Yhden kotiäidin salaisuus
Saan työkyvyttömyyseläkettä, jonka turvin voin hoitaa kahta lastani kotona ja elää vielä suht normaalisti. Eläkkeen suuruus on n. yhden kuun pieni palkka. Tähän päälle lapsilisät, niin hyvin pärjätään miehen tienatessa noin kolme tuhatta kuussa.
:)
Kommentit (43)
Haista paska!
Se on salaisuus, koska kukaan ei tiedä tilannettani. Ei edes appivanhemmat. Kaikki luulevat että olen kotona kuten muutkin... tulevaisuudesta en tiedä, kerronko joskus etten ehkä koskaan pysty palaamaan työelämään.
korkeakoulutettuja äidin ja isin mussukoita, joille tulee yllätyksenä se, että työelämä ei pyörikään henkilön oman navan yllätyksenä, pomo voi joskus käskyttää eikä työtovereita voi määräillä miten sattuu. Sitten menettävät hermonsa "oravanpyörässä".
Et varmasti tiedä ap:sta yhtään mitään.
Iiikkk, vanne kiristää päätäni, kun joku komentaa! Hävettäisi olla ap:n kaltainen kilipääluseri. Ja vielä antaa lapsilleni moinen malli yhteiskunnan osana olemisesta. Pelkästään käsi ojossa.
Aina ei ilkeydet osu kohdilleen, vaikka kuinka yrittäisi. Minä en ole korkeasti koulutettu eivätkä ole vanhempanikaan.
Tuskimpa kukaan on ottanut selvää, mistä rahamme tulevat... miksi olisi? Ovatko ihmiset niin sairaalloisen uteliaita?
Ja joskus on vain outoa olla leikkipuistossa kuin yksi muista, ja silti niin erilainen. Olen kyllä nettipalstoilla huomannut että en ole yhteiskunnan silmissä yhtään mitään, mutta onko sillä mitään väliäkään? Olen minä.
Iiikkk, vanne kiristää päätäni, kun joku komentaa! Hävettäisi olla ap:n kaltainen kilipääluseri. Ja vielä antaa lapsilleni moinen malli yhteiskunnan osana olemisesta. Pelkästään käsi ojossa.
En tiedä, miksi pitäisi olla sinunkaan kaltainen. Vaikka en ole työelämässä enkä hienosti koulutettu, en koe tarvetta olla kenellekään ilkeä missään. Ehkä sinulla on pahempi olla, kuin minulla on nahoissani?
Kukaan ei tiedä miksi ap on sairaseläkkeellä. Voi olla vaikka ruumiillisia syitä. Tuskinpa ap:lle on myönnetty sairaseläkettä siksi, että olisi "korkeakoulutetun äidin ja isän mussukka". Sinä nälvijä vaikutat kyllä katkeralta ja kouluttamattomalta muita jyräävältä kusipäältä.
Koetko itse häpeälliseksi sen että olet sairaseläkkeellä? Miksi? Toipumisesi voisi alkaa siitä, että kerrot niinkuin asiat ovat (siis ei täällä netissä vaan niille live-ihmisille).
En tiedä, miksi pitäisi olla sinunkaan kaltainen. Vaikka en ole työelämässä enkä hienosti koulutettu, en koe tarvetta olla kenellekään ilkeä missään. Ehkä sinulla on pahempi olla, kuin minulla on nahoissani?
Että koenko häpeälliseksi olla "yhteiskunnan elätti", "kilipää luuseri"?
Koen.
Haluaisin olla vaan lasten kanssa kotona. En tykkää käydä töissä. Tai en ainakaan vielä ole löytänyt sellaista työtä jossa haluaisin välttämättä käydä.
Jäisin ilomielin kotiin jos keksisin jonkun vastaavanlaisen ratkaisun kuin ap.
että näin
Että koenko häpeälliseksi olla "yhteiskunnan elätti", "kilipää luuseri"?
Koen.
Luultavasti olet väärässä muiden ajatuksista. Jos kertoisit läheisillesi, että olet sairas ja työkyvytön ja siksi kotona, voisit saada jopa myötätuntoa. Eihän sinun syytä tarvitse sanoa. Ei kenellekään kuulu oletko esim. psyykkiesti sairas tai MS-tautia tai muuta etenevää tautia sairastava.
Olen edelleen sitä mieltä, että avoimuus on hyvästä. Ei täällä nettimaailmassa, vaan rakkaidesi keskellä.
T: minä joka viittasin syöpäpotilaisiin. On omaa kokemusta sekä syövästä että psyyken ongelmista ihan lähiperheessä
Haluaisin olla vaan lasten kanssa kotona. En tykkää käydä töissä. Tai en ainakaan vielä ole löytänyt sellaista työtä jossa haluaisin välttämättä käydä. Jäisin ilomielin kotiin jos keksisin jonkun vastaavanlaisen ratkaisun kuin ap. että näin
Vihaan työssäkäyntiä, työelämää ja pikkupomoani, mutta opintolainatkin pitäisi maksaa. Voittaispa lotossa, niin jättäisin tän paskan.
Haluaisin olla vaan lasten kanssa kotona. En tykkää käydä töissä. Tai en ainakaan vielä ole löytänyt sellaista työtä jossa haluaisin välttämättä käydä.
