Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

astianpesukonetabletit - toimiiko teillä?

Vierailija
19.08.2012 |

Meillä jää koneeseen usein pala tablettia ja astian töhnäsiksi ...kuinkahan paljon niissä on myrkkyjä jäljellä...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jää koneeseen usein pala tablettia ja astian töhnäsiksi ...kuinkahan paljon niissä on myrkkyjä jäljellä...

Kone ottaa liian vähän vettä tai pesuohjelma on liian lyhyt, jotta tabletti ehtisi sulaa.

Ehdottomasti huuhtele käsin nuo astiat vielä. Niissä on pesuainetta, jos sitä on koneessakin vielä ohjelman jäljiltä.

Veikkaan, että käytät uuden koneen ekologisia ohjelmia.

Olisiko kuitenkin terveellisempää käyttää vettä reilummin, ja pestä kuumemmalla? Suomessa sentään vettä riittää, mutta kemikaaleja tarvitaan vähemmän.

Todellisuudessa puolikkaalla pesuainetabletilla tulee aivan riittävän puhdasta, kunhan pesu on vähintään 65-asteinen. Tai sitten koneessa on jotain vikaa.

Vierailija
2/17 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ikuisuuksia kestä.

Mulle tuli mieleen että mahtaako vesi lämmetä riittävästi?

Tuokin kuulostaa järkevältä ettei luukku aukea riittävästi sekä veden liikkuminen koneessa.

Joku vika siinä on. Ehkä uusi kone olisi paikallaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kone ottaa liian vähän vettä tai pesuohjelma on liian lyhyt, jotta tabletti ehtisi sulaa.

Ehdottomasti huuhtele käsin nuo astiat vielä. Niissä on pesuainetta, jos sitä on koneessakin vielä ohjelman jäljiltä.

Vierailija
4/17 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun laitan tabletin koneen pohjalle ennen kuin käynnistän koneen. Käytän vieläpä jotain ihan sikahalpoja Rainbow-merkkisiä tabletteja.

Vierailija
5/17 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joskus huonosti/ väärin täytetty kone aiheuttaa sen, ettei pesuaina pääse kunnolla liukenemaan luukusta. Olen tällöin korjannu astiat koneeseen paremmin ja laittanut vielä uuden huuhtelun päälle.0

Vierailija
6/17 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se sulaa pesuohjelman aikana

Vierailija
7/17 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistathan poistaa sen muovin sen tabletin päältä ;)

Meillä ainakin niitä sellasia missä se muovi liukenee veteen.

Vierailija
8/17 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii jos laittaa tabletin aterinkoriin, eikä sinne minne kuuluisi.

Vierailija
9/17 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi takaperin oli Electroluxin koneissa pikkunen suunnittelukämmi ja pesuaineluukku ei mahtunut aukeamaan kokonaan, jos yläkori oli jossain tietyssä korkeudessa tai huonosti pohjassa. Tästä johtui, ettei tabletti mahtunut putoamaan pois kolostaan ja jäi sulamatta, kun ei se vesi sitä sieltä poterostaan tarpeeksi huuhtele. Sen verran kuitenkin, että ohjelman lopussa tabletti on osittain koneen pohjalla. Niillä, jotka jauhetta käyttivät, ei ikinä ollut ongelmia noiden konemallien kanssa.

Vierailija
10/17 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin on pari kertaa käynnyt noin. Huomasin että olin laittanaut yläkoriin liian isoja astioita jotka tulivat korin reunan yli ja siten estivät luukun avautumisen.

Mä pesin koko koneellisen uudestaan. En käyttäisi astioita jos tabletin jäämiä löytyisi.

Vierailija
11/17 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan tabletin puoliksi, koska astiat tulevat yhtä puhtaiksi puolikkaallakin tabletilla. Meillä Electroluxin pesukone ja jauhe jättää jäämiä astioihin, varsinkin jos laittaa lokeroon. Tabletin laitan minäkin koneen pohjalle, toimii paremmin ja liukenee varmasti :)

Vierailija
12/17 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin myös joskus pesuainejäämää astioissa ja sen jälkeen olen aina taittanut tabletin kahtia ja laittanut koneelliseen vain toisen puolen. Puhtaita astioita tulee silläkin määrällä.

Vierailija
13/17 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän pistää vaihtoon ...pitäisi olla niin AAA-luokkaa (energia, vesi, pesutulos), niinpä niin..

t. ap

Vierailija
14/17 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin olen sen verran epäekologinen, että pesen aina vielä ensimmäisen pesuohjelman jälkeen astiat huuhteluohjelmalla, ei jää mitään pesuainejäämiä...

Vierailija
15/17 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin voi mennä vaikka riisinjyviä tai jotain muuta mikä tukkii ne.

Vierailija
16/17 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha kone teillä on? Vika tod.näk. siinä eikä pesuaineissa.

Vierailija
17/17 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ne ei säästä vettä eikä kuumuutta samoin kuin uudet. Ne on niin energiapihejä että pesutulos on surkea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan