Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stadin asunnot -kohta asunnoton!

Vierailija
05.03.2015 |

Miten niitä Stadin asuntoja oikein jaetaan? Olen ollut jo monta vuotta asunnonhakija (muutaman kuukauden välein aina uusinut hakemukseni), haen yksiötä tai kaksiota, luokitukseni on erittäin kiireellinen, olen ollut välillä opiskelijana, sossun asiakkaana, työttömänä tai pienipalkkaisena, jolla määräaikainen asunto, huonossa suhteessa, eronneena, kaikki alueet valittuna ja silti en ole saanut yhtään asuntotarjousta!

Ihmettelen, kun välillä kuulee, että joku on saanut asunnon muutaman tunnin tai viikon haun jälkeen ilman että olisi edes kiireellisesti asunnon tarpeessa. Menevätkö asunnot suhteilla vai miten niitä jaetaan? 

Ihmeellinen luokitussysteemi, kun valtaosa hakijoista on luokiteltu erittäin kiireellisiksi. Silti vain 6 % saa asunnon. Stadin asunnoilla on pakko olla joku oma epävirallinen kriteeristönsä, joilla asuntoja jaetaan. Vai menevätkö ne täysin sattumanvaraisesti?

Kohta olen oikeasti asunnoton, eikä minulla ole mitään paikkaa, minne mennä koirani kanssa :( 

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 15:38"]

Muakin vähän ihmetytti aikoinaan että millä perusteella sain kämpän. Laitoin vielä vanhemmilla asuessa hakemuksen, kävin töissä ja mulla oli hyvät tulot eikä mitään varsinaista muuttouhkaa. Soitin vielä parin päivän pääsyä hakemuksen jättämisestä toimistolle, kun kaveri kertoi että se saattaa nopeuttaa asioita. Viikko ton jälkeen kilahti asuntotarjous sähköpostiin, ihana iso kaksio Pasilassa.

En tiedä vaikuttiko tuo puhelu (toisessa päässä oli aivan ihana tyyppi joka lupasi tehdä parhaansa jotta saisin kämpän), vai oliko vaan mieletön tuuri. Tulee aina huono omatunto kun lueskelee miten jotkut huonossa tilanteessa olevat sitten eivät saa niitä kämppiä.

[/quote]