Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen mies antaa vaimonsa ja lastensa ajella pikkuisella kotterolla?

Vierailija
20.08.2012 |

Kun itse ajelee uudehkolla turvallisella autolla!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä maasta aloittaja on kotoisin, kun et tiedä, että Suomessa ei ole mies se, joka päättää vaimonsa ja lastensa asioista?

Etkö tiedä sitäkään, että myös vaimo saa Suomessa hankkia ihan niin suuren, kalliin ja turvallisen auton kuin tahtoo, ilman miehen lupaa?

Usein rahatilanne rajoittaa kahden ison ja turvallisen auton hankintaa, usein yhdenkin. Tavallisesti aloituksessa mainittu tilanne johtuu siitä, että mies ajaa enemmän ja pitempiä matkoja, vaimo lapsineen lähinnä kauppa- ja päiväkotimatkoja.

Hullumminkin voisi olla: äiti kulkee työmatkat ja kuljettaa lapset päivähoitoon polkupyörällä tai jalkaisin, kun isä kulkee töihin autolla yhtä lyhyttä matkaa.

Autovero pitää huolen Suomessa, että vaimot eivät ajele millä tahtoisivat. Eivätkä ne miehetkään.

Vierailija
22/38 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kun ei tykkää mennä julkisilla, vaikka niillä pääsisi sujuvasti. Sitten äiti ja lapset ramppaa kauppaan, kouluun, harrastuksiin, kerhoon ja äiti vielä töihin julkisilla. Tai kotiäiti on korvessa kotona ilman autoa, kun mies ei voi matkata jalkaisin / pyörällä kilometrin päässä olevalle bussipysäkille. Valintoja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheessä aina yksi uusi ja hyvä auto sekä yksi epävarmasti toivimiva vanha kottero. Perheen isä (hyvä palkka) ajeli aina uudella autolla ja äiti (huonompi palkka) huonolla autolla. Asuivat 20 km lasten päiväkodeista, työpaikoista, kaupoista jne ja äiti hoiti kaikki lasten kuskaamiset, mutta säästä riippumatta isä lähti paremmalla autollaan ja äiti lähti (kunhan auto lähti käyntiin, ei aina lähtenyt) lasten kanssa huonommalla. En käsittänyt, miksei sitten isä edes vienyt lapsia (työajat ja -paikat lähellä toisiaan eli ei ratkaisevaa eroa).

Tai isäni, joka yritti estää äitiäni ajamasta uutta autoa autotalliin, koska naiset kuulemma eivät osaa ajaa autoa ja uusi auto kolhiintuisi. Äiti onneksi vain tuhahti isän aina hiljaiseksi, auto kun oli äidin ihan itse ostama ja äiti itseasiassa todella hyvä kuski, paljon isää parempi.

Minusta auton käyttö osoittaa ihan arvostusta perheenjäseniä kohden. Jollei isä voi avustaa äidin paremman auton ostamisessa jotta saa lapset hyvin kuskattua, saisi sitten edes kuskata ne lapsensa sillä omalla paremmalla autollaan. Minusta appivanhemmat hoitivat asian aina hienosti, heillä aina viimeksi lähtenyt/ensin palaava haki lapset ja autot olivat suht saman tasoisia, mutta pidemmän matkan / huonompien teiden kulkija sai valita kumman hän ottaa.

Vierailija
24/38 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on se huonompi auto

Mieheni ajaa vuosittain kymmeniä tuhansia kilometrejä ja päivittäin töihin Suomen vilkkaimpia teitä.

Minä ajelen lasten kanssa tarvittaessa (ei siis käytä autoa päivittäin) taajamassa jossa nopeusrajoitukset 40-60 km.

Jos menen lasten kanssa vaikka kauemmas jonnekin vaihdamme autoja.

Millainen hullu natsiämmä vaatisi tällaisessa tilanteessa itselleen paremman auton.

ja muut telaketjufeminististit?

Vierailija
25/38 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin pikkukottero on kuitenkin ihan parin vuoden takaista mallia, pikkuwolkkari kuitenkin ovimäärästä huolimatta. Uutena ostin omaan käyttööni koska koin että pärjään lyhyet matkat, joita tällä autolla taajamassa ajellaan, ihan ilman perhefarmaria. Sellainekin meiltä kyllä löytyy, mies ajaa sillä pidemmät työmatkansa. Lapsia kuskaamme molemmat suunnileen yhtä paljon. Pidemmät matkat ajetaan sitten sillä perhefarmarilla...

Vierailija
26/38 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on se huonompi auto

Mieheni ajaa vuosittain kymmeniä tuhansia kilometrejä ja päivittäin töihin Suomen vilkkaimpia teitä.

Minä ajelen lasten kanssa tarvittaessa (ei siis käytä autoa päivittäin) taajamassa jossa nopeusrajoitukset 40-60 km.

Jos menen lasten kanssa vaikka kauemmas jonnekin vaihdamme autoja.

Millainen hullu natsiämmä vaatisi tällaisessa tilanteessa itselleen paremman auton.

Vierailija
27/38 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oliko aloittajan tarkoitus jotenkin yrittää provosoida? "Minkälainen mies antaa vaimonsa ja lastensa ajaa pikkuisella kotterolla?" Hmm, vaikea sanoa, kun en tunne yhtään sellaista. Jos vaimoni jostakin syystä haluaisi ajaa "pikkuisella kotterolla" lasten kanssa niin hanttiin kyllä laittaisin. Eri asia sitten on, paljonko minulla olisi asiaan sanomista. Onneksi vaimoni ei pikkuautoja suosi, jo ihan kuljetustarpeenkin vuoksi (kolme muksua ja koira). On itsestään selvää, että vaimollani on taloutemme uusin ja turvallisin auto, isohko farmari, ja itse ajan työmatkani sporttisella pikkuautolla ja kesäisin usein moottoripyörällä. Kysymys on siis täysin absurdi ja asiaton; pelkkää tyhjänpäiväistä riidanhaastamista, mikä sekään ei onnistu.

Vierailija
28/38 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska meillä on vain yksi keskikokoinen auto, ja minä (isä) kuljen junalla töihin ja poika bussila kouluun.

Vierailija
29/38 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuluu vähemmän bensaa, osaan parkkeerata sen, ja kyllä ne lapset mahtuu takapenkille tähän kotteroonkin.

Mies ajaa pitkät työmatkat ja mä lähinnä taajamassa. Rattaita ei kumpikaan enää kuskaa.

Vierailija
30/38 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan omasta halustani. On paljon näppärämpi kun ajan lyhyttä matkaa ja kurvailen pienillä parkkipaikoilla.

Vierailija
31/38 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta yllättävän pian huomaa, että sillä ei ole mitään väliä, ellei se auton malli ja ympäriinsä ajelu jotenkin tee ihmistä onnellisemmaksi. No eipä tee meillä, kiitos kysymästä. Joka helvetin kilometrin jonka ajan, istuisin mieluummin kotona ja esim. surffaisin ja joisin kahvia.

Vierailija
32/38 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä huonommassakin autossa. Fysiikkaa ymmärrän minä hoitovapaalainenkin sen verran, että on täydellisen eri asia sattuuko kolari nopeudessa 40km/h vai 120km/h. Meidän kylillä sattuu peltikolareita varmaan viikottain, mutta ei niissä koskaan ole kukaan kuollut. Maantiellä sen sijaan kuolee joka viikko. Meille isän ja puolison henki on tärkeämpi kuin elvistely hienolla autolla.

Minulla on se huonompi auto Mieheni ajaa vuosittain kymmeniä tuhansia kilometrejä ja päivittäin töihin Suomen vilkkaimpia teitä. Minä ajelen lasten kanssa tarvittaessa (ei siis käytä autoa päivittäin) taajamassa jossa nopeusrajoitukset 40-60 km. Jos menen lasten kanssa vaikka kauemmas jonnekin vaihdamme autoja. Millainen hullu natsiämmä vaatisi tällaisessa tilanteessa itselleen paremman auton.

Vierailija
33/38 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ainakin ihan omasta halustani pieni, 2 ovinen avoauto. Aivan uusi. Sillä ajelen lapsukaisen kanssa oikein mielelläni. Itse sen valitsin ja maksoin. Mies pitäköön vain huolen omasta autostaan.

Vierailija
34/38 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lähes aina uudempi ja isompi auto ollut dieselfarmari, koska ajellaan sillä lomamatkoja ja pitkiä työmatkoja.

Ja ne pitkät työmatkat sattuu olemaan vain miehellä, joten on aivan loogista, että hän ajaa myös tällä isommalla autolla. Ei kai jonkun telaketjufemmarin ja tasa-arvon puolesta kukaan niin hölmö ole, että jurruttaa dieselautolla esim. 5 km:n työmatkoja ?

Vierailija
35/38 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies jonka pippelin jatke auto on.. Vikaa on kyllä naisessakin jos sellaiseen suostuu !!!

Minä kuskaan useimmiten lapsia ja luonnollisesti ajan meidän upouudella maasturilla. Mies ajaa 20 vuotta vanhalla toyotalla

Vierailija
36/38 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ajaa 20 vuotta vanhalla toyotalla

Jos auto ei jätä tielle edes joka vuosi, tuolla opilla säästää ihan tuhottomasti rahaa eikä edes hermot mene. Siis jos auto on kumminkin oltava eikä sillä ajeta tyyliin 50 000 km/vuosi.

Vierailija
37/38 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että isomalla autolla ajetaan pitkää matkaa, maantieajoa ja pienemmällä autolla lyhyttä matkaa , kaupunkiajoa.

Vierailija
38/38 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanha ja pieni auto. Niillä pääsee hyvin paikasta a paikkaan b. En ymmärrä ollenkaan näitä egonjatkeeksi hankittavia peltilehmiä.