Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stadin asunnot -kohta asunnoton!

Vierailija
05.03.2015 |

Miten niitä Stadin asuntoja oikein jaetaan? Olen ollut jo monta vuotta asunnonhakija (muutaman kuukauden välein aina uusinut hakemukseni), haen yksiötä tai kaksiota, luokitukseni on erittäin kiireellinen, olen ollut välillä opiskelijana, sossun asiakkaana, työttömänä tai pienipalkkaisena, jolla määräaikainen asunto, huonossa suhteessa, eronneena, kaikki alueet valittuna ja silti en ole saanut yhtään asuntotarjousta!

Ihmettelen, kun välillä kuulee, että joku on saanut asunnon muutaman tunnin tai viikon haun jälkeen ilman että olisi edes kiireellisesti asunnon tarpeessa. Menevätkö asunnot suhteilla vai miten niitä jaetaan? 

Ihmeellinen luokitussysteemi, kun valtaosa hakijoista on luokiteltu erittäin kiireellisiksi. Silti vain 6 % saa asunnon. Stadin asunnoilla on pakko olla joku oma epävirallinen kriteeristönsä, joilla asuntoja jaetaan. Vai menevätkö ne täysin sattumanvaraisesti?

Kohta olen oikeasti asunnoton, eikä minulla ole mitään paikkaa, minne mennä koirani kanssa :( 

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/80 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 00:39"]Miten niitä Stadin asuntoja oikein jaetaan? Olen ollut jo monta vuotta asunnonhakija (muutaman kuukauden välein aina uusinut hakemukseni), haen yksiötä tai kaksiota, luokitukseni on erittäin kiireellinen, olen ollut välillä opiskelijana, sossun asiakkaana, työttömänä tai pienipalkkaisena, jolla määräaikainen asunto, huonossa suhteessa, eronneena, kaikki alueet valittuna ja silti en ole saanut yhtään asuntotarjousta!

Ihmettelen, kun välillä kuulee, että joku on saanut asunnon muutaman tunnin tai viikon haun jälkeen ilman että olisi edes kiireellisesti asunnon tarpeessa. Menevätkö asunnot suhteilla vai miten niitä jaetaan? 

Ihmeellinen luokitussysteemi, kun valtaosa hakijoista on luokiteltu erittäin kiireellisiksi. Silti vain 6 % saa asunnon. Stadin asunnoilla on pakko olla joku oma epävirallinen kriteeristönsä, joilla asuntoja jaetaan. Vai menevätkö ne täysin sattumanvaraisesti?

Kohta olen oikeasti asunnoton, eikä minulla ole mitään paikkaa, minne mennä koirani kanssa :( 
[/quote]Työssäkäyvät saavat asunnon helpommin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin kerran sinne asuntotoimistoon ja pyysin erästä hlöä puhelimeen.
Asunto tuli kahdessa päivässä.

Vierailija
4/80 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla oo ajokortillista kaveria? Eikö pakun vuokraaminen riittäis? Mullakaan ei oo ajokorttia mutta voisin tulla muuttoavuks, harmi että on anonyymi palsta :) Tosin pyykkikonetta en pystyis kantamaan, mutta kaikkea muuta. Oon 163 cm mut sisulla vahva ;)
Stadin asunnoista en osaa sanoa :/ Oisko sossusta apua? En tiedä... Toivottavasti löydät kämpän!

Vierailija
5/80 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jo kokeillut Nuorisosäätiötä? Muutama ystäväni on saanut sieltä asunnon kovinkin nopeasti. 

Vierailija
6/80 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei pienkaksio Vantaalla sovi? Kaveri haki sellaista ja saikin noin kuukauden sisällä tarjouksen. Esimerkiksi Jokiniemen kämpistä kävelee alle 10 min Hiekkaharjun asemalle ja bussipysäkki on vieressä, eli kulkuyhteyksistä ei ainakaan voi valittaa :)

Vierailija
7/80 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisosäätiön kämppiä hain joskus nuorempana, enkä saanut. Nyt olen niihin liian vanha. 

Kyllä käy HOASin pienkaksiot, mutta niihin on kuukausien jonot, joten ehdin jäädä asunnottomaksi ennen sitä. Ja tosiaan sitten on sama asunnonhakutilanne kohta uudelleen, kun valmistun. Joten kyllä kaupungin asunto olisi järkevämpi. 

Kiitos sinulle, joka ehdotit muuttoavuksi tulemista :) Minulla on yksi ainoa tyttökaveri, joka on välillä auttanut muutoissa. Kaksi miestä pitää kuitenkin palkata, koska emme saa kaikkea raahattua omin voimin. Paku on myös huono, koska kaikki tavarat eivät mahdu kerralla. Ei välttämättä tule juurikaan sen halvemmaksi. En ole tällä hetkellä sossun asiakas, enkä voisi saada sieltä muuttoapua, koska olen tiukasti elämällä saanut säästettyä rahaa pahan päivän varalle (muuttoa, opintolainojen lyhennyksiä ja eläinlääkäriä varten). Eläinlääkäriä varten on pakko olla omia säästöjä, koska siinä sossu ei auta. Tässä on yksi syy, miksi en todellakaan halua enää sossun asiakkaaksi, jos sen mitenkään voi välttää. 

Vierailija
8/80 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/80 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä värinen olet?

Vierailija
10/80 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin vähän ihmetytti aikoinaan että millä perusteella sain kämpän. Laitoin vielä vanhemmilla asuessa hakemuksen, kävin töissä ja mulla oli hyvät tulot eikä mitään varsinaista muuttouhkaa. Soitin vielä parin päivän pääsyä hakemuksen jättämisestä toimistolle, kun kaveri kertoi että se saattaa nopeuttaa asioita. Viikko ton jälkeen kilahti asuntotarjous sähköpostiin, ihana iso kaksio Pasilassa.

