Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isommat lapset päiväkotiin, jotta voi vauvan kanssa käydä muskarissa ja itse mennä vielä jumppaan

Vierailija
20.08.2012 |

En ymmärrä.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä, mutta siihen täytyy luottaa, että siellä taustalla on joku muukin syy kuin pelkkä äidin mukavuudenhalu, ja sitä vaan ei muille haluta kertoa.

Vierailija
2/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muskari on varattuna päiväkotipäiväksi. Itse taas en ymmärrä moisia kritisoijia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti äiti sitten edes sen ajan kun lasten kanssa on, on virkistynyt vapaa-ajastaan ja on hyvä äiti.

Meidän naapurissa on just tuollainen mamma, isompi lapsi on just kaksivuotias ja on päiväkodissa, äitinsä notkuu vauvan kanssa kahviloissa ja vauvatapahtumissa päivän.

Asia ei tietenkään mulle mitenkään kuulu, mutta en vaan voi käsittää mitenkään

Vierailija
4/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen 5 v on päiväkodissa 3 päivää viikossa 5-7 h. Yleensä lähempänä tuota viittä tuntia kuin seitsemää. Osittain kyseessä oma mukavuudenhalu, osittain lapsen toive päästä leikkimään kavereiden kanssa. Kotona ehtii olla ihan riittämiin. Nautin itse niistä päivistä, kun saa vauvan kanssa olla rennosti ja sitten sitäkin kivempia on myös ne päivät, kun kummatkin lapset kotona. Täytyy rehellisesti sanoa etten kuuna päivänä jaksaisi sitä, että kummatkin lapset aina kotona! Hatunnosto niille jotka jaksavat. Se oli osasyy miksi meillä näin iso ikäero. Pienempää (alle 3 v) en olisi kehdannut viedä hoitoon.

Sen sijaan en ymmärrä yhtä perhettä, jossa esikoinen kuskataan joka päivä päiväkotiin (9 h päivä vielä!) vaikka äiti kotona. Se on minusta väärin.

Vierailija
5/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kritisoin tuota eräällä englantilaisella keskustelupalstalla ja mut haukuttiin pystyyn, kun en ymmärtänyt, että äiti tarvitsee lepoa vastasyntyneen kanssa. Ja olisihan se epäreilua vauvaa kohtaan, jos joutuisi jakamaan äidin huomion. Kukaan siinä ketjussa ei ollut mun puolella. Vauvakerhoissa olen melkein ainoa, jolla on taapero mukana. Muut taaperot on tarhassa. Olen tavannut ainoastaan yhden mamman, joka otti lapsensa pois tarhasta kun vauva syntyi. Tämäkin lähinnä sikis, että lapsi ei viihtynyt tarhassa lainkaan.

Eräs tuttuni on tälläinen. Taapero on hoidossa neljä päivää viikossa ja tuttuni valittaa kuinka raskaita ovat ne päivät kun taapero on kotona.

Vauvan kanssa sitten katsoo telkkaria päivät pitkät.

Meidän naapurissa on just tuollainen mamma, isompi lapsi on just kaksivuotias ja on päiväkodissa, äitinsä notkuu vauvan kanssa kahviloissa ja vauvatapahtumissa päivän.

Vierailija
6/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen 5 v on päiväkodissa 3 päivää viikossa 5-7 h. Yleensä lähempänä tuota viittä tuntia kuin seitsemää. Osittain kyseessä oma mukavuudenhalu, osittain lapsen toive päästä leikkimään kavereiden kanssa. Kotona ehtii olla ihan riittämiin. Nautin itse niistä päivistä, kun saa vauvan kanssa olla rennosti ja sitten sitäkin kivempia on myös ne päivät, kun kummatkin lapset kotona. Täytyy rehellisesti sanoa etten kuuna päivänä jaksaisi sitä, että kummatkin lapset aina kotona! Hatunnosto niille jotka jaksavat. Se oli osasyy miksi meillä näin iso ikäero. Pienempää (alle 3 v) en olisi kehdannut viedä hoitoon.

Sen sijaan en ymmärrä yhtä perhettä, jossa esikoinen kuskataan joka päivä päiväkotiin (9 h päivä vielä!) vaikka äiti kotona. Se on minusta väärin.

Sun lapsi on jo kuitenkin 5v, kohta eskarissa ja koulussa ja 3pv/vko on ihan ok. Se tarviikin jo vähän erilailla virikkeitä kuin joku 2v taapero. Alle 3-4v en veisi hoitoon jos itse olisin kotona vauvan kanssa.

Vierailija
7/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika ei halunnut todellakaan jäädä kokoaikaiseksi kotiin ikävöimään kavereitaan. Me sit käytiin muskarissa sillä aikaa...ja jos se yhtään apta helpottaa niin minä en käynyt jumpassa ettei vaan kukaan pääse sanomaan että äiti ottanut vähän omaa aikaa kuntoa kohottaakseen :D

Vierailija
8/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla 2 vuotias päiväkodissa ja itse ovat vauvan kanssa kotona.. mä olen ainoa jolla on taapero myös kotona.. välillä kyllä ärsyttää niin julmetusti.. tekis mieli itsekin päästä helpolla!! Ja olen sitä mieltä että siinä tilanteessa että taapero on tarhassa vaikka vaan joinakin päivinä viikossa, niin äiti ei ole täysin kotiäiti, eikä voi tietää miltä tuntuu olla kaikki päivät vauvan ja taaperon kanssa.. sitä ei voi käsittää miten rankkaa se on!! joten ne kenellä on taapero tarhassa on ihan turha valittaa miten rankkaa on!!!

Vierailija
9/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on yh-äiti kaverina jolla ei ole minkäänlaista tukiverkkoa ja todellakaan en katso pahalla silmällä sitä että hänen taaperonsa käy osa-aikaisessa hoidossa jotta mamma pääsee vähän jumpalle ja uimaan sillä välin kun taapero hoidossa...

Vierailija
10/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä voi tietää ollenkaan miten rankkaa muilla on kun et heidän kengissään ole. Et tiedä mikä on äidsin oma terveys, mikä on lasten terves ja muu elämäntilanne...olet nolo!

Vierailija
11/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aio ottaa 6-vuotiasta kokonaan hoidosta pois. Muissa maissahan sen ikäiset ovat jo koulussa, olisi älyttömyyden huippu pitää niin iso lapsi kokonaan kotona äidin ja vauvan kanssa. 3 päivää viikossa olen ajatellut jatkaa hänen hoitosopimustaan.

Vierailija
12/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin minäkin tekisin. Ja menisin varmaan vielä sinne jumppaankin ja minne vaan muuallekin siinä ehtisin.

Vierailija
13/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä, mutta siihen täytyy luottaa, että siellä taustalla on joku muukin syy kuin pelkkä äidin mukavuudenhalu, ja sitä vaan ei muille haluta kertoa.

Jos äidillä on intoa käydä muskareissa ja jumpissa, ei takuulla ole syynä muu kuin äidin mukavuudenhalu. Ja mikä ettei, jumpat ja muskarit on hyviä ja suositeltavia, kunhan ne maksaa itse.

Vierailija
14/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkään jos en tietäisi mitään hänen henkilökohtaisesta elämästään. Sen verran elämää opittu tähän ikään mennessä että tiedän miten elämäntilanteet voivat vaihdella ja se jaksaminen sitä myötä myös.

On sairautta, unettomuutta, henkistä tuskaa (läheisten ongelmat, kuolemat yms surut) on lapsia jotka valvottavat kaiket yöt, on perheitä joilla ei ole minkäänlaista tukiverkkoa jne...enpä todellakaan alkais arvostelemaan kun en tiedä mutta ehkä sinä ap katsot asiat jostain kristallipallosta?

Ei tullut mieleen että se jumppakin saattaa olla sen äidin ainoa henkireikä jonka avulla jaksaa.

Aika paljon pahempaakin tapahtuu tässä maassa myös niille lapsille jotka ovat ihan kotihoidossa!

Maiju

Vierailija
15/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subjektiivinen äibähoito-oikeus tulisi poistaa heti. Epäonnistunut idea oli alunperinkin.

Vierailija
16/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vauva ja 2-vuotias molemmat kotona eikä se kyllä mitenkään rankkaa ole. Paremminkin 2-vuotiaan kanssa oleminen tuo mukavasti rytmiä päiviin ja onhan siitä juttuseuraakin toisin kuin pelkästä vauvasta. Koen pääseväni helpommalla kuin jos joka päivä kuskaisin taaperoa päiväkotiin ja takaisin.

joilla 2 vuotias päiväkodissa ja itse ovat vauvan kanssa kotona.. mä olen ainoa jolla on taapero myös kotona.. välillä kyllä ärsyttää niin julmetusti.. tekis mieli itsekin päästä helpolla!! Ja olen sitä mieltä että siinä tilanteessa että taapero on tarhassa vaikka vaan joinakin päivinä viikossa, niin äiti ei ole täysin kotiäiti, eikä voi tietää miltä tuntuu olla kaikki päivät vauvan ja taaperon kanssa.. sitä ei voi käsittää miten rankkaa se on!! joten ne kenellä on taapero tarhassa on ihan turha valittaa miten rankkaa on!!!

Vierailija
17/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen mummit ja vaarit auttoivat mutta toista se on nykyään. Ennen kotiäidit elivät miehensä tossun alla ilman minkäänlaisia tuloja ja olivat elämän sidotuja onnettomaan liittoon. Nykyään yh-äiti uskaltaa ottaa lähteä.

Nykyään tarvitaan subjektiivista päivähoitoa niin se vaan on! Se on lasten etu!

t. itse lapsensa 3-vuotiaaksi asti hoitanut mutta jolta riittää ymmärrystä muillekin!

Vierailija
18/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on taaperon ja vauvan kanssa kotona. Eipä se nyt niin rankkaa ollut :D Rankempaa oli kun kolmannen lapsen kanssa kuskailin keskimmäistä lasta eskariin joka ikinen päivä ja hain.

Vierailija
19/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en ymmärrä miksi esim. 2 vuotias työnnetään tarhaan vauvan synnyttyä.

Vierailija
20/32 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä se isompi lapsi ei viihdy vauvataphtumissa ja kahviloissa? Ehkä isompi kaipaa ikätovereiden seuraa?

Meillä on 4-vuotias, joka käy kolmasti viikossa osa-aikaisesti päiväkodissa ja jatkaa vielä sitten, kun vauva on syntynyt. Haluamme kuitenkin lapselle myös muuta seuraa kuin aikuisia ja vauvoja, eli siis ihan samanikäisiä kavereita. Päiväkodissa voi leikkiä ryhmässä. Toinen vaihtoehto olisi olla äidin ja vauvan kanssa kotona ja käydä VAUVAkahvilassa.

Itse en koe esikoisen seuraa rasittavaksi, mutta ei minusta 4-vuotiaalle ole hyväksi, jos ei koskaan saa tilaisuutta leikkiä samanikäisten kanssa ja muodostaa pysyviä kaverisuhteita. (Ja ei, äiti ja vauva eivät riitä kaveriksi.)

Tuskin se äiti muuten omaksi huvikseen missään vauvamuskarissakaan käy...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi