Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teille, joilla miehen lapsi käy joka toinen viikonloppu, kysymys

Vierailija
20.08.2012 |

Millaisia nuo viikonloput ovat teillä? Kun minusta on alkanut tuntua siltä, että noina viikonloppuina jää kaikki kotityööt niin sisällä kuin ulkona tekemättä.

Nuo keskeneräiset pihaprojektit ja huushollin sekaisuus ovat alkaneet ottaa pirusti pattiin ja olen niistä miehelleni sanonut. Hänen mielestään valitan turhasta.

Hänen lapsensa on 13 v eli ei tarvitse vahtimista.

Vaadinko liikaa kun toivon, ettää nuo lapsiviikonloputkin sujuisivat normaalissa merkeissä eli silloinkin huolehdittaisiin kotitöistä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole tuota kyseenalaistanutkaan, kunhan totesin. Ja eroa ei ole tulossa. Mies ei olisi eronntu ensimmäisestäkään liitosta ellei vaimo olisi tuonut kotiin uutta miestä.

meillä mies keskittyy silloin vain lasten kanssa olemiseen, ei siis mitään ylimääräisiä hommia tee emmekä näe esim. tuttavia silloin. Minä en myöskään voi mennä ilman yhteisiämme tuolloin mihinkään, esim. kampaajalle sillä mies haluaa keskittyä isoihin lapsiin.

Miehen lapset 17v ja 12v ja yhteiset 4v ja 2v.

Tajuat sen itsekin siinä vaiheessa kun eroatte ja miehesi näkee teidän yhteisiä lapsia 2 X kuukaudessa.

Vierailija
2/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadinko liikaa kun toivon, ettää nuo lapsiviikonloputkin sujuisivat normaalissa merkeissä eli silloinkin huolehdittaisiin kotitöistä?

ei viikonloppu voi mennä normaalin arkisesti, ei mitenkään. Tai ainakin jos menisi, se lapsi ei varmasti tuntisi oloaan hyväksi. Kun tapaavat noin harvoin, on ihan hyvä, että ei ihan arki ole päällä kaikkine projekteineen.

Eihän se lapsi "kylään" tule vaan toiseen perheeseen, jossa myös vietetään tavallista arkea! Vai haluatteko, että lapsi tosiaan on teillä vaan kylässä ja viettää teillä pelkästään juhla-aikaa. Koti on koti ja kodissa tehdään kodin hommia.

En tosin voi olla kysymättä, että miksi ette esim. viikolla siivoa jo, kun kerran tiedätte, että viikonloput menevät kuten menevät? Torstaina imuri käteen ja viikkosiivous jo silloin niin ei tarvitse sekaisesa kodissa kärvistellä !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin kyllä kuulostaa , että olet mustasukkainen.

itse olen yhden mustasukkaisen äitipuolen pois ajama ja vieläkin vihainen isälleni kun ei voinut puoliani pitää.

mukisematta tein samoja kotitöitä kuin äitini tykönä mutta kovasti yritti nainen minua ajaa pois, olin hänen mielestään huonosti kasvatettu ja kaikkea mahdollista mitä hän ikinä päätti keksiäkkään. Haukkui ja valehteli.

nyt vuosien jälkeen kun minua ei ole näkynyt, yhteiset sukulaiset kertovat kuinka nämä riitelevät, että kenen vika se oli kun minä katosin isäni elämästä.

nainen haukkuu edelleen (tänäkin päivänä) sitä kahdeksan vuotiasta joka oli jopa opetettu siivoamaan oman huoneensa.

Miksi et ota isäsi kanssa puheeksi tätä? Turha valittaa enää, jos et saa välejäsi isäsi kanssa kuntoon puhumalla. Äitipuolen voi vallan mainiosti sivuuttaa tästä jutusta, tee treffit isäsi kanssa kahdestaan.

Vierailija
4/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallista arkea, joten jos meille tulisi kahdesti kuukaudessa oma lapsi, niin ei sen vuoksi ruvettaisi arkea elämään viikonloppuisin.

Mutta jos haluaa elää arkea myös viikonloppuisin, go for it! Meillä arkena tehdään asiat niin, että viikonloppuna ollaan yhdessä ja puuhataan mukavia asioita, eli isot siivoukset ei kuulu joukkoon.

Vierailija
5/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerro, että kotityöt menee yhden 13v:n edelle. Tai jos sen lapsen on pakko tulla, niin opetelkoot siivoamaan ja tehkööt normaalit viikkosiivouksen ja muut kotityöt, koska sekaisuus inhottaa sinua.

Minusta miesten ei pitäisi raahata menneisyyttä perässään eli kun eroaa, eroaa kunnolla.

