21-vuotiaana äidiksi. hyvä sinusta vai huono? lisää plussat ja miinukset!
Kommentit (3)
tulin äidiksi 21-vuotiaana. Mulle se oli hyvä ikä saada lapsi, toki monet ystävistäni elävät ihan eri elämänvaihetta kuin minä ja se tuo välillä omat haasteensa. Kuitenkin samat ystävät on pysyneet jotka mulla oli ennen lapsen saamistakin. Ja edelleen nähdään yhtä usein kuin ennenkin. Riippuu ihan ihmisestä onko juuri tuo ikä hyvä ikä saada lapsi.
Välillä saattaa vähän harmittaa että en pysty lähtemään ja tekemään asioita niin spontaanisti ja hetken mielijohteesta kuin jotkut ystäväni, mutta toisaalta sitten muistan taas kuinka paljon halusin saada lapsen ja se on ollut sen arvoista.
Jos olet sitä ihmistyyppiä joka haluaa matkustella paljon ja tehdä töitä eri paikoissa ja asua ulkomailla ja hankkia uusia kokemuksia jatkuvasti niin sitten kannattaa hankkia lapsia vasta myöhemmällä iällä. Itselläni tuollaisia haaveita ei ole oikeastaan koskaan erityisemmin ollut, vaan mun suurin haave on aina ollut saada oma perhe ja elää sitä tasaista arkea.:)
+ on tarpeeksi aikuinen hoitaakseen lasta
Miinukset:
- usein nuo suhteet hajoaa ja melkein kaikki nuorena lapsia tehneitä on nelikymppisenä uudelleen pienten lasten vanhempia
- jää paljon asioita väliin kuten matkustelu reppu selässä, mahdolliset ulkomailla työskentelyt ex tempore, huvitukset, itseensä keskittyminen
- taloudellisesti niukkaa
Hyvää. Elä vielä nuoruuttas ja vaik nyt tuntuis, et on eletty jo niin ei ole. Tiedän mistä puhun, koska hankin lapset liian nuorena ja nyt on kamala vapaudenkaipuu ja elämännälkä. Vaan joudun olemaan tässä itse kehitetyssä vankilassani...