kaunis ja myös merkitys (kuu) on kaunis. Jos aihepiiri kiinnostaa, niin myös Stella on kaunis nimi.
Väännöksiä voi keksiä kaikista nimistä (Lotta - potta, Sanna - panna), jos haluaa olla ilkeä.
Koirilla on kaikenlaisia nimiä, myös Matti tai Lauri voi olla koiran nimi. Itse en antaisi tuollaisten juttujen häiritä, jos nimi on oikeasti nimi, kuten Luna on ja on se on omasta mielestä kaunis.
Lunan voi lukea myös luontonimiin, joita on paljon, kuten Lumi, Pinja, Kirsi jne.
Kaksostytöille nimeksi Lana ja Suna.
Luna kuulostaisi minun tytöllä oikein kivalta :)
Sukunimeni edustajat ovat ainoita joilla tämä sukunimi on. Ja ei ole suomalainen.. hankala keksiä nimiä :/
Mullekin tulee vaan lunatic mieleen, ei voi mitään. Ihmettelin Iholla-sarjassakin, miten siinä Nordinit antoivat tytölleen tuon nimen, kun on niin vahva assosiaatio tuohon lunatic-sanaan. Mutta ei sitten ilmeisesti ihan kaikilla.
mutta kohta niitä on taas kolme joka luokalla, näyttää olevan tulossa kovasti suosituksi nimeksi (gallup tokikin vain lähipiirissä). En itse laittaisi, samoin mielleyhtymä "lunatic" tosiaan tulee. Mut kaikki saa nimetä lapsensa kuten parhaaksi näkevät!
Laittaisin!
Löytyyköhän yhtään nimeä, josta kaikki tykkäis? Tai sellaista mistä joku ilkeä ei pystyis mitään väännöstä tekemään.
Laittaisin!
Löytyyköhän yhtään nimeä, josta kaikki tykkäis? Tai sellaista mistä joku ilkeä ei pystyis mitään väännöstä tekemään.
No ei varmasti löydy. Mutta joistakin nimistä tulee vahvoja (negatiivisia) assosiaatioita, vaikka ei ilkeä olisikaan. Ja aika monille on tässäkin ketjussa tuo lunatic-assosiaatio tullut.
Kaksostytöille nimeksi Lana ja Suna.
ja tarkoittaa kuuta.
Ei passaa sitten mennä italiaan ja illalla huudella luna,luna...
Eli ihan rauhassa saa kutsua lastaan nimeltä myös siellä. Tunnen italialaiset sisarukset Luna ja Luca...
Ensimmäisenä mieleen tulee kuu -> kuukautiset -> kuukuppi.
Mutta ei se huono ole nimenä, ei ollenkaan.
jos olisi saatu kolmas tyttö. Kahdella muulla on jo taivaankappaleiden nimet. Nyt Luna varmaan tulee sitten koiralle.
hänestä tulee Luna. Minun mielestäni kaunis nimi siis!
ei tule mieleen sana lunatic (siinäkin kyllä se luna tarkoittaa kuuta), ei myöskään koira, mutta mutta sen sijaan assosioin nimen sellaiseen eteeriseen rajaieto- ja new age -meininkiin, joka mua ehkä vähän ärsyttää.
Mutta mitä siitä, tärkeintä on, että nimi miellyttää sen antajia! Tuleehan nimistä kaikenlaisia assosiaatioita, olivat ne sitten millaisia tahansa. Sitten, kun ihmisen tuntee, nimestä tulee enää lähinnä sen kantaja mieleen.
(Mä muistan, kun riparilla isonen sanoi, että mun nimestä oli tullut mieleen joku vaaleahiuksinen runotyttö, mutta sitten mä olinkin mustaan pukeutuva punkkari. En usko, että hän jatkossa ajatteli tuota aiempaa mielikuvaa kuullessaan nimeni.)
En pidä Lunan suutuntumasta, liian niljakas lausua. Omalle en antaisi, mutta ei ole kuitenkaan niitä nimiä, mitä jäisin ihmettelemään sen kummemmin. Jos esimerkiksi lapsen koulukaveri olisi Luna, tuskin ajattelisin siitä yhtään mitään.
Luna on italiaa ja tarkoittaa kuuta.
Lunatic on englantia ja tarkoittaa hullua.
Luna taas itsessään sanana ei tarkoita hullua, ei edes englanniksi"
luna-kuukuppi eli menkat