Miehen sukulainen tuli kylään klo 20 sunnuntai-iltana
ja istuu tuolla vieläkin. Meillä on pienet lapset, huomenna koulu- ja työpäivät.
En tajua, miksi pitää aina tulla iltamyöhään kylään. Sellainen on kuulemma ollut aina, ennakkoon soittamatta vain tulee pihaan illalla, ei haittaa vaikka talonväki pesee hampaita ja pukee yöpaitaa.
Tpdella omituista käytöstä.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vielä pahempaa on, kun meillä mies ilmoittaa puoltatuntia ennen, että yks kaveri ois nyt tulossa kylään, kun kello näyttää jo puolta kymmentä! Meilläkin koululainen ja pari ihan pientä, jotka pitää saada nukkumaan ja muutenkin ilta venynyt lasten nukkumaanmenon kannalta... Mitäpä tuohon sitten sanoisi, kun se miehen kaveri on jo matkalla kyläilemään ja mies luvannut jo teet keitellä...??? Tokaisin vain, että en oikein pidä moisesta ja painuin lasta nukuttamaan. Eipä paljoa mieheni ajatellut sitä, mitä mieltä minä olen tuollaisesta kyläilystä. Itse en keskellä viikkoa kavereita tuohon aikaan kylään kutsuisi.
Kai se koti on yhtä lailla miehen kuin sinunkin. Tapoja on erilaisia. Ehkä heillä lapsuudenkodissa kumpikin vanhemmista sai tehdä itsenäisiä päätöksiä, tarvittaessa toinen sitten jeesaa toista vaikka laittamalla ne lapset nukkumaan.
Meillä saa vieraita käydä enkä todellakaan rupea mieheltä mitään lupia kyselemään. Jos mies ei kestä, niin voi vaikka nukkua. Sama juttu toiste päin.
Mulla on serkku, joka pelmahti kl 21 ovelle ilmottamatta mitään etukäteen. Saattoi olla arki-ilta ja lapset jo nukkumassa, minä ovella yöpaitasillani. Asui aika lähellä meitä, kävelymatkan päässä. Useaan kertaan sanoin nätisti, että meille ei kannata tulla enää kl 19 jälkeen, koska silloin alkaa hiljalleen lasten iltapalat, iltapesut, iltasadut jne. Ja meillä pienessä asunnossa ei voi alkaa rupattelemaan normaalilla äänellä, koska eihän ne lapset sitten nukahda (yritetty on). Oli lapseton eikä ymmärtänyt. Muutaman kerran juttelinkin vain siinä ovella enkä päästänyt sisään, aina oli samat perusteet ja aina sanoin, että on tervetullut aiemmin, kun ei ole uniaika. Lopulta otti onkeensa ja lopetti vierailut kokonaan. Sukulaisille on puhunut, että me ollaan niin koppavia, kun ei huolita edes sisälle kylään. Me ei käyty koskaan hänen luonaan ilmoittamatta, joten ei ollut edes mikään vastavuoroisuus tilanne. Enää ei olla juuri tekemisissä ja ottaa päähän ne puheet... Aina ei voi miellyttää.