On niin helppo olla onnellinen
Eilen ajoin illalla pojan kanssa kaupasta kotiin ja aloin miettiä miten hyvin meillä on asiat. Ainahan sitä toivoisi, että olisi enemmän sitä ja tätä ja vähän tuotakin.
Minulla on ihana mies, joka rakastaa älyttömästi sekä minua että poikaamme. Meillä on nätti koti. Mitä siitä jos se on vähän pieni. Kyllä me tänne vielä mahdutaan. Rahaakin on niin, että toimeen tullaan. Ei kai kaikkea ole tarkoituskaan saada vähän päälle parikymppisenä. Meillä on molemmilla työpaikat. Ehkei ne ole justiinsa sitä, mitä halutaan tehdä loppu elämämme, mutta arvokasta työkokemusta saa kuitenkin. Meillä on ihana lapsi. Mitä sitten jos hän ei osaa vielä 7 kuukauden ikäisenä ryömiä. Oppii kuitenkin aikanaan.
Kun huomaisi nämä asiat useammin ja osaisi olla onnellinen. Eipä mulla muuta =)
Kommentit (2)
Kannattaa muistaa ajatella niitä asioiden valosia puolia niin ei mene synkäksi!
Meillä sairastu 2 viikkonen vauva flunssaan ja siitä mentiin viikoksi sairaalaan, siinä itkeä tihrustin lapsen puolesta ja sitten tuli mieleen miten vähästä kuitenkin on kyse, viereisellä osastolla oli syöpäsairaita pikkusia. Sen tajuaminen oli myllertävä asia.
Ja se kun joku asia on ollut ikävää joskus, mietin mitä mulla nyt on, ehkä se menneisyys on tuonut mut tähän! Jos niitä ikäviä asioita ei olisi ollut niin olisinko nyt tässä ja tälläsenä? Olisko mulla tätä kotia, näitä lapsia tän miehen kanssa ja missä olisin töissä? -Paljon voisi olla erilailla jos yläasteella olisin laittanu vaikka hakulomakkeen eri järjestykseen.. ;)
Moneen asiaan voi vaikuttaa ihan vaan omalla asenteella, lopettaa huutaminen, rauhottua, tehdä itte aloite, puhua ja kuunnella.
Noin sitä pitää ajatella =) Toivottavasti MONI palstailija ottaa sinusta opikseen.