Jäisin ilomielin kotiin jos keksisin jonkun vastaavanlaisen ratkaisun kuin ap.että näin
Luulet, että olen keksinyt hienon ratkaisun? Tiedätkö, että en itsekään halunnut tätä?
Ehkä sinäkin vain haluat olla ilkeä. Moni haluaa, kokee niin kai itsensä hetkellisesti paremmaksi kuin muut.
Eläkkeitä on pakko leikata, ja ilmeisesti siinä on myös leikkaamisen vara kun kehuit pärjäävänne :)
Saan työkyvyttömyyseläkettä, jonka turvin voin hoitaa kahta lastani kotona ja elää vielä suht normaalisti. Eläkkeen suuruus on n. yhden kuun pieni palkka. Tähän päälle lapsilisät, niin hyvin pärjätään miehen tienatessa noin kolme tuhatta kuussa. :)
hemmetti...
Niskat kipeänä päivästä toiseen ja selkä raksuu...
jalat ei kulje kädet ei toimi...
väsyttää,pyörryttää,huimaa.
maha kipeä,oksettaa..
Mutta olen kuitenkin kai ihan hyvä työntekijä ja tiedän töissä kaiken...
Tämä fyysinen pahoinvointi tekee kaiken sietämättömäksi.
Eläkkeitä on pakko leikata, ja ilmeisesti siinä on myös leikkaamisen vara kun kehuit pärjäävänne :)
Pienten lasten vanhemman työkyvyttömyyseläkettä? Vai työkyvyttömyyseläkettä ylipäänsä? Mitään hyvinvointiyhteiskunnan rakenteita? Työkyvytön on työkyvytön, on hän sitten minkä ikäinen tahansa. Työkyvyttömyyseläkkeelle ei todellakaan päädytä heppoisin perustein.
Ja eikö todella esim. eläkkeen tarkoitus ole, että sillä pärjää, koska sen on tarkoitus olla saajan pääasiallinen tulonlähde, tässä tapauksessahan toki tulevat lapsilisät lisäksi. Pitäisikö koko hyvinvointiyhteiskunta ajaa alas?
Mä en jotenkin nyt ymmärrä sun ajatuksenjuoksua :)
ap:lla varmaan on hyvät syyt olla kotona. Eli en kadehdi, enkä tuomitse.
Mutta ymmärrän hyvin, miksi ap ei ole halunnut tilanteestaan kamalasti ympäristöön kertoa, näkeehän tästäkin ketjusta, miten kovin helposti aletaan reagoida tunteella ja kaunaisena epäillä, että "se on joku tukihuijari". Ihan oikea päätös siis, ap!
Hyvä juttu, että tuo ei ole vetänyt talouttanne liian tiukille. Ja älä sinä liikoja murehdi sitä, että elämänura meni vähän toisin kuin suunnittelit... elämässä voi hakea merkitystä ja sisältöä niin monesta asiasta, työ on vain yksi vaihtoehto.
Tsemppiä siis, lapsesi ainakin hyötyvät tuosta kovasti.
Pienten lasten vanhemman työkyvyttömyyseläkettä? Vai työkyvyttömyyseläkettä ylipäänsä? Mitään hyvinvointiyhteiskunnan rakenteita? Työkyvytön on työkyvytön, on hän sitten minkä ikäinen tahansa. Työkyvyttömyyseläkkeelle ei todellakaan päädytä heppoisin perustein. Ja eikö todella esim. eläkkeen tarkoitus ole, että sillä pärjää, koska sen on tarkoitus olla saajan pääasiallinen tulonlähde, tässä tapauksessahan toki tulevat lapsilisät lisäksi. Pitäisikö koko hyvinvointiyhteiskunta ajaa alas? Mä en jotenkin nyt ymmärrä sun ajatuksenjuoksua :)
että työkyvyttömät pitäisi tappaa nälkään ö.ö
..vai mikä lienee pointtinsa.
Kyllä työkyvyttömälläkin on oikeus ihmisarvoiseen elämään.
Ymmärrän myös sen miksi hän ei halua lähipiirilleen asiasta puhua. Ymmärrystä kun on usein turha odottaa.
Minunkin ms-diagnoosiani kommentoitiin mm. sanomalla että "sä vaan liikaa kiinnität huomiota niihin oireisiin, kyllä jokaisella joskus on tuommosia oireita".
Diagnoosista kerroin kun toinen puoli kehostani halvaantui. Meni täysin tunnottomaksi ja lakkasi toimimasta. Sitä oireilua kesti 3 kk.
Niin, sellaistahan tietysti jokaisella joskus on. Minä nyt vaan turhaan kiinnitän siihen huomiota ö.ö
Ihmiset, läheisetkin, ovat usein todella julmia ihan vaan siitä syystä että eivät osaa asettua toisen asemaan.
hemmetti... Niskat kipeänä päivästä toiseen ja selkä raksuu... jalat ei kulje kädet ei toimi... väsyttää,pyörryttää,huimaa. maha kipeä,oksettaa.. Mutta olen kuitenkin kai ihan hyvä työntekijä ja tiedän töissä kaiken... Tämä fyysinen pahoinvointi tekee kaiken sietämättömäksi.
Riittävän monelle lääkärille?
Onko oireiden syytä tutkittu?
Vai kestätkö vaan hammasta purren ja ihmettelet miksi sinun vaivojasi ei hoideta?