En tiedä vaikuttiko tuo puhelu (toisessa päässä oli aivan ihana tyyppi joka lupasi tehdä parhaansa jotta saisin kämpän), vai oliko vaan mieletön tuuri. Tulee aina huono omatunto kun lueskelee miten jotkut huonossa tilanteessa olevat sitten eivät saa niitä kämppiä.

Vierailija
11/80 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me haimme asuntoa kun mies oli "asunnoton" ja minun piti muuttaa pois vanhempieni luota, he olivat muuttamassa pienempään. Kun erikseen haimme niin ei kuulunut mitään mutta yhdessä kun haettiin (kaksi palkansaajaa) niin alle viikossa tuli stadilta asuntotarjous. Haimme kaksiota tai kolmiota (ensin minun nimillä ja sitten yhdessä, mies taisi aiemmin hakea 1-2h) ja kolmion saimme. Olen ymmärtänyt että pienemmät asunnot on todella kortilla.

Vierailija
12/80 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmät asunnot on kortilla ja esimerkiksi Jakomäessä purettiin/puretaan melkein 300 asunto juuri tai tämän kevään/kesän aikana. Näissä asunnoissa on paljon yksiöitä ja kaksioita ja kaikille niiden asukkaille piti löytää uudet asunnot.

Paljon olet laittanut vuokrakatoksi? Voiko sulla olla epärealistiset odotukset jopa Hoasin ja kaupungin kämppien vuokrista?

Ihmettelen, jos Hoas on hylännyt hakemuksesi, jos olet päätoiminen opiskelija ja luottotiedot on kunnossa. En nyt tiedä käsitinkö tekstisi tätä kohtaa ihan oikein...

Itse sain asunnon, kun kirjoitin lisätietoihin, että tulevan asunnottomuuden uhka ahdistaa ja olin raskaana. En tiedä oliko työssäkäyvä-statuksesta hyötyä.

Vierailija
13/80 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vuokrakatto suuri: 780 € johtuen siitä, että olen hakenut myös uudiskohteisiin, joissa kaksioiden vuokra voi olla tuota luokkaa.

HOAS perusteli hylkäyksensä mm. sillä, että minulla on koira, joten voin hakea vain Vantaan pienkaksioita. Niinpä hain, mutta sinne on silti kuukausien jonot, joten ehdin jäädä asunnottomaksi, ennen kuin pääsen. 

Olen kirjoittanut pitkän tekstin asuntohakemukseeni. Tilanne tosiaan ahdistaa tosi paljon ja tällä hetkellä olen sairaslomalla, koska en pysty yhtään keskittymään opintoihini. 

Vierailija
14/80 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

avainsana siinä asunnon saamisessa on se, että hyväksyy miltä alueelta tahansa.

Vierailija
15/80 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida nyt ne opiskelut kuntoon, niin pääset palkansaajaksi ja voit hankkia kämpän yksityisiltä markkinoilta.

Vierailija
16/80 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin joskus heille ja tunnustivat etteivät edes katso kaikkia hakemuksia kun niitä on niin paljon. Kaveri ei saanut asuntoa heiltä vaikka oli raskaana ja asunnoton.

Vierailija
17/80 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tietoa tuosta Jakomäen peruskorjauksesta. Suurin osa näyttäisi olevan jo valmiita. Muuttavatko niissä asuneet asukkaat takaisin vai jäävätkö he niiihin asuntoihin, joihin kaupunki heidät osoitti?

http://www.hekaoy.fi/jakomaki/kiinteistot/uudis-ja-korjausrakentaminen/tulevia-korjauksia

Ap

Vierailija
18/80 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole tällä hetkellä opiskelijana, hae muualle opiskelemaan.

Vierailija
19/80 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 16:47"]

Löysin tietoa tuosta Jakomäen peruskorjauksesta. Suurin osa näyttäisi olevan jo valmiita. Muuttavatko niissä asuneet asukkaat takaisin vai jäävätkö he niiihin asuntoihin, joihin kaupunki heidät osoitti?

http://www.hekaoy.fi/jakomaki/kiinteistot/uudis-ja-korjausrakentaminen/tulevia-korjauksia

Ap

Peruskorjaukset ovat pääosin tehty, mutta

Jakomäestä purettiin kokonaan 1 tai 2 kokonaista taloa vasta viime kesänä, uudet talot eivät ole valmiit  ja purettujen talojen asukkaille on annettu asunnot muualta. Voivat muuttaa takaisin, jos on varaa uusien talojen uusiin vuokriin.

[/quote]

Vierailija
20/80 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 15:59"]

Mulla on vuokrakatto suuri: 780 € johtuen siitä, että olen hakenut myös uudiskohteisiin, joissa kaksioiden vuokra voi olla tuota luokkaa.

HOAS perusteli hylkäyksensä mm. sillä, että minulla on koira, joten voin hakea vain Vantaan pienkaksioita. Niinpä hain, mutta sinne on silti kuukausien jonot, joten ehdin jäädä asunnottomaksi, ennen kuin pääsen. 

Olen kirjoittanut pitkän tekstin asuntohakemukseeni. Tilanne tosiaan ahdistaa tosi paljon ja tällä hetkellä olen sairaslomalla, koska en pysty yhtään keskittymään opintoihini. 

[/quote]

Oletko hakenut satolta ja vvo:lta, tuohon hintaluokkaan voisi sieltäkin löytyä jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän