miksi 1-luokkalaista viedään kouluun?
miksi 1-luokkalaista viedään kouluun, jos koulumatka on erittäin turvallinen, siis ei tien ylityksiä ja matkaakin vain noin 600 m? Laspi kuitenkin ihan "normaali"? Vai olenko itse epänormaali kun annan oman 1-luokkalaisen mennä itse kouluun samoissa olosuhteissa..?
Kommentit (118)
Minä kun vein lapsia kouluun ihan vain sen takia, että oli kiva. Ja toiseksi, samalla reissulla tuli käytyä kaupassa.Joskus on ihana hemmotella omia lapsiaan.
Selvisihän tämäkin, ettei läheskään aina ole kyseessä lapsen tarve tai etu. Toisinaan sitä tehdään vain vanhemman vuoksi.
Jaa että on tehty lapsi(a) kun on niin ihana hemmotella omia lapsiaan joskus, ja on niin kiva viedä kouluun?
Huvinsa kullakin - en ole naapurikyttääjä mutta epäilen, että yksi jos toinenkin voi olla ammattiavun tarpeessa.
Olisko sille lapselle parempi, jos hänen vanhempansa olisivat hankkineet mieluummin koiran, jonka kanssa olisi kiva kävellä kouluun aamuisin.
ja niin onlapsen koulussa on moni muukin.
että ei tarvitse Suomesta kovin kaukaiseen maahan mennä, niin alle 12 vuotiaan yksin jättäminen aamu-ja iltapäivisin on heitteillejättö ! Vaikka kuinka haluaisivat YKSIN kulkea...
ja niin onlapsen koulussa on moni muukin. Lapsen kaveri kulke kouluun yksin vielä pidemmän matkan. Ai, mutta sehän onkin jo 7 v 8 kk, se lienee täällä hyväksyttävää.Aika montaa tuntuu harmittavan että 6 v uskaltaa ja haluaa mennä itse kouluun, it-kerhoon ja hoitaa toisella koululla ET-tunnilla käynninkin ITSE. Kohta en ole kotona etätöitä tekemässä joten lähtee ja tulee itsenäisesti.
Ei ihme että nykyajan nuoret on kykenemättömiä mihinkään ja edes vastuuttomia kun av-mammat niitä hyysää joka paikassa ja kaiken aikaa. Ettei vaan pikku nico-petteri joudu ottamaan vastuuta omasta kulkemisestaan tai itsestään.
ja palstallakin olen purnannut kun tuota termiä viljellään koko ajan, mutta nyt olen kyllä kanssasi täysin samaa mieltä...
35 on aitoa white trashia...
ja palstallakin olen purnannut kun tuota termiä viljellään koko ajan, mutta nyt olen kyllä kanssasi täysin samaa mieltä...
35 on aitoa white trashia...
mua ei kuule haitaa yhtään niimitykset, koska tiedän että sen sellinen ole.
kuule aika moni muukin on 6v kouluun mennessä jopa lastani nuorempia ja kyllä ne vain joutuvat pärjäämään. Ei niillä ole av-mammoja hyysäämässä aamusta iltaan.
Kerro mikä tuossa oikein mättää että 6v kulkee itse kouluun? Pitäisikö mun väkisin saattaa lapsi koululle joka aamu ja hakea se sieltä kun pärjää itsekin.
Toisilla on työ, mitä monella av-mammalla ei tunnu olevan. Ai mutta niillähän onkin ne muut lapset virikehoidossa niin ne kerkeää saatella kouluunkin.
Vaikka tulee kaupungista, missä moni 4- ja 5-v asuu ihan itsenäisesti kaduilla, hankkii ruokansa ja yösijansakin itse. Siitä huolimatta hän katsoo paremmaksi huolehtia lapsistaan, eikä pidä kyseistä asioiden tilaa (katulapsia) mitenkään haluttavana ilmiönä.
Minusta on ihan kivaa, ettei lapseni häpeä mua, ja saattaa kävellä mun kanssa koulumatkan ( itse menen viereiselle bussipysäkille).
ja niin onlapsen koulussa on moni muukin.
kerropas missä me sun mukaan asutaan?
Tiedän, että lastani ei koulumatkalla kiusata. Ja tiedän, että lapsi ehtii kouluun.
Ei ole keneltäkään pois, että lapsestani huolehtditaan.
Mutta naapurin lasta en ota kyytiin, koska hänen äitinsä mielestä lapselle kuuluu tietty määrä ikäviä juttuja.
että ei tarvitse Suomesta kovin kaukaiseen maahan mennä, niin alle 12 vuotiaan yksin jättäminen aamu-ja iltapäivisin on heitteillejättö ! Vaikka kuinka haluaisivat YKSIN kulkea...
ja niin onlapsen koulussa on moni muukin. Lapsen kaveri kulke kouluun yksin vielä pidemmän matkan. Ai, mutta sehän onkin jo 7 v 8 kk, se lienee täällä hyväksyttävää.Aika montaa tuntuu harmittavan että 6 v uskaltaa ja haluaa mennä itse kouluun, it-kerhoon ja hoitaa toisella koululla ET-tunnilla käynninkin ITSE. Kohta en ole kotona etätöitä tekemässä joten lähtee ja tulee itsenäisesti.
Ei ihme että nykyajan nuoret on kykenemättömiä mihinkään ja edes vastuuttomia kun av-mammat niitä hyysää joka paikassa ja kaiken aikaa. Ettei vaan pikku nico-petteri joudu ottamaan vastuuta omasta kulkemisestaan tai itsestään.
eikä tule. uomi on kuitenkin turvallisuustasoltaan ihan eri luokkaa.
Kunta järjestää meillä ip-kerhot muualla kuin koululla. Kaikkiin on käveltävä enemmän tai vähemmän. Lähimpään eivät kaikki mahdu mitenkään kun ottivat vain 15 lasta ja ekaluokkalaisia lapsia on kahdessa koulussa n 100. Ja yllätys että ip-kehoon noista meni vain 65. Eli aika moni menee suoraan kotiin. Ehkä siellä on vanhempi kotona ehkä ei.
varmaan tää kulmakunta pääkaupunkisedulla on on sitten oikea WT:n taivas.
Ja hui kauhistus pohjoisessa ekaluokkalainen saa mennä jo pyörällä kouluun, meillä vasta 3. luokkalainen.
Vaikka tulee kaupungista, missä moni 4- ja 5-v asuu ihan itsenäisesti kaduilla, hankkii ruokansa ja yösijansakin itse. Siitä huolimatta hän katsoo paremmaksi huolehtia lapsistaan, eikä pidä kyseistä asioiden tilaa (katulapsia) mitenkään haluttavana ilmiönä.
Minusta on ihan kivaa, ettei lapseni häpeä mua, ja saattaa kävellä mun kanssa koulumatkan ( itse menen viereiselle bussipysäkille).
kuin bussipysäkki olisi jos edes kulkisin bussilla. Miksi lapsi häpeäisi minua?
minun kanssa kuin naapurin lapsen. Enkä yhtään ihmettele kun tiedän, millainen naapurin lapsi on kun äitinsä silmä välttää.
Joskus lapsen joutuu saattelemaan kouluun koulukiusaamisen takia.
Yleensä nämä varhain itsenäistetyt lapset on juuri niitä pahimpia kiusaajia.
Minä kun vein lapsia kouluun ihan vain sen takia, että oli kiva. Ja toiseksi, samalla reissulla tuli käytyä kaupassa.Joskus on ihana hemmotella omia lapsiaan.
Selvisihän tämäkin, ettei läheskään aina ole kyseessä lapsen tarve tai etu. Toisinaan sitä tehdään vain vanhemman vuoksi.
Jaa että on tehty lapsi(a) kun on niin ihana hemmotella omia lapsiaan joskus, ja on niin kiva viedä kouluun?Huvinsa kullakin - en ole naapurikyttääjä mutta epäilen, että yksi jos toinenkin voi olla ammattiavun tarpeessa.
Olisko sille lapselle parempi, jos hänen vanhempansa olisivat hankkineet mieluummin koiran, jonka kanssa olisi kiva kävellä kouluun aamuisin.
Nykyään tuo aikainen itsenäistäminen on pikemminkin ongelma.
Sellainen lapsi, kenestä on välitetty ja joka saa olla pitempään lapsi, kasvaa tasapainoinen aikuinen.
Joten rakastakaa niitä lapsia näistä hyljätyistä aaveemammoista huolimatta ja osoittakaa lapsillenne, että te välitätte niistä. Ehkä lastenne ei tarvitse aikuisena olla sitten agressiivisia ja huudella wt-juttuja hyökkäävästi jossain nettifoorumilla.
olen kulkenut myös 10-vuotiaana toiseen kaupunkiin oppikouluun niin, että kävelin ensin umpihangessa pimeässä kaksi kilsaa aamukuuden jälkeen, körötin bussilla ja odotin sitten vielä tunnin siellä koulukaupungissa. Ja sama taas pimeässä koulupäivän jälkeen.
Olen mennyt 14-vuotiaana töihin, kun isäni kuoli.
Ihan olen pärjännyt.
Tiedän että moni on pärjännyt vieläkin ankeammissa oloissa. Miehenikin on muuttanut koulun asuntolaan 6-vuotiaana.
Mutta senpä takia minun lapseni ei joudukaan moista kokemaan - enkä moisessa mitään arvoa näe - enkä varsinkaan "äidissä", joka oikein moisella ylpeilee! Miksi väännät lapsia, jos haluat heidät ulkoistaa kuusivuotiaina? Anna kun arvaan. Tukien takia tietty.
Nykyään tuo aikainen itsenäistäminen on pikemminkin ongelma. Sellainen lapsi, kenestä on välitetty ja joka saa olla pitempään lapsi, kasvaa tasapainoinen aikuinen. Joten rakastakaa niitä lapsia näistä hyljätyistä aaveemammoista huolimatta ja osoittakaa lapsillenne, että te välitätte niistä. Ehkä lastenne ei tarvitse aikuisena olla sitten agressiivisia ja huudella wt-juttuja hyökkäävästi jossain nettifoorumilla
Toisilla on työ, mitä monella av-mammalla ei tunnu olevan. Ai mutta niillähän onkin ne muut lapset virikehoidossa niin ne kerkeää saatella kouluunkin.
6 vuotiaan kouluun, jos et vielä tajunnut mistä on puhe. Ja sorry sun kuvitelmillesi lapsimääristä, niin lapsia on vain yksi.
Ja sori sun toinenkin arvaus meni päin prinkkalaan. Ei kuule kansi lotoa. Tukia olen hakenut varmasti vähemmän kuin sinä koskaan. Ja palkka on kaukana keskiarvon yläpuolella.
Ja olenko sanonut lumessa pimeässä kävelemisestä en. Me asutaan kuule ihan valaistulla ja I-luokan tien varressa, joka aurataan kukonlaulun aikaan koululle asti, joten siinä meni sekin sun pointtisi.
Tisittekö, että lapsen pitää liikkua päivässä usemapi tunti. Siksikään en ryhdy lastani moottorilla kuljettelemaan. Ja kouluun kulkeminen ja sieltä poistulo on sosiaalinen tapahtuma. Aika usein kulketaan osan matkaa kaverin kanssa, joka on varmasti kivempaa seuraa kuin äidin kanssa tallustelu. Äitiä kun kerkeää näkemään kotona varmasti aivan tarpeeksi.
joka sen 6-vuotiaasi tekemiset määräät.
Koulua on muutama tunti päivässä. Kaikki muu on sinun käsissäsi.
Enkä ole kuvitellut lapsimääristä yhtään mitään... Mitä sössäät?
Enkä ole väittänyt, että laittaisit pimeään kulkemaan...
Taidat olla toooosi lukihäröinen.
ja matkalla useita vilkkaan tien ylityksiä. Lapsi menee kouluun aamuisin kaverinsa kanssa yhdessä, mutta iltapäivisin menen aina vastaan, koska olen hoitovapaalla ja haluan hyvällä tekosyyllä käydä pikku kävelyllä :) Sitä paitsi oma lapseni on luokkansa ainoa, joka ei ole ip-kerhossa.