Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, jotka inhoavat poikansa tyttöystävää?

Vierailija
20.08.2012 |

Minulla on 15-vuotias poika, jolla on nyt elämänsä ensimmäinen tyttöystävä. Kutsutaan häntä vaikkapa Mariksi. Seurustelu on jatkunut kohta puoli vuotta, ja on teinien mittapuun mukaan siis jo melko vakavaa. Poikani on pyytänyt minulta jo useamman kerran, että antaisin Marin yöpyä meillä. Tähän mennessä olen kieltäytynyt, vedoten tytön alaikäisyyteen. Todellinen syy on kuitenkin se, että en voi sietää Maria.

Tunnistan tytössä nimittäin sellaisia piirteitä, joita minussa oli saman ikäisenä. Olin teininä aivan samanlainen manipuloiva hyväksikäyttäjä, kuin mitä olen Marista aistivinani. Poikani ei tietenkään tätä näe, sillä elämänkokemustahan hänelle ei ole juurikaan kertynyt.

Olen itse aikoinani käyttäytynyt todella huonosti ja särkenyt monta sydäntä (ja tartuttanut sukupuolitaudin silloiselle poikaystävälleni!). En halua poikani joutuvan kohtaamaan samaa kuin mitä nämä ressukat, joiden tunteilla aikoinaan itse leikin.

Poikani on aika herkkä, ehkä hieman naismainen(tai ei ole vielä miehistynyt), enkä haluaisi joutua katsomaan vierestä, kuinka selvästä kokeneempi tyttö vie häntä kuin pässiä narussa.

Tähän mennessä en ole tehnyt asian eteen mitään, sillä olen toivonut, että tällainen nuoruusiän ihastus tulee ja menee nopeasti. Mari tuntuu nyt roikkuvan kuvioissa, eikä mitään vihjettä siitä, että olisi johonkin katoamassa ole.

Olen ihan ajatusleikkinä miettinyt sitä, kuinka saisin Marin savustettua ulos poikani elämästä niin, että siitä aihetuisi mahdollisimman vähän tuskaa pojalleni.

Onko teillä mitään hyviä vinkkejä antaa, tai onko joku muu ollut samassa tilanteessa itse?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla.

Vierailija
2/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätyy vihaamaan sua tai maria

valitsemaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hänen kokea asiat itse. Ne sydänsurutkin ovat kasvattava kokemus, jota et voi pojaltasi kieltää, joten anna olla, äläkä puutu.

Vierailija
4/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla äidit on aika lojaaleja toisiaan kohtaan kun aletaan puhumaan anoppiasioista. Anopit eivät ole täältä perinteisesti saaneet kovin suurta empatiaa miniöitä haukkuessaan. Ehkä sun kannattaisi kokeilla jotain toista foorumia.

Sori, mutta minultakaan ei tule ymmärrystä. Minä kasvatan oman teini-ikäisen poikani niin, että hän osaa aikanaan tehdä fiksun puolisovalinnan. Ja valitsee sitten puolisonsa miten tahansa, tulen antamaan kaiken tukeni poikani valinnalle.

Vierailija
5/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vinkkejä joilla voit savustaa ulos poikasi tyttöystävän? Ei mulla tosiaan ole.

Vierailija
6/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää ei ole syytä manipuloida. Nuorten seurustelut on joskus raastavaa katsottavaa (olen itsekin poikien äiti ja kaikenlaista on nähty)... Tuet jos on tuen tarvetta. Muuten anna vaan olla.

Vierailija
7/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olettamuksesi voi olla täysin väärä. Peilaat vaan itseäsi tyttöstä ja oletat hänen toimivan samalla tavoin kuin sinä. Annan lapsesi elää elämäänsä ja älä jatka manipulointia hänen kohdallaan.

Vierailija
8/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko muita :D

Vierailija
9/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä lähde ronkkimaan poikasi naisasioita, älä nyt äläkä tulevaisuudessakaan. Siitä et saa mitään muuta elämääsi kuin paskaa ja vihaa.

Vaikka et "Marista" pitäisikään, niin ole se aikuinen ja siedä häntä. Etkä voi suojella poikaasi ikuisesti, jos hän sydämensä rikkoo niin sille et mahda mitään. Kolhut opettavat.

Mieti asiaa omalle kohdallesi. Miltä sinusta olisi tuntunut, jos 15vuotiaana poikaystäväsi ÄITI olisi ryhtynyt häätämään sinua poikaystäväsi elämästä? Aikuisen ihminen käyminen teiniä vastaan ei välttämättä ole tunne-elämässä se mukavin juttu.

Ole nyt se fiksumpi osapuoli ja annan nuorten olla.

Vierailija
10/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa sitten aikuisiällä varoa samaa ihmistyyppiä, kun saa teininä "turpaan" henkisesti tuollaiselta tyypiltä. Ei ne kuitenkaan naimisiin mene, ja toivottavasti tyttö ja poika sen verran katsoo itsensä perään, että ei pamahda tyttö paksuksi!

Kerrot vain pojallesi että käyttävät ehkäisynä kondomia, valistat vähän esim. että nuoruudessasi "parhaalla ystävälläsi" oli sukupuolitauti, ja joutui kovasti kärsimään jälkiseuraamuksista. Näytät vaikka netissä kuvia millaista se on miehillä kun saa sp-taudin... Osaa sitten ehkäistä kondomilla, ja kondomihan on ihan jees juttu teinipojille jotka usein kärsivän liian nopasta ejakulaatiosta. Myy se kortsuehkäisy pojallesi.

Ja älä vaan ala mustamaalaamaan ihastuksen kourissa olevalle pojalle, siitä ei seuraa kuin pahaaverta ja poikasi oikeasti muistaa sen koko loppuelämäsi, että oma äiti sekaantui tyttökuvioihin.

Et voi suojella poikaasi elämältä. Tyttöystävät nyt ei vaan kuulu enää sinun päätäntävaltaasi. Poikasi on muutenkin opittava elämään valintojensa kanssa, siitä saa vaan elämänkokemusta ja sitä kautta viisautta oikeisiin valintoihin, kun oikeasti on vakavissaan liikkeellä aikuisena.

Vierailija
11/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea lässyttämään niin kuin vanhat tädit: 'mitäs MARILLE kuuluu, onko koulussa tullut hyviä numeroita?'. 'Mikäs se Marista tulee ISONA?'. 'Ottaako lapsoset mehua ja pullaa?'. Lakkaa käymästä teillä alta aikayksikön.

Vierailija
12/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mari ulos niin voit muutaman vuoden kuluttua tehdä aloituksen (tai joku muu tekee) miten yli kaksikymppinen mies on voinut seurustella vain kerran (onko homo).

Vierailija
13/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aikuinen nimittelee alaikäistä pikkuhutsuksi?

Vierailija
14/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkkyy

Vierailija
15/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette nyt ymmärrä; se on oikeasti sen sortin pikkuhutsu, että tulee varmasti käyttämään poikaani hyväksi. Jokainen aikuinen mies ymmärtäisi sen, mutta pojallani ei ole vielä kokemusta naisista, eikä se tiedä kuinka kavalia ne voi olla. Sillehän minä en voi mitään, että koulussa ja harrastuksessa tapaavat, mutta en mä voi katsoa vierestä sitä meillä kotona. En vaan ole keksinyt millä perusteella (poikani on aika hyvä väittelemään ja ajaa mut välillä ahtaalle vaatimalla perusteluja päätöksilleni)voisin kieltää tytön oleskelun meillä silloin kun en ole itse paikalla.

sori, en osaa auttaa.

Vierailija
16/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin usko nyt, anna olla.

Toki voit lähteä savustamaan tyttöä pois poikasi elämästä, mutta siinä samalla saattaa mennä poikakin. Turha tulla tänne parkumaan viiden vuoden päästä kun poika vihaa sinua.

Minun elämääni on äiti ohjaillut, määräillyt ja komennellut. Aina on puolisoissa ollut jotain vikaa. Joitakin vuosia meni niin, ettemme olleet missään väleissä. Joten ota nyt tästä neuvosta kiinni ja ANNA OLLA.

Vierailija
17/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en vaan halua olla tekemisissä. Poika jo 21 v ja asuu tyttöystävän luona. En puutu suhteeseen mitenkään. Poikani valintahan tuo on, ei minun.

Tyttöystävä tai paremminkin naisystävä on 12 vuotta poikaani vanhempi ja näin ollen vain 8 vuotta minua nuorempi.

Vierailija
18/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos nyt työnnät soppasi lusikkaan, nuoret vaan kiristävät otettaan toisistaan, kun ei heidän "väärinymmärretty" rakkautensa saa tukea. Omalla kohdalla koettu, kavereilla koettu.

Et voi suojella poikaasi elämän kolhuilta, voit vaan olla tukipilarina (tai tässä tapauksessa kuulostat lähinnä takapirulta), ottamassa putoavaa kiinni. Minä olen ainakin ollut semmoinen rämäpää, että kaikki on pitänyt oppia kantapään kautta teininä. Ei pumpulissa kasvaneista tule kelpoja aikuisia.

Minulla ei tainnut 15-vuotiaana olla vielä poikaystävää, mutta en kyllä silti olisi saanut yökylään poikia tuodakaan. Voit toki valistaa että maltti on valttia, ja on sitten koko aikuisikä kuksia Marinsa kanssa :P

...

Vierailija
19/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teininä aivan samanlainen manipuloiva hyväksikäyttäjä, kuin mitä olen Marista aistivinani.

....

Olen ihan ajatusleikkinä miettinyt sitä, kuinka saisin Marin savustettua ulos poikani elämästä niin, että siitä aihetuisi mahdollisimman vähän tuskaa pojalleni.

Onko teillä mitään hyviä vinkkejä antaa, tai onko joku muu ollut samassa tilanteessa itse?

Se manipulointipiirre ei sitten ole näemmä lähtenyt sinusta vielä aikuisiässäkään?

Anna hyvä ihminen olla. Poikasi valitsee tyttöystävänsä itse, ja jos sinä yrität mennä siihen manipuloimaan väliin, rikot vain poikasi ja sinun välit.

Vierailija
20/31 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, susta on kehittymässä oikein perinteinen anoppi. Varohan vaan. Ja on teitä. Yleensä joka perhepiirissä vähintään se yksi.