Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytön nimeksi Luna. Kerro sinun mielipiteesi?

Vierailija
23.08.2012 |

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luna-kuukuppi eli menkat

Vierailija
22/41 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuutahan se tarkoittaa eli ihan kaunis mielikuva siitä sikäli tulee... mutta sen äänneasusta en pidä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi, jos saisin vielä 2 tytärtä saisivat nimeksi Luna ja Mila.

Vierailija
24/41 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän Saksasta yhden pikku-Lunan, 4-vuotias tyttö. Mielestäni nimi on kaunis ja myös merkitys (kuu) on kaunis. Jos aihepiiri kiinnostaa, niin myös Stella on kaunis nimi.

Väännöksiä voi keksiä kaikista nimistä (Lotta - potta, Sanna - panna), jos haluaa olla ilkeä.

Koirilla on kaikenlaisia nimiä, myös Matti tai Lauri voi olla koiran nimi. Itse en antaisi tuollaisten juttujen häiritä, jos nimi on oikeasti nimi, kuten Luna on ja on se on omasta mielestä kaunis.

Lunan voi lukea myös luontonimiin, joita on paljon, kuten Lumi, Pinja, Kirsi jne.

Vierailija
25/41 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksostytöille nimeksi Lana ja Suna.

Vierailija
26/41 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luna kuulostaisi minun tytöllä oikein kivalta :)

Sukunimeni edustajat ovat ainoita joilla tämä sukunimi on. Ja ei ole suomalainen.. hankala keksiä nimiä :/

Vierailija
27/41 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sukuni edustajat

Vierailija
28/41 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tulee vaan lunatic mieleen, ei voi mitään. Ihmettelin Iholla-sarjassakin, miten siinä Nordinit antoivat tytölleen tuon nimen, kun on niin vahva assosiaatio tuohon lunatic-sanaan. Mutta ei sitten ilmeisesti ihan kaikilla.

Vierailija
29/41 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kohta niitä on taas kolme joka luokalla, näyttää olevan tulossa kovasti suosituksi nimeksi (gallup tokikin vain lähipiirissä). En itse laittaisi, samoin mielleyhtymä "lunatic" tosiaan tulee. Mut kaikki saa nimetä lapsensa kuten parhaaksi näkevät!

Vierailija
30/41 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin!

Löytyyköhän yhtään nimeä, josta kaikki tykkäis? Tai sellaista mistä joku ilkeä ei pystyis mitään väännöstä tekemään.

Vierailija
31/41 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin!

Löytyyköhän yhtään nimeä, josta kaikki tykkäis? Tai sellaista mistä joku ilkeä ei pystyis mitään väännöstä tekemään.

No ei varmasti löydy. Mutta joistakin nimistä tulee vahvoja (negatiivisia) assosiaatioita, vaikka ei ilkeä olisikaan. Ja aika monille on tässäkin ketjussa tuo lunatic-assosiaatio tullut.

Vierailija
32/41 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksostytöille nimeksi Lana ja Suna.

Vierailija
33/41 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarkoittaa kuuta.

Ei passaa sitten mennä italiaan ja illalla huudella luna,luna...

Eli ihan rauhassa saa kutsua lastaan nimeltä myös siellä. Tunnen italialaiset sisarukset Luna ja Luca...

Vierailija
34/41 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä mieleen tulee kuu -> kuukautiset -> kuukuppi.

Mutta ei se huono ole nimenä, ei ollenkaan.

Vierailija
35/41 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisi saatu kolmas tyttö. Kahdella muulla on jo taivaankappaleiden nimet. Nyt Luna varmaan tulee sitten koiralle.

Vierailija
36/41 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänestä tulee Luna. Minun mielestäni kaunis nimi siis!

Vierailija
37/41 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule mieleen sana lunatic (siinäkin kyllä se luna tarkoittaa kuuta), ei myöskään koira, mutta mutta sen sijaan assosioin nimen sellaiseen eteeriseen rajaieto- ja new age -meininkiin, joka mua ehkä vähän ärsyttää.

Mutta mitä siitä, tärkeintä on, että nimi miellyttää sen antajia! Tuleehan nimistä kaikenlaisia assosiaatioita, olivat ne sitten millaisia tahansa. Sitten, kun ihmisen tuntee, nimestä tulee enää lähinnä sen kantaja mieleen.

(Mä muistan, kun riparilla isonen sanoi, että mun nimestä oli tullut mieleen joku vaaleahiuksinen runotyttö, mutta sitten mä olinkin mustaan pukeutuva punkkari. En usko, että hän jatkossa ajatteli tuota aiempaa mielikuvaa kuullessaan nimeni.)

Vierailija
38/41 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä Lunan suutuntumasta, liian niljakas lausua. Omalle en antaisi, mutta ei ole kuitenkaan niitä nimiä, mitä jäisin ihmettelemään sen kummemmin. Jos esimerkiksi lapsen koulukaveri olisi Luna, tuskin ajattelisin siitä yhtään mitään.

Vierailija
39/41 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaa suomeksi hullua.

Vierailija
40/41 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luna on italiaa ja tarkoittaa kuuta.

Lunatic on englantia ja tarkoittaa hullua.

Luna taas itsessään sanana ei tarkoita hullua, ei edes englanniksi"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan