Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en jaksa enää...2-vuotias vaan riehuu ja kaipaa 24h huomion

Vierailija
21.08.2012 |

Mitä mä teen? Koko ajan lapsi käy vetämässä hihasta, et pitää touhuta sen kanssa. Ja jos en touhua, alkaa tehä jotain älyttömyyksiä, esim kaataa tuoleja, heittelee tavaroita jne. Kertokaa nyt jotain vinkkejä. Mä alan olla ihan loppu :/

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisia lapsia missään? Voisi viihtyä paremmin kun olisi leikkiseuraa.

Vierailija
2/15 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisia lapsia missään? Voisi viihtyä paremmin kun olisi leikkiseuraa.

näkee muita lapsia puistoissa jne lähes päivittäin...nyt kesällä on tietty nähnyt vähemmän, kun kerhot yms on ollu lomilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tekemistä, ei rajoja. Lapsen täytyy opetella leikkimään yksinkin, kun äiti hoitaa kotia.

En antais periksi, ostaisin uusia leluja ja menisin

Käymään sen kanssa leikkipuistossa. Purkamaan energiaa.

En kuitenkaan ole tollasesta lapsesta kateellinen, meillä on niin kiltti 2-vuotias. Kunnioittaa vanhempia jo nyt. Täydellinen lapsi ja olen ylpeä siitä, hänestä tulee hyvä ihminen ja joka kunnioittaa aikuisia.

Vierailija
4/15 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaista ja suorastaan ennenkuulumatonta.

Miksi tämä ei ole ollut lööpeissä? Heti juttuja lehtiin niin tienaat sievoisen summan rahaa.

Vierailija
5/15 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tekemistä, ei rajoja. Lapsen täytyy opetella leikkimään yksinkin, kun äiti hoitaa kotia.

En kuitenkaan ole tollasesta lapsesta kateellinen, meillä on niin kiltti 2-vuotias. Kunnioittaa vanhempia jo nyt. Täydellinen lapsi ja olen ylpeä siitä, hänestä tulee hyvä ihminen ja joka kunnioittaa aikuisia.

ai ku kiva. ps. ootko kuullu koskaan temperamenteista?

Vierailija
6/15 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo tainnu teillä vielä uhmaikä alkaa...

ei millään pahalla, mutta tollanen aikusten miellyttäminen on ennemminkin huolestuttavaa kuin asia, josta kannattaisi olla ylpeä. Yleensä tollasia aikusten perseennuolijoita on lapset, jotka eivät ole saaneet tarpeeksi huomiota ja hellyyttä. Lue psykologiaa...

Vierailija
7/15 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai miten toimit, kun lapsi kaataa tuoleja ja heittelee tavaroita? Meilläkin oli tuota samaa 2-3 ikävuoden tienoilla. Lisäksi lapsi löi, nipisteli ja läpsi. Otin johdonmukaisesti tavaksi laittaa lapsi epäsopivasta käytöksestä jäähylle. Hiljalleen tuollaiset käytökset loppuivat. Nyt yli 3 vuotiaana ei heittele, kaada, revit tms ollenkaan.

Omasta lapsestani tuolloin huomasin, että virtaa on niin paljon, että sitä pitäisi päästä purkamaan. Pyörällä ajo tms kulutti virtaa mukavasti :) Ja päivittäinen ulkoilu, jossa sai riehua ja temmeltää!

Vierailija
8/15 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää samana aikaan aamuisin ja syökää riittävä aamupala

ja välipala mahdollisesti vielä ennen uloslähtöä

ulkoilkaa paljon

syökää ruoka

ottakaa torkut

välipala

ulkoilkaa

syökää ruoka

touhutkaa

iltapala ja nukkukaa tarpeeksi

oli mulle ihan uusi juttu että lapselle tekis hyvää joku rytmi...saati liikunta. Tai se että en huomioi lasta jos puolikorvalla kuuntelen kun istun koneella tai puhelimessa. Ja se että se aika_menee_niin_nopeasti_ohi.

Joten, tein rutiinit ja varasin konehetken kahvihetken kera ruuan päälle. Ja rupesin nukkumaan riittävästi. Ja ulkoilemaan. Elämä alkoi hymyillä ja ryhdyin nauttimaan lapsen kanssa olemisesta.

Jos muita hankaluuksia tulee niin sitten on perheneuvolaan numero kännyssä tai luottoneuvolantädille jolta voi myös kysyä neuvoa.

Tsemppiä! Uskoisin että lapsi viihtyy itsekseenkin kunhan saa huomiokiintiön täytettyä:)

Muista pitää omasta jaksamisesta huolta.

Vierailija
9/15 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitten muu varmaan auta, kun sun antaa tuo paskasäkki pikku ADHD huoranpenikka adobtioon?

Ei siitä kukaan mitään kostu, että lapsi asuu perheessä jossa sitä vihataan. Itsekin kyllä noin tekisin, en voi sietää adhd-ipanoita.

Vierailija
10/15 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitten muu varmaan auta, kun sun antaa tuo paskasäkki pikku ADHD huoranpenikka adobtioon?

Ei siitä kukaan mitään kostu, että lapsi asuu perheessä jossa sitä vihataan. Itsekin kyllä noin tekisin, en voi sietää adhd-ipanoita.

Sinun lapsesi huostaanotetaan, kun joutuvat noin epäkypsän vanhemman kanssa elämään.

Vierailija
11/15 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo leikkii hetken yksinkin, ja katsoo aamuisin lastenohjelmia tai lähinnä dvd:ltä noita itselleen mieluisia puuha petejä yms.

Vierailija
12/15 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka meidän täydellinen 2-v kunnioittaa aikuisia, on hänelläkin joskus raivokohtauksia ja hän saa huomioo ehkä vähän liikaakin, että kunnioittaa ihan hyvän kasvatuksen johdosta ikuisia. Esim. Ei hypi vieraiden syleihin kaikenaikaa, antaa aikuisten keskustella, katsoo dvd:tä, kun minä juon aamukahvini tai siivoan.

Kateellisia vain olette, kun teidän lapsi ei ole ihana käytöksinen muiden mielestä.

Vierailija
13/15 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei siedä aikuiselta ihmiseltä täysin ala-arvoista keskustelua. En sietäisi omalta lapseltanikaan, joten en siedä aikuiselta ihmiseltäkään.

Tämänkin ketjun eräs aikuinen luultavammin antaa lapsensa haukkua toisia hiekkalaatikolla huoranpenikoiksi - minkäs sille tekee, kun haukkuu itsekin.

Vierailija
14/15 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka meidän täydellinen 2-v kunnioittaa aikuisia, on hänelläkin joskus raivokohtauksia ja hän saa huomioo ehkä vähän liikaakin, että kunnioittaa ihan hyvän kasvatuksen johdosta ikuisia. Esim. Ei hypi vieraiden syleihin kaikenaikaa, antaa aikuisten keskustella, katsoo dvd:tä, kun minä juon aamukahvini tai siivoan.

Kateellisia vain olette, kun teidän lapsi ei ole ihana käytöksinen muiden mielestä.

Eiköhän meidän kaikkien lapset katso piirrettyjä jos vain annamme katsoa. Kaikki ei vain pidä sit hyvänä, että lapsi tuijottaa tunti toisensa perään piirrettyjä. Passivoittaa. Ehkä lapsesi onkin niin passivoitunut. ettei jaksa enää riehua. Mutta siis raivokohtauksethan ei ole normaalia. Miten sun lapsi sellasia saa? Kannattaisko miettiä terapiaa tms? Nimittäin meidän täydellinen lapsi ei saa raivokohtauksia. Joskus hän saattaa menettää malttinsa ja juoksennella vähän. Mutta yleensä siihen on auttanut, että aikuinen(ketä hän siis on oppinut 2-vuotiaaksi menneessä kunnioittamaan)on ottanut ohjat käsiin ja pyytänyt lasta rauhoittumaan. Olisihän se ennenkuulumatonta jos 2-vuotias lapsi ei osaisi jo kunnioittaa. Kunnioitus opittiin jo äidinmaidosta...

Vierailija
15/15 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti sanon minä. 2vuotiaan luonne ei varmasti tule muuttumaan vuosien varrella =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme