Minkä maalainen ulkomaalainen puolisosi on?
Ja jos asutte Suomessa, niin käykö puolisosi töissä? Kuinka hyvin hän osaa suomea asteikolla 0-5:een?
Kommentit (107)
Puhuu erittäin hyvää suomea, mutta saisi puhua enemmän! On töissä, nyt kylläkin kesälomalla. Pizza on maukasta, mutta jos kebapia haluaa, niin pitää kääntyä miehen veljien puoleen. Hekin ovat täysin suomalaisia. Itse olen saksalainen. :-)
Puhuu erittäin hyvää suomea, mutta saisi puhua enemmän! On töissä, nyt kylläkin kesälomalla. Pizza on maukasta, mutta jos kebapia haluaa, niin pitää kääntyä miehen veljien puoleen. Hekin ovat täysin suomalaisia. Itse olen saksalainen. :-)
onneton kokki, mutta sönkkää suomea ehkä 3-4 tasolla. On vakitöissä, ja tekee aika pitkää päivää. Pizzaan veti joskus tomaattimurskapurkin nesteineen kaikkineen - juu, hänen kohdallaan englantilaisen keittiön kaikki stereotypiat muuttuvat lihaksi. Rakastaa Suomen ilmastoa, tosin enimmäkseen siksi, että minä vihaan sitä.
Koko ketjusta löytyi vain yksi afrikkalainen eikä yksikään muslimipatja kehdannut ilmoittautua.
Johtuko siitä työteosta vai kielitaidosta??? =D
Mies gambialainen, tehnyt töitä siitä lähtien kun tuli Suomeen, puhuu hyvää suomea (myös töissä).
Mikä naurattaa??
Koko ketjusta löytyi vain yksi afrikkalainen eikä yksikään muslimipatja kehdannut ilmoittautua.
Johtuko siitä työteosta vai kielitaidosta??? =D
Mies gambialainen, tehnyt töitä siitä lähtien kun tuli Suomeen, puhuu hyvää suomea (myös töissä).Mikä naurattaa??
Positiivisen syrjinnän kautta saatu siivoojan työ ei ole työtä
bulgarialainen. Käy töissä mutta firmassa työkieli on englanti. Suomenkielen taito on ehkä 2,5.
en huomannut, että täällä oli lisäkysymys ruoanlaittotaidoista :D
Juu omani on ihan hyvä kokki, pizzat nelosen luokkaa vähintään. Kebapia ei osaa kyllä laittaa vaikka karvaiset kädet hänellä onkin. Koulutus sattuu olemaan vain "vähän" ei alalta kun on DI.
Töitä tekee ihan toisella alalla. Pizzaa ei osaa tehdä!
ei asuta Suomessa, käy töissä. Suomi on hänen äidinkieli.
Ei puhu kuin välttävää suomea. Puhumme kotona enkkua.
Tunisialainen mies, käy töissä, osaa suomea tasoa 3, pizzaa ei oo koskaan tehnyt, mutta muuten hyvää ruokaa kyllä :D
Kokkaustaidot olemattomat, ei puhu ollenkaan suomea, mutta ymmärtää aika paljon. Ei ole juuri tarvinnut opetella, kun Suomessa käydessämme kaikki haluavat puhua hänen kanssaan mielummin englantia.
Kaunis afrikkalainen vaimoni on Ghanasta ja hän osaa suomea asteikolla 4/5. Asumme Suomessa ja käymme molemmat töissä.
Töitä tekee ihan toisella alalla. Pizzaa ei osaa tehdä!
Olethan ylpeä miehestäsi
On töissä ja opiskelee, asutaan Suomessa. Kielitaidoksi arvioisin 4,5. Ei osaa tehdä pizzaa tai kebabia.
ei käy tällä hetkellä töissä, kielitaito 4, asumme tällä hetkellä 2:ssa eri maassa.
Ei tee ruokaa, se on minun hommani. On kyllä joskus kesälomalla kun minä olin töissä yrittänyt, mutta lapset alkoivat muutaman päivän jälkeen valittaa etteivät kestä enää yhtään päivää silliä ja perunaa. Töitä se tekee kuten minäkin.
Huvittavaa on että meillä minä osaan ainakin kirjoittaa suomea paremmin kuin mies vaikka mies on asunut täällä kohta 40 vuotta, minä 12 vuotta. Murresanoja kyllä mies tuntee paljon paremmin kuin minä, jolle voi tulla ongelmia eri puolella Suomea matkustaessa eri murteiden ymmärtämisestä. opin kielen aikoinani äkkiä koska anopin painostuksesta päätimme kasvattaa lapsista pelkästään suomenkielisiä, ja se oli aika huono tilanne että äiti puhui vain huonoa suomea.
Eli ugrimugripatja täällä hei. Asumme Suomessa, mies käy töissä, kielitaito 5. Tekee pizzat kotiväelle.
Kerro vaan rohkeasti millä alalla
Olethan ylpeä miehestäsi