Tiesittekö, että opet näkee Wilmassa ketkä ovat lukeneet viestit?
Itseäni ärsyttää, että vanhemmat, jotka ovat lukeneet viestit (tai ainakin avannet ne) eivät viitsi vastata kysymyksiin. Itse ollaan vaatimassa jos jonkinlaisia palveluja, mutta kun pyydetään vastauksia/kommentteja yksinkertaisiin asioihin niin ei viitsitä vastata. Miten tää voikin olla osan kohdalla vain niin yksipuolista?
t. turhautunut ope
Kommentit (11)
Pikaviesteihinkö?
Minulla oli yksi opettaja lapsella, jonka viesteihin piti aina pitää päivän tauko, ennen vastaamista, etten hirveästi tullut sanoneeksi pahasti hänelle.
Siis se lappu hävisi, joka koulusta annettiin.
on wilman viestit käännetty omaan sähköpostiin, näkyykö myös tuolloin kun olen viestin lukenut, vai pitääkö se viesti käydä erikseen wilmassa avaamassa? Ettei vaan ope luule että olen huono vanhempi! Entä kun minä luen viestin, mutta mies ei käy wilmassa (kun saa siis tiedon minulta), leimautuuko open mielessä huonoksi isäksi?
kiinosaa onko siellä jotain hyödyllistä
Samoin näen työkavereille lähetetystä sähköpostista, että onko viesti avattu. Jossain tilanteissa tieto on tärkeä.
Periaatteesta vastaan aina ei. Ei se lähettäjälle kuulu mihin aikaan luen sähköpostini.
meillä on juuri toisinpäin. opettaja ei vaivaudu kai lukemaan wilman pikaviestejä saati vastaamaan niihin. Minusta tosi ala-arvoista käyttäytymistä opettajalta. ja siis en ole mikään viestiterrori, lähetän ehkä yhden viestin per lukukausi. Mutta kauniisiin tapoihin kuuluu vastata asialliseen kysymykseen asiallisesti. Mutta en ole kehdannut sanoa, kun noin tyhmän open kohdalla voi tarkoittaa sitä, että kostaa sitten lapselle. On opettajia näemmä joka junaan.
Yleisluontoisia ilmoituksia jos henk.koht jotain kysytään niin tietty vastataan.
Ope itse sanoi ettei käytä edes koko wilmaa kun turhaan odottelin vastausta. Reissuvihkon kanssa piti värkätä.
itse olen huono ilmaisemaan itseäni viestejä kirjoittamalla, joten tarvitsen aikaa vastauksen laatimiseen. aina sitä aikaa ei ole silloin kun käyn pikaisesti lukemassa viestit ja palaan päivän tai parin päästä vastaamaan, kun olen pähkäillyt viestin sisällön. joskus taas tarvitsen aikaa viestin sisäistämiseen. en voi vastata jos en viestiä ymmärrä.
mä ainakin tosi usein luen viestit - oli kyse sitten s-posti, tekstari tms -viestistä - ja vastaan vasta myöhemmin.
Ihan hölmöähän se olisi, jos ei näkisi. Muuten ei voisi kuin arvailla, että ketkä ovat lukeneet.
Näen myös itse Optimasta, ketkä opiskelijoistani ovat siellä käyneet ja mitä sivuja lukeneet. Aina välillä joku opiskelija väittää käyneensä Optimassa, mutta "ei saanut palautettua tiedostoa". Eipä ole oikeasti edes yrittänyt tai edes käynytkään sivuilla. Kunhan yrittää saada lisäaikaa...
Samoin näen työkavereille lähetetystä sähköpostista, että onko viesti avattu. Jossain tilanteissa tieto on tärkeä.
Yksipuolisuudelle ei vaan voi mitään. Jos ei lasten koulunkäynti kiinnosta, niin ei voi mitään. Pitäisi toki kiinnostaa, mutta meitä on moneen junaan... :(