Millaista työtä teette?
Minun työni on aivan uskomatonta. Kerron siitä lyhyesti, mutta ensin kerron millaisia työkavereita minulla on.
Ensimmäinen työkaverini on sellainen pinnallinen wannabe-malli. Hän on kyllä todella hyvännäköinen, mutta hän on kokoajan korjaamassa meikkejään ja laittamassa tukkaa. Hän on todella itsekeskeinen, eikä koskaan ota huomioon muita. Hän tyhmä kuin saapas ja olen yllättynyt, että häneltä löytyy tarpeeksi aivovoimaa pitääkseen hengityskykyä yllä. Hän varmaa imee munaa, koska pomo ei ole potkinut häntä pois.
Seuraava työkaverini on melkein täydellinen vastakohta edellisestä. Hän on varmaan planeetan fiksuimpia ihmisiä. Hänellä olisi rajattomasti mahdollisuuksia työmarkkinoilla, mutta silti hän pysyy meidän kanssamme. Asteikolla 1-10 hän olisi varmaan 10-. En usko, että hän ajelee "naisellisia" osiaan tai edes käy kovin usein suihkussa. Luulen, että hän on lesbo. Joka kerta kun ajamme rautakaupan ohi, hän kiemurtelee ja voihkasee kuin tulisi siihen paikkaan.
Ja sitten joukkomme krnuunujalokivi, pilviveikko. Eikä mikään satunnaisesti pössyttelevä. Tämä kaveri on pilvessä kun saapuu töihin, on töissä ja varmasti töiden jälkeekin. Epäilen, ettei hän ole nähnyt "selvää päivää" viimeiseen kymmeneen vuoteen. Ja hän on vasta vähän päälle parikymppinen. Pukeutuukin kuin beatnik/hippi suoraan 60-luvulta. Eikä siinä vielä kaikki, hän tuo myös helvetin ison koiransa töihin. Joka helvetin päivä minun on katsottava hänen järkyttävän kokoista koiraansa. Ja tämäkin tuntuu olevan hiukan sekaisin passiivisesta polttelusta. Vaikuttaa, kuin se yrittäsi jutella meille ärjynnällä tai oudolla murinan tapaisella ääntelyllä. Molemmilla on kokoajan hirveä nälkä ja pitäisi kokoajan pysähtyä jonnekkin syömään.
Eli siis, työkseni minä ajelen näiden kusipäiden kanssa pakussa ratkaisten mysteereita ja sellaista.