Millä kaikella sinua peloteltiin pienenä?
Esimerkkinä tässä nyt voisi olla se, että ei saa irvistää kun naama voi pian jäädä siihen irvistykseen :D myös suolla ja vesissä asustelevalla Näkillä peloteltiin.
Kommentit (171)
Joidenkin näiden jo kuultujen lisäksi mulle uskoteltiin pienenä että paprikan siemenet on myrkyllisiä..
Puhdistan paprikat edelleen tosi tarkkaan siemenistä.
Mies taas välttelee tomaatin kantaosaa kun niitä ei kuulemma saa syödä.
Jos viheltää ulkona, käärmeet kiinnostuvat ja tulevat paikalle. Näärännäppy tulee, jos kurkkii avaimenreiästä tai katsoo ulkohuussin reikään.
Minuakin peloteltiin näkillä jotta en menisi järvien/jokien tai soiden lähelle.
Kotona meillä oli kellari johon laskeutui jyrkät portaat, vanhemmat pelottelivat peikolla joka vetää jalasta minut portaat alas jos avaan kellarin oven.
Peloteltiin myös mustalaisilla.
Jos katsoi telkkaria enemmän kuin 1h niin tulee sokeaksi sama myös videopelien kanssa.
jos huonetta ei pidä puhtaana tulee sängyn alta mörökölli joka syö minut.
Jos vanhuksille ei ole kohtelias ja avulias minulle tulee ryppyjä.
Vieraiden koiriin ei saa koskea, sillä ne purevat ja minulle kasvaa karvoja joka paikkaan.
Peloteltiin villieläimistä tulevia pöpöjä ja tauteja.
Siinäpä ne taisi olla, näin vanhempana nämä kuulostavat hauskoilta vaikka näitä lapsena pelkäsi :D :)
Jos ei käytä pipoa pakkasella, aivot jäätyvät. Jos on tuhma, myydään mustalaisille. Jos pissaa järveen, kala voi uida virtsaputkeen.
Automatkalla jos oli levotonta, niin uhattiin jättää tienposkeen, makkara kouraan ja sinappia kainaloon, ja poimia mukaan sitten paluumatkalla :D
"Jos ei käyttäydy kunnolla, joutuu kasvatuslaitokseen" toinen oli semmoinen, että "Jos ei opi sanomaan ärrää, pitää mennä lääkäriin joka ottaa pihdit ja laittaa kielen solmuun" ja kamalin oli tämä: "Jos pissaa sänkyyn, joutuu nukkumaan sähkösängyssä" :D myös näkkijuttu oli semmoinen, että "Jos kuikkii kaivoon musta ukko tulee ja nykäisee" sopivan hämärä ilmaus lisäsi vesistöpelkoa entisestään.
Tuo sähkösänky on varmasti tämän ketjun pahin :0 kuulostaa ihan kamalalta. Ap
Poliiseilla. Aika nonia on peloteltu vissii mustalaisil mut omal kohal toi ei ois toimimu mitenkää
Jos kuuntelee rokkia, joutuu tuliseen järveen. (vl)
" Ei kannata näyttää kieltä! Kärpänen lentää kielelle ja kakkii siihen" :'D
Toi näkki on oikeasti ihan hyödyllinen! Mä en ainakaan mennyt lähellekään kaivoa tai järven rantaa ilman mun mummoa/vanhempia kun pelkäsin näkkiä.
Lisäksi mun pappa pelotteli jollain suvun perinnehirviöllä, joka asui mökillä papan vaatekaapissa. Oikeasti pappa piti suklaata kaapissa ja pelotteli mua ja siskoa, jotta ei löydettäisi kätköä :D
Ukkomustilainen tulee ja vie mennessään..
Vanhempani tiesivät että pelkäsin lääkärikirjan kuvia joissa oli ''aukileikattuja'' kuvia ihmisten vartaloista. Aina kun en totellut vanhemmat väitti että muutun samanlaiseksi kuin siinä kirjassa. Ovelaa :D Niin ja sitten se perus ''Jos yrität laittaa silmät kieroon niin ne jää ikuisesti siihen asentoon''
Jos menet metsään ilman aikuista niin iso peikko vie
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:51"]
Mitäs niitä olisi. -Paprikan siemenen syömiseen kuolee. -Jokainen sairaus oli ensidiagnoosilta syöpä. -esineet metriä lähenpänä lämpöpatteria voivat syttyä spontaanisti. -irtokarkeissa on tauteja. -metsässä ja korkeassa nurmessa on tappavia hyönteisiä. (Punkit yms) -myyrä- ja mansikkakuumeeseen kuolee. -kypärättä ajosta sakotetaan. -kaikki sähkölaitteet tulee irroittaa pistokkeesta yöksi tai ne syttyy palamaan. Onhan niitä kaikkia kuullut ja pelännyt. Sitten ihmetellään, miksi minusta on kasvanut niin epäluuloinen.
[/quote]
Kuulostaa valitettavan tutulta :/
Jos ei suostu kakkaamaan niin lääkäri ottaa kakan pois pitkällä tikulla!! Äiti ei näin myönnä sanoneensa mutta ei minulla koskaan tuon jälkeen ollutkaan maha kovalla!
Asuimme rautatien läheisyydessä ja juna kuulemma imaisee alleen monen metrin päästäkin. Tätä käytän omillenikin kun kyläillään vanhemmillani ;)
Näkki, suksimurhaaja, mustalaiset ja piipoo
Mitä?! Eivätkö paprikan siemenet oikeesti oo myrkyllisiä??!:D ja minua äitini pelotteli myös tuolla "jos ei ole kiltisti niin jumala pudottaa ISON kiven päälle!" 5vuotiaana epäilin kyllä tarinaa, mutta silti pelotti aivan vietävästi.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 21:50"]Meillä näkki asui mökillä kaivossa ja saunan padassa :-)
[/quote]
Olisin kakarana saanut tästä traumat! :D