Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isommat lapset päiväkotiin, jotta voi vauvan kanssa käydä muskarissa ja itse mennä vielä jumppaan

Vierailija
20.08.2012 |

En ymmärrä.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vauva on vasta 2 kuukautta. Vauva on helppo; nukkuu, on sylissä tai makoilee lattialla. Mutta ainakin esikoinen muuttui kitiseväksi ja riippui minussa koko ajan täytettyään 7 kuukautta. En oikein pystynyt tekemään mitään. Vahtiakkin piti enemmän. Nyt vauva ei tunge vielä tavaroita suuhunsa eikä liiku.

Luulen, että kun vauva on vanhempi alkaa olemaan rankempaa. Taaperokin voi lopettaa päiväunensa.

Mulla on vauva ja 2-vuotias molemmat kotona eikä se kyllä mitenkään rankkaa ole. Paremminkin 2-vuotiaan kanssa oleminen tuo mukavasti rytmiä päiviin ja onhan siitä juttuseuraakin toisin kuin pelkästä vauvasta. Koen pääseväni helpommalla kuin jos joka päivä kuskaisin taaperoa päiväkotiin ja takaisin.

joilla 2 vuotias päiväkodissa ja itse ovat vauvan kanssa kotona.. mä olen ainoa jolla on taapero myös kotona.. välillä kyllä ärsyttää niin julmetusti.. tekis mieli itsekin päästä helpolla!! Ja olen sitä mieltä että siinä tilanteessa että taapero on tarhassa vaikka vaan joinakin päivinä viikossa, niin äiti ei ole täysin kotiäiti, eikä voi tietää miltä tuntuu olla kaikki päivät vauvan ja taaperon kanssa.. sitä ei voi käsittää miten rankkaa se on!! joten ne kenellä on taapero tarhassa on ihan turha valittaa miten rankkaa on!!!

Vierailija
22/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään avoimessa päiväkodisa ja siellä on muita taaperoita. Ei ne leiki keskenään. Lähinnä repii tavaroita toisiltaan ja mulkoilee.

ehkä se isompi lapsi ei viihdy vauvataphtumissa ja kahviloissa? Ehkä isompi kaipaa ikätovereiden seuraa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen äitejä, jotka raaskivat viedä 2 vuotiaan tarhaan ja ovat vauvan kanssa kotona. Kaks vee on vielä kovin pieni. Eri asia ovat neljä ja sitä vanhemmat lapset, jotka jo haluavat leikkiä kavereiden kanssa. Olen katsellut tarhassa kaksi vuotiaita ja siellä jokainen leikkii yksistään. Ei kai kaks vuotias saa tarhasta vielä mitää ns. itselleen. Epäilen, että on vaan mammojen mukavuudenhalua viedä se kaksivuotias vanhempi sisarus tarhaan.

Vierailija
24/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotiaat lähinnä seurailee muiden tekemisiä tarhan pihalla. Ja odottelee äitiä/isää saapuvaksi. Ei ne siitä päivähoidosta nauti tai saa kovin paljon irti. Riippuu tietysti lapsenkin kehitysasteesta. Sen sijaan 3-v ylöspäin on jo toinen juttu ja kaverit tärkeitä. Mutta sitä en ymmärrä, että viedään joka päivä ja vielä pitkiä päiviä. Osa-aikaisuus ok.

Vierailija
25/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no.. osa noista tietämistäni äideistä on sanonut että ihan sen takia laittavat taaperon päiväkotiin että saisivat viettää mukavaa vauva-aikaa.. ja siis ihan virikehoitoon..

itse koen erittäin rankaksi elämän puolivuotiaan ja kaksivuotiaan kanssa.. ei nuku päikkäreitä.. kokoajan pitää olla viihdyttämässä, ei hetken rauhaa päivässä, esikoisella on kyselykausi ja mies tekee reissutöitä.. niin ja isovanhemmat eivät ole lapsenhoitajina..

Vierailija
26/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisessa ikäerossa on omat haasteensa. Itse koen hankalana ison ikäeron, kun esikoinen 4,5 v ja vauva 7 kk. Isompi tarvitsee jo paljon haasteellista tekemistä ja esim. askarteluun ohjausta ja pienempi konttaa ympäriinsä, laittaa kaiken suuhunsa ja roikkuu lahkeessa mustasukkaisena jos kiinnitän esikoiseen huomiota. Pienemmällä ikäerolla lapsilla olisi myös toisistaan pian seuraa, meillä menee varmaan monta vuotta ennenkuin voivat leikkiä yhdessä ja silloinkin ikäero näkyy. Kehitysero on valtava varsinkin nyt ja sisarussuhteen hyödyt pienet. Mutta minkäs teet, kun ei aiemmin toista saatu.:(

Vierailija
27/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotias aloittaa pian osa-aikaisena mummonsa perhepäivähoitoryhmässä, koska hän tarvitsi yhden lapsen lisää hoitorinkiinsä. Eivät tätäkään monet ymmärrä.. Kateellisia lienee. Lapsi on ylivilkas/ ns. erityislapsi ja päivät eivät tahdo millään kulua äidin kanssa kotona, kun on kotityöt ja vauva yms. Ei ehdi koko ajan leikkimään kaverina. Minusta ei ole väärin että nelivuotias pääsee 2-3 krt viikossa leikkimään ikäiseensä seuraan?

Vierailija
28/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläpäin tuskaillaan riittämättömien päivähoitopaikkojen kanssa, kun kaikki mammat vievät oikeuttaan hyväksi käyttäen isommat lapset hoitoon ja ovat itse vauvan kanssa kotona -tai ovat siellä parhaimmassa tapauksessa yksin!

Vierailija
29/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä.

myös äideillä ollee muuta elämää kuin lapset.

Vierailija
30/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla 2 vuotias päiväkodissa ja itse ovat vauvan kanssa kotona.. mä olen ainoa jolla on taapero myös kotona.. välillä kyllä ärsyttää niin julmetusti.. tekis mieli itsekin päästä helpolla!! Ja olen sitä mieltä että siinä tilanteessa että taapero on tarhassa vaikka vaan joinakin päivinä viikossa, niin äiti ei ole täysin kotiäiti, eikä voi tietää miltä tuntuu olla kaikki päivät vauvan ja taaperon kanssa.. sitä ei voi käsittää miten rankkaa se on!! joten ne kenellä on taapero tarhassa on ihan turha valittaa miten rankkaa on!!!

et sitten vie sitä taaperoa päiväkotiin, jos kadehdit niitä muita?

Vierailija
31/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla mummi hoitaa esikoista 2-3 kertaa viikossa puoli päivää? Sen verranhan virikelapset usein päivähoidossa ovat.

Itse olen sitä mieltä, että kukaan nainen, jonka lapset nukkuvat samaan aikaan päiväunia, ei ole täysin kotiäiti eikä heillä ole mitään valittamista että kuinka rankkaa muka on! Hehän saavat päivittäisen lepohetken joka ikinen päivä, täysin vain itselleen tai kotitöille.

Vierailija
32/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotias? Me käydään avoimessa päiväkodisa ja siellä on muita taaperoita. Ei ne leiki keskenään. Lähinnä repii tavaroita toisiltaan ja mulkoilee.

ehkä se isompi lapsi ei viihdy vauvataphtumissa ja kahviloissa? Ehkä isompi kaipaa ikätovereiden seuraa?

Aloittajan kysymyksessähän puhuttiin vain "isommista lapsista". Minä en puhunut erityisesti minkään ikäisistä, paitsi että omani on 4-vuotias ja kyllä hän leikkii muiden lasten kanssa, mutta tuskin ne vauvatapahtumat olisivat hänelle sopivia vaihtoehtoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi