Olen "vähän" erikoinen. Oletko sinä? Kerro outoudestasi.
Voin elää täydellistä erakon elämää. Voin ihan oikeasti viettää viikkoja ilman ihmiskontaktia. Ymmärrän ihmisiä. Olen usein hyvin vetäytynyt, jollen tunne ihmistä. Sitten kun ollaan tutustuttu, niin voin pälättää tuntikausia kaikesta mahdollisesta henkevästä. Kaiken hupuksi he tuntuvat nauttivan keskustelua eteenpäin vievästä tajunnanvirrastani.
Esimerkki:
Olin yksissä juhlissa siis ihan vetäytyneenä, kunnes tuli sananselityspeli eteen. Ihmiset hämmentyivät, kun tuo ujo heppu alkaa vetämään ihmisiä oikeista naruista, eläytyy kehollaan ja ei missaa yhtään sanaa.
Juttelin yhden tyypin kanssa niitä näitä ja sanoin olevani aikamoinen introvertti ja se rupesi nauramaan, eikä uskonut.
Aloin selvittää MBTI:n avulla persoonallisuuttani ja sieltä tuli se kaikkein harvinaisin: ihmisläheinen rankemman luokan introvertti, joka voi olla hyvin sosiaalinen sille päälle sattuessaan (INFJ).
Olenko täysin sekaisin? Onko muita tällaisia ihmisiä? Mikä on erikoisuutesi.
Kommentit (47)
No oot sä ap kylläIhanTosiAinutlaatuinenjaMerkittäväIhminen. Mä oisin antanut sulle mitalin mutta annoitkin sen jo itse itsellsei. Pitäisikö btw tohon sun INFJ:hin lisätä vielä ISO N perään? Arvaatko sanapelimestari mihin se voisi viitata. Eläydy vaik koko kehollas, josko viimeistään sitten aukeis.
Aloin selvittää MBTI:n avulla persoonallisuuttani ja sieltä tuli se kaikkein harvinaisin: ihmisläheinen rankemman luokan introvertti, joka voi olla hyvin sosiaalinen sille päälle sattuessaan (INFJ).Olenko täysin sekaisin? Onko muita tällaisia ihmisiä? Mikä on erikoisuutesi.
mun mielestä tuo ei kuulosta yhtään oudolta yhdistelmältä.
Itsekin viihdyn tosi hyvin itsekseni ja omissa ajatuksissani, mutta kivojen tyyppien kanssa ja (omissa) juhlissani olen keskipiste, tosi sosiaalinen ja monissa jutuissa primus motor.
Tylsät ihmiset reluaa omalla erikoisuudellaan ja vielä tylsemmät ihmiset, kuten minä, saa siitä halpaa iltaviihdykettä... Jatkakaa toki! Ei kai kaikki erikoiseksi itsensä tuntevat ihmiset täällä voi olla noin samanlaisia keskenään? Eikö kellään olisi mitään vähän oudompaa?
siis jos joku muu on siitä juuri noussut. Se on vain ällöttävää. Saan päänsärkyä ja ahdistun kovista äänistä ja keinovalosta ja voin pahoin hajuista. Asuisin kaikista mieluiten susirajalla yksin pienessä mummonmökissä kaukana muista ihmisistä. Nukkuisin päivittäin 10-12 tuntia, jos voisin elää sisäisen rytmini mukaan (lomalla nukun tuon verran)
On siinä että mulle uni- ja mielikuvitusmaailma ovat tärkeämpiä kuin valvemaailma. Tosimaailma on minusta jäykkä ja tylsä, ja olen siellä vain kun esim elannon hankkimisen takia on pakko. Muuten uppoudun itse luomiini mielikuvitusmaailmoihin tai vaikka selkouniin.
Sanallisesti se testi sanoi, että olen hieman enemmän introvertti kuin ekstrovertti. Minulla on hieman tai ei ollenkaan intuitiota. Minä tunnen enemmän kuin ajattelen kohtalaisesti/keskinkertaisesti. Ja hieman keskimääräistä parempi hahmottamiskyky...
En kyllä saanu tästä mitään irti.
Olemme yksilöitä. Erikoisuuden tavoittelu (tai tunne siitä, että on korostuneen "erikoinen") voi liittyä alemmuus- tai ylemmyyskompleksiin.
Olen mies 35 v. En ole koskaan seurustellut. En ole ollut humalassa. Asun kotitilani peräkammarissa. Olen helvetin epäsosiaalinen. Toisaalta teen vuosittain pitkiä matkoja yksin mm. Aasia ja Etelä-amerikka. Osaan näytellä normaalia,käyn töissä,tosin aika yksinäinen työ,mutta ei täysin hullu siitä selviytyisi. Välillä outouteni hävettää enkä viitsi yleensä asioistani kenellekään avautua,pidän tietoisesti etäisyyttä ihmisiin. Ja vielä lopuksi: luen vauva-sivujen keskusteluja!
Olen mies 35 v. En ole koskaan seurustellut. En ole ollut humalassa. Asun kotitilani peräkammarissa. Olen helvetin epäsosiaalinen. Toisaalta teen vuosittain pitkiä matkoja yksin mm. Aasia ja Etelä-amerikka. Osaan näytellä normaalia,käyn töissä,tosin aika yksinäinen työ,mutta ei täysin hullu siitä selviytyisi. Välillä outouteni hävettää enkä viitsi yleensä asioistani kenellekään avautua,pidän tietoisesti etäisyyttä ihmisiin. Ja vielä lopuksi: luen vauva-sivujen keskusteluja!
T: 11cm mies
No, humalan puuttuminen on outoa, mutta melkein kaikki miehet ovat henkisesti äitinsä peräkammarissa. Käytätkö h**meita?
Maailmanlopun survival Kit.
Säilykkeitä, kuivalihaa, muutamien hyötykasvien siemeniä, kaasunaamarit koko perheelle, vettä, sekä vedenpuhdistusvälineet, metsästystarvikkeita, tulentekovälineet, matkageneraattori, ensiapulaukku, antibiootteja ymsyms...
Juu ja terveisiä tutuille.. Olen ihan vitsi kaveripiirissä. En minä maailmanloppuun usko, mutta kun koskaan ei tiedä..
Eikö nuo M-B tyypit ole ihan perustavaraa kun valitaan esim. uusia työntekijöitä?
Itse olen INTJ.
Sinä 6 !!
Sanasta sanaan kuin minä! Vielä lisäksi vahvat intuitiot jotka ovat pelottavan usein totta.
Olet mun jokin kadoksissa ollut sisko tms ;)
Sinä 6 !!
Sanasta sanaan kuin minä! Vielä lisäksi vahvat intuitiot jotka ovat pelottavan usein totta.
Olet mun jokin kadoksissa ollut sisko tms ;)
Mulla on mielikuvituksessani toinen elämä
Minulla on ainakin ja tiedän muitakin joilla on.
toivottavasti emme koskaan kohtaa tässä elämässä tahi seuraavassa. Hyvää loppuelämää.
Tunsin heti outoa tuttuuden kihelmöintiä, kun luin pelkän otsikkosi. Ja, niin, täällä INFJ myös. Nyt luen muut vastaukset.