miksi 1-luokkalaista viedään kouluun?
miksi 1-luokkalaista viedään kouluun, jos koulumatka on erittäin turvallinen, siis ei tien ylityksiä ja matkaakin vain noin 600 m? Laspi kuitenkin ihan "normaali"? Vai olenko itse epänormaali kun annan oman 1-luokkalaisen mennä itse kouluun samoissa olosuhteissa..?
Kommentit (118)
Mulla on siis noita ennen vielä yo-pohjainen ammattitutkinto, koska silloin ei ollut AMK:sta edes tietoa, kun koulujani kävin. Käykö kateeksi.
isommankin lapseni kouluun, koska siellä ei ole mitään välituntivalvontaa ennen koulun alkua. Tilanne lienee sama ainakin muissa stadin kouluissa.
Olen vuosien varrella nähnyt sen verran pataan hakkaamisia ja muuta kiusantekoa juuri siinä aamutuiman aikaan, että aion jatkaa tätä vielä toistaiseksi. Meno on todellakin villiä, uskokaa pois.
Kaikilla ei tietenkään ole tuohon mahdollisuutta, mutta se, että ei VOI saattaa lastaan ei välttämättä tee siitä saattamattomuudesta IDEAALIA ratkaisua.
eikä yhtään välitä, mitä muut ajattelee, mutta kinaa täällä suunnilleen itsekseenkin, kun joku vähän kyseenalaistaa...
Juu, ei ole epävarma, ei...
tai oletetaan. Aloitin keskustelun ihan asiallisesti, mutta av-mamman mielestä kuusi vuotiaan KOULULAISEN ei ole mahdollista kulkea 550m yksinään tai edes kaverin kanssa kouluun ja takaisin, vaan se on hunnigolla ja mä olen wt-mamma kun lapsi sanoo, että sun ei tarvii enää tulla saattamaan. Mikä tuossa käy teidän egon päälle, kun lapseni ottaa itse vastuuta?
Mulla on siis noita ennen vielä yo-pohjainen ammattitutkinto, koska silloin ei ollut AMK:sta edes tietoa, kun koulujani kävin. Käykö kateeksi.
jos et osaa ite päätellä.
sitä naurettavimmilta nuo koulutusväitteesi kuulostavat... Koko kirjoitustyylisi HUUTAA WHITE TRASH!
isommankin lapseni kouluun, koska siellä ei ole mitään välituntivalvontaa ennen koulun alkua. Tilanne lienee sama ainakin muissa stadin kouluissa. Olen vuosien varrella nähnyt sen verran pataan hakkaamisia ja muuta kiusantekoa juuri siinä aamutuiman aikaan, että aion jatkaa tätä vielä toistaiseksi. Meno on todellakin villiä, uskokaa pois. Kaikilla ei tietenkään ole tuohon mahdollisuutta, mutta se, että ei VOI saattaa lastaan ei välttämättä tee siitä saattamattomuudesta IDEAALIA ratkaisua.
tuo on muuten täysin totta. Olen kysellyt reksiltä, miksi niin on, mutta ei kuulemma ole työsopimusten takia mahdollista velvottaa jotain opea vuorollaan tulemaan varttia ennen paikalle valvojaksi.
Mun lapsi on saanut ties mitä nyrkkiä päälleen ennen koulua ja siksi minäkin ajoittain saatan häntä kouluun, kun vaan omat työt ja lapsen lukkari sopivat silleen yhteen.
Suosittelen jokaista käymään siellä koulun pihalla parin viikon ajan ja katselemaan, mikä meno siellä on, kun pikku kullannuput aamuäreenä siellä tappelee keskenään.
Tyttöjä tää ei niinkään koske, mutta poikalapset on siellä aika vaarassa saada turpiinsa.
sitä naurettavimmilta nuo koulutusväitteesi kuulostavat... Koko kirjoitustyylisi HUUTAA WHITE TRASH!
ohiksena pyydän nätisti.
Matkat on erilaisia, koulut on erilaisia ja lapset kehittyy eri tahtiin. Meillä 6-vuotias menee auton kyydissä kouluun ja iltapäivällä kävellen saatettuna takaisin. Mitä tuosta tappelemaan kenenkään tuntemattoman kanssa.
Me koulujakäymättömät emme vain ymmärrä noin ylevää tekstiä!
isommankin lapseni kouluun, koska siellä ei ole mitään välituntivalvontaa ennen koulun alkua. Tilanne lienee sama ainakin muissa stadin kouluissa. Olen vuosien varrella nähnyt sen verran pataan hakkaamisia ja muuta kiusantekoa juuri siinä aamutuiman aikaan, että aion jatkaa tätä vielä toistaiseksi. Meno on todellakin villiä, uskokaa pois. Kaikilla ei tietenkään ole tuohon mahdollisuutta, mutta se, että ei VOI saattaa lastaan ei välttämättä tee siitä saattamattomuudesta IDEAALIA ratkaisua.
tuo on muuten täysin totta. Olen kysellyt reksiltä, miksi niin on, mutta ei kuulemma ole työsopimusten takia mahdollista velvottaa jotain opea vuorollaan tulemaan varttia ennen paikalle valvojaksi. Mun lapsi on saanut ties mitä nyrkkiä päälleen ennen koulua ja siksi minäkin ajoittain saatan häntä kouluun, kun vaan omat työt ja lapsen lukkari sopivat silleen yhteen. Suosittelen jokaista käymään siellä koulun pihalla parin viikon ajan ja katselemaan, mikä meno siellä on, kun pikku kullannuput aamuäreenä siellä tappelee keskenään. Tyttöjä tää ei niinkään koske, mutta poikalapset on siellä aika vaarassa saada turpiinsa.
on, että myös erityisoppilaat tulevat sinne parkkipaikalle ihan valvomatta, yhden olen monta kertaa kiikuttanut kädestä sisälle, kun olisi halunnut jäädä ulos (ei halua mennä kouluun) ja oli seisoskellut siellä autojen keskellä jo pitkään (kerrankin 24 asteen pakkasessa huulet sinisinä).
Että siihenkin olisi iso apu välituntivalvojasta ennen koulun alkua.
-102 muistaakseni-
Matkat on erilaisia, koulut on erilaisia ja lapset kehittyy eri tahtiin. Meillä 6-vuotias menee auton kyydissä kouluun ja iltapäivällä kävellen saatettuna takaisin. Mitä tuosta tappelemaan kenenkään tuntemattoman kanssa.
ja omasta mielestäni sellaisia on olemassa.
Jos nuo yhdet taunopetterit lakkaisivat kinaamasta jonkun kirjoittajan tutkinnoista, että päästäisiin asiaan.
-102-
En ole koskaan pahemmin AMK-tutkintoja arvostanut ja tämä kyllä nyt vahvistaa ennakkoluuloni. Jatkossa suosin yhä voimakkaammin yliopisto-opiskelijoita!
Hupaisa tuo viimeinen argumenttisi, kirjoitustaitosi kyllä vahvistaa se todeksi ;D
se on kuule aika helppoa. Mulla on ollut mahdollisuus käydä yliopistolla keskellä työpäivää. Luennoilla olen käynyt niin vähän kuin mahdolista. AMK:ssa taas kursseja on ollut harvakseen ehkä kerran viikossa ja kun ala on sama niin hyväksilukuja saa kuule aika kivasti edellisistä opisteluista. Ilalla, yöllä ja joskus työaikanakin on tullut luettua tentteihin tai tehtyä tehtäviä. AMK:ssa en ole tehty ainoatakaan tenttiä, ei kuule tarvii vaikka on jatkotutkinto kysessä. Ja kun ei ole pakko opiskella kieli vyön alla niin voi ottaa kursseja minimimäärä tai ei ollenkaan. Suomessa opiskelu on lähes ilmaista ja halpaa ja kohtuu helppoakin. Kun ei tarvitse edes hikipinkoilla numeroilla, niin se on vielä helpompaa.
ja eri tasoilta, mikä sultaKIN puuttuu. Enpä myöskään AMK:n perustutkinnossa montaakaan tenttiä tehnyt. Lopputyönkin sai silloin suorittaa konkeettisena työnä eikä minään akateemisena kirjoituksena.
Yliopistossa taas opetetaan aivan turhia aineita, joilla ei käytännössä tee mitään työelämässä. Tai ehkä jos tutkijaksi aikoo. Ei tenttiminen mikään oletusarvo ole kunhan opettaa vain lukemaan nippelitietoutta. Eikä ne siellä yliopistossa opiskelevat sen viisaampia ole. Tavallisia puliaisia kaikki.
Kato mä oon jo nähnyt elämää ja niillä numeroilla ei ole työelämässä yhtään mitään virkaa kun on työkokemusta vuosia ja pitkä CV. Pääasia, että hankkii tietämyksen ja kurssi suorituksen se riittää.
Kirjoitan huvikseni näin koska täällä kielipoliisit hyppää kuitenkin kimppuun. Virallista tekstiä voin suoltaa töissä ihan tarpeeksi.
Kukaan oikeasti koulutettu ei edes kykenisi noin moniin virheisiin ja ala-arvoiseen kirjoistyyliin. Anteeksi vain, koulutustaustasi kyllä paistaa täysin selkeästi läpi! Mutta mitä sillä on väliä? Alunperinhän tässä on ollut puhe lapsten koulukyydityksistä eikä sinusta :) Älä ota kaikkea noin henkiläkohtaisesti, eikä sinun tarvitse puolustella ratkaisujasi noin kiivaasti.
Kirjoitan huvikseni näin koska täällä kielipoliisit hyppää kuitenkin kimppuun. Virallista tekstiä voin suoltaa töissä ihan tarpeeksi.
mä kirjoitan kuten mua huvittaa. Jos et ymmärrä miksi en kirjoita virallista kirjakieltä niin se on sun ongelmas. En mene sun streotypioihisi vaikka kuinka yrität ja sekös sua harmittaa.
Ajattelin vain ettei se ikäsi olisi mikään salaisuus, mutta pidä toki omana tietonasi.
miks mä kertoisin.
Valitettavasti ap ei ymmärrä niitä....
onko teillä mitään sanottavaa tähän itse asiaan?
Kukaan oikeasti koulutettu ei edes kykenisi noin moniin virheisiin ja ala-arvoiseen kirjoistyyliin. Anteeksi vain, koulutustaustasi kyllä paistaa täysin selkeästi läpi! Mutta mitä sillä on väliä? Alunperinhän tässä on ollut puhe lapsten koulukyydityksistä eikä sinusta :) Älä ota kaikkea noin henkiläkohtaisesti, eikä sinun tarvitse puolustella ratkaisujasi noin kiivaasti.
sanotaan nyt sitten sun mieliksi että olen vain pelkkä amislainen (sekin vaitoehto kun löytyy) Jätetään vaikka se yo-liite pois vielä siitä edestä niin tulee muillekin hyvä mieli.
En kuule todellakaan viilaile pilkkuja sun tai muiden mieliks. Sä voi tehä sen ihan itse, pääsetpä av-mammma pätemään sentään jossain asiassa. Mun ei onneksi tarvii painaa ihmisiä alas kirjoitustaidon perusteella.
En otakaan asioita henkilökohtaisesti. Kunhan osoitan, että asiat ovat aivan jotain muuta kuin te luulette yhden kirjoituksen perusteella. Katso koskaan ei pidä luulla mitään. Luulemalla osoittaa vain tyhmyytensä.
olet yksi niistä viimeisimmistä ihmisistä maassamme jota voisin edes kuvitella kadehtivani :)