Hedelmöitysajan ihmettelyä
Se hartaasti toivottu toinen viiva ilmestyi tikkuun kolme päivää sitten ja olo on muikea! Ihmetystä herättää nyt lähinnä se, että tuolloin plussauspäivänä ovulaatiosta olisi laskennallisesti pitänyt olla vasta viikko. Kuukautiseni itse asiassa ovat myöhässä vasta viiden päivän kuluttua, mutta oireita minulla on ollut jo viikon verran (rinnat kipeät, ellottava olo, huimaus, väsymys, palelu, tuhruttelua, menkkakivuntyylisiä ja voimattomuus), eli muka heti ovulaatiosta asti. Enintään hedelmöityksestä olisi nyt 12 päivää, ja plussaviivat ovat vahvoja kaikissa testeissa ja ilmestyvät samantien. Voisiko siis olla, että tärppikierto olisikin ollut jo edellinen, eli olisin saanut välissä valekuukautiset? (Tosiaan tärpännyt on joko 12 päivää sitten tai 29 päivää sitten, muita vaihtoehtoja ei vain ole sattuneesta syystä..)
Onko teillä, arvon leidit, kokemusta oireiden ja plussaviivan ilmestymisestä käytännössä samantien? Vai liitynkö siihen joukkoon, joka on saanut kuukautiset raskaanakin (ihan kunnon kuukautiset, ei mitään tuhruttelua)? Clearbluen digitesti sanoi 3+, onko sen luotettavuuteen uskomista (koska siinäkin tapauksessa viikkoja olisi jo 5)? Suurkiitos etukäteen kaikille jotka viitsivät lukea tämän ihmetyksensekaisen vuodatuksen!
Kommentit (6)
Minä täällä vastailen, nyt kun eka ultra on onnellisesti ohi ja kokoarvio saatu. Mulla siis kävi niin, että valekuukautiset tosiaan tuli. Olin siis 6+1 plussatessani ja silloin oireet oli tuhruvuoto, huimaus ja hengästyminen, orastava huono olo, kipeät rinnat ja menkkajuilinnat. Valemenkoista oli siinä vaiheessa n. 2,5 viikkoa.
Vastauksena siis sulle, Syysmorsian, mulla oli alkoi ekat tuntemukset vasta n. kuudennella viikolla, sitä ennen en huomannut mitään. Sen jälkeen sitten oli noita juilintoja ja pieniä nippailuja, nyttemmin juilinnat on jatkuneet kohdun kasvaessa ja jonkinlaisia repäisyvihlaisuja on myös muutamasti ollut, kun olen vaihtanut asentoa varomattomasti. Ja siis myös vastauksena omaan kysymykseeni, ainakin mun kohdalla Clearbluen viikkonäyttö piti just presiis paikkansa!
Onnea odotukseen (tai testin tekoon, jos et siis vielä ole varma raskaudesta)!
Hei, Onneksi olkoon!
Itse olen tehnyt testiä vasta kuukautisten poisjäätyä ihan vaan sen vuoksi ettei tartte katsella aikaista keskenmenoa.. siitäkin nimittäin kokemusta :/
Mulla kans oli ihmettelemistä, kun ultrassa katsottiin laskettu aika, selvisi että ollaankin jo viikon verran edellä laskuissa, eli hedelmöitys oli tapahtunut kuukautisista jo viikon päästä, kun yleensä siihen lasketaan se kaksi viikkoa. Joskus vaan luonto toimii erilailla kun odotetaan, onneksi ei tartte kaikkea tietää..
Nyt oon menossa viikolla 20+ ja tyttö on jo 20cm pitkä :)
Kun kovasti on aina toivottu positiivista testiä, oon testaillut kaikkien aikaan jo dpo.9 lähtien, kaikista on vahva viiva ollut jo dpo 10, eli nelisen vuorokautta ennenkuin pitäisi edes testata. Hcg:n nousu on kuitenkin yksilöllistä, eli ei tarkoita että hedelmöitystä ei olisi tapahtunut vaikka ennen oletettua menkkojen alkamista ei testi näyttäisikään mitään. Joskus varhainen vahva testiviiva aikaisessa vaiheessa viittaa kaksosraskauteen.
Helene+4tyttöä&1poika
Eli mä mietin kans tota hedelmöittymis ajankohtaa mutta mulla taas on päin vastoin. silloin kun mulla piti alkaa menkat niin ei kuulunu mut testikään ei näyttänyt mitään. mutta kun menkat oli jo myöhäs jo puolitoista viikkoa niin rupes testiin ilmestyyn kaks viivaa. Olenko oikeasti raskaana? vai kuvittelnko vain?
Jos lasketaan viimisistä kk,niin raskaus viikkoja pitäis nyt olla 12+6,mutta kun käytiin ultrassa,olikin mahavuokralainen koon mukaan isompi,ja tänään siis viikot 13+5.
Se tarkoittas sitä ett jos laskisin taakseppäin,niin menis 5 päivällä kauemmas siitä kun oli viimeksi kk. En usko että ne olis ollut vale kuukautiset,koska tavaraa tuli kuin seulasta,ja olin 3 päivää ihan rikki...
Mietin tässä vaan,että kun mulla on toi kierto 21pv,niin onko sit osunut niin ett kierto onkin jäänyt lyhyemmäks ja munasolu irronnut aiemmin kuin sen "normaalin" ajan puitteissa...
Mulla tuntui outo amuljuntaa vatsassa niihin aikoihin kun kiinittyminen suunilleen on olut.. levoton olo... kun kk olis pitäny alkaa tuintui sellasta vatsa ja selkäkipua niinku kk alkaessa,muutama pv myöhemmin alkoi kaikki hajut vahvasti häiritä (esin miehen sukat... ja ruokapaikkojen ohi kävellessä).. Lisäks vetelin salmiakkia ja suolakurkkua samalla suullisella oikein autuaasti... kk oli 5 päivää "myöhässä" kun plussasin,viiva tuli samoin tein näkyviin.
Samansuuntainen asia mietityttää minuakin, joten toivoisin vastauksia "teiks"ille!
Onko normaalia, että heti hedelmöityksen jälkeen alavatsaa nipistelee?