Vierailija
6/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä muutti muutaman kilometrin päähän ja minä olin viikot äidin luona , mutta miltei joka viikonloppu isällä. Isän kanssa retkeiltiin ja tutkittiin luontoa ja käytiin ainakin kerran kuussa leffassa.

Isä löys uuden naisystävän kun olin 12v , 8 v nuorempi nainen , joka vuoden kuluttua muutti isän luo. Ihan ystävällisesti tää "äitipuoli" suhtaustui muhun, mut isä ei enää voinu viettää mun kanssa kahdestaan aikaa koskaan. Hiljalleen lopetin isän luo menemisen, kun tää nainen määräs siellä kaiken eikä antanut meidän koskaan mennä edes leffaan kahdestaan.

Nyt olen 21 ja mulla on oma vauva. Nyt tajuan , miten väärin se nainen mua kohteli, kontrolloi mun tekemisiä ja liioitteli isälle mun sanomisia.

Isän kanssa välit on edelleenkin tosi etäiset. Onneksi mulla on äiti , joka välittää ja on tosi innoissaan lapsenlapsesta.

Mun mielestä on törkeetä, että isä ei saisi olla rauhassa lapsensa kanssa.

Vierailija
7/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kotitöitä ei oikein sisällä saa tehtyä, kun lapset on meillä. Siivoan sitten maanantaina tai su iltana kaikki paikat (ovat meillä pe-su).

Vierailija
8/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä erolla, että miehelläni on 2 lasta jotka molemmat ovat alle kouluikäisiä. Tapaamisviikonloppuina kaikki ns. normaali elämä loppuu, kaikki energia menee lapsiin ja mikään homma ei hoidu. Jos pyydän miestä tyhjentämään astianpesukoneen, niin sekin on sellaisen työn ja tuskan takana, kun ei hän vain "lapsiltaan ehdi". En käsitä. Miten normaalissa ydinperheessä saadaan mitään tehtyä, kun kaksi pientä lasta on kuitenkin ihan normaali asia eikä lapsilla kummallakaan ole mitään vammoja tms?

Talo on tosiaan aina sekainen kun lapset ovat meillä, mutta sen nyt melkein ymmärtää kun kaksi pientä muksua kuitenkin kyseessä. Eikä lapsissa niinkään mitään ihmeellistä, vaan tuossa miehen asenteessa, että mitään ei muka kykene tekemään. Rasittavaa. En enää edes viitsi pyytää häntä tekemään mitään, kun aina alkaa hirveä huokailu että emmä nyt tästä mitenkään pääse irtautumaan. Ja kyseessä ei kuitenkaan ole mitkään 1- ja 2-vuotiaat ihan...

Vierailija
9/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kotitöitä ei oikein sisällä saa tehtyä, kun lapset on meillä. Siivoan sitten maanantaina tai su iltana kaikki paikat (ovat meillä pe-su).

Niissä perheissä missä on aina lapsia (eli lapsiperheet:)) tehdään jatkuvasti kotitöitä ja joskus suurempiakin projekteja, mutta usein pienissä pätkissä- koska lapset vaatii välillä huomiota. Siksi lapset opettavat vanhemmilleen paljon organisointikykyä, joustamista, priorisointia, tehokkuutta, itsehillintää- siksi lapset juuri kasvattavat ihmisestä jotai mitä lapseton ei ole. Koska lapset OVAT, ja sen realiteetin kanssa eletään; he eivät ole lemmikki, harrastus tms joka poistuu tai loppuu ja sitten voi huokaista ja elää varsinaista elämää.

Vierailija
10/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun hänen tyttärensä on meillä. Teen itse kotihommat ja mies puuhailee tytön kanssa . Muulloin mies kyllä tekee osuutensa kotihommista , mutta eihän 2 aikuisen taloudessa nyt niin kamalasti kotihommia edes ole.

Tyttö on 11v ja on meillä pe-su 2x kuukaudessa. Isä ikävöi tyttöä kovasti aina kun tyttö ei ole meillä ja suunnittelee jo etukäteen mitä kaikkea tekevät kun tyttö tulee. Ruokaa laitetaan aina kyllä yhdessä koko porukalla, muuten koitan olla vähän sivussa , lueskelen ja istun koneella . Minulla ei ole lapsia , mutta haluaisin opintojen valmistuttua kyllä lapsen . Ja nimenomaan tämän miehen kanssa , koska näen miten hyvä isä hän on .

Vierailija
11/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei viikonloppu voi mennä normaalin arkisesti, ei mitenkään. Tai ainakin jos menisi, se lapsi ei varmasti tuntisi oloaan hyväksi. Kun tapaavat noin harvoin, on ihan hyvä, että ei ihan arki ole päällä kaikkine projekteineen.

Todellakin meillä eletään samoin kuin niinäkin päivinä kun miehen lapsi ei ole meillä.

Alusta asti kun miehen kanssa yhteen muutettiin sovittiin ettei etälapselle järjestetä mitään leipää ja sirkushuveja viikonloppuja vaan tyttö tulee osalliseksi meidän perhe-elämää niin hyvässä kuin pahassakin.

Jos suursiivous on sovittu niin se tehdään ja jos on sovittu korkeasaarireissu sinne mennään.Mitään poikkeuksia ei tehdä.

Vierailija
12/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin kyllä kuulostaa , että olet mustasukkainen.

itse olen yhden mustasukkaisen äitipuolen pois ajama ja vieläkin vihainen isälleni kun ei voinut puoliani pitää.

mukisematta tein samoja kotitöitä kuin äitini tykönä mutta kovasti yritti nainen minua ajaa pois, olin hänen mielestään huonosti kasvatettu ja kaikkea mahdollista mitä hän ikinä päätti keksiäkkään. Haukkui ja valehteli.

nyt vuosien jälkeen kun minua ei ole näkynyt, yhteiset sukulaiset kertovat kuinka nämä riitelevät, että kenen vika se oli kun minä katosin isäni elämästä.

nainen haukkuu edelleen (tänäkin päivänä) sitä kahdeksan vuotiasta joka oli jopa opetettu siivoamaan oman huoneensa.

silti tiedät et nainen haukkuu sua joka päivä?Sitäpaitsi,terve 8-vuotias siivoaa huoneensa ydinperheissäkin.

Vierailija
13/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä te silloin teette?

Vierailija
14/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuu lapsia täällä, joten kun miehen lapsi tulee, se ei sekoita pakkaa mitenkään vaan on vain yksi lapsi enemmän.

Pihaprojekteja ei silloin välttämättä tehdäkään, vaan keskitytään myös siihen miehen lapseen joka tulee kuitenkin vain kahdesti kuussa meille. Toki sitten jos on lomalla pidempään, esim. viikon, niin jatketaankin projektijuttujakin jonkun verran.

Mutta pääsääntöisesti pihaprojekti ei kärsi laiminlyönnistä samoin kuin lapsi siitä ettei saa huomiota. Meillä kyllä siivotaan vaikka lapsetkin on täällä, oli niitä kuinka monta hyvänsä.

Eli periaatteessa osa jätetään tekemättä ja keskitytään enemmän lapsiin, mutta kuitenkin arkiasioita tehdään normaalisti.

Vierailija
15/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viettää aikaa lapsensa kanssa joka toinen viikonloppu ilman että lapsensa kanssa vietetty yhteinen aika menee siivoamiseen pihatöihin jne, älä kuitenkaan stressaa, sun miehesi lapsi on jo niin vanha että kohta ei enää käy isänsä luona joka toinen viikonloppu.

Vierailija
16/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vierailevia tähtiä. Se nyt on ihan normaalia elämää. Aivan käsittämätön ajatus, että elämä pysähtyisi etälapsen vierailuiksi niin, ettei mitään voi samalla tehdä. Ja ei se pihaprojektikaan lapsiviikonloppuna huono ole. Laitatte muksun töihin ja mies voi palkita pojan reippaudesta jollain ekstralla. Ei tietenkään raatamista koko viikonloppua vaan vaikka lauantaina muutama tunti ja sitten poika saa jotain erityistä kiitokseksi. Tulee isälle ja pojalle samalla yhteistä tekemistä.

Vierailija
18/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi lapselle saamastaan huomiosta? Relaa nyt vähän ja koita ymmärtää että aika vähän kuitenkin miehes saa viettää aíkaa OMAN lapsensa kanssa niin pitäiskö sen olla arkista puurtamista??

Vierailija
19/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä tiedät onko tyttö vai poika? Eikös ap sanonut lapsi?

Vierailija
20/28 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä valita

mieti jos olisi vielä pienempiä lapsia ja useampi?

kyllä se tiskaus, ruuanlaitto, imurointi, luutuaminen menee siinä missä muillakin ja muulloinkin.

Itse ainakin tein jopa 2-4 vuotiaiden ollessa mukana tiimellyksessä, eikä minua häirinnyt! eikä myöskään pihatyötkään kärsineet.

voit keskustella jos et joka toinen viikonloppu kehtaa yksinäsi ahertaa, taikka pistä vaikka mies ja lapsi ulos tai leffaan jos ovat tiellä

ainahan se olisi parempi jos näyttäisit sille 13 vuotiaalle että "tämä paikka ei ole mikään hotelli" mutta sovi niistä lapsen töistä miehesi kanssa, älä päätä itse

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi