Sain eilen kuulla sairastavani peräsuolen syöpää
Olo on vain turta. Kyyneleet valuvat pitkin poskia vaikka en edes tunne mitään... En ole pystynyt kertomaan kenellekään. Edessä iso leikkaus ja sytostaatit. En VOI kuolla!!! Minulla on pieni lapsi, joka tarvitsee äitiä vielä kauan. En vaan voi kuolla... Levinneisyystutkimukset ensi viikolla. Jos tauti on jo maksassa ja keuhkoissa ei paranemisen mahdollisuuksia ole. Kaikki muuttui silmänräpäyksessä. Pelottaa, itkettää ja epätoivo täyttää mielen.
Kommentit (54)
Eksyin tänne sivulle etsiessäni tietoa ko. syövän ennusteesta. Viestistäsi on kulunut jo hieman yli vuosi. Mitä mahtaa sulle kuulua tänä päivänä? Olen itse sairastanut ko. taudin 5-vuotta sitten. Eilen tuli viimeisen kontrollin tulos, kaikki hyvin ja voidaan sanoa, että olen parantunut! Alkuun tilanne näytti huonolta, koska kasvain oli jo läpäissyt suolen ja kiinnittynyt lihakseen ja yhteen imusolmukkeeseen. Hoidot eivät sujuneet odotetulla tavalla. Nyt on kuitenkin kulunut nuo vaaditut 5 vuotta, joten epätoivoon ei kannata vaipua. Toivon mukaan voit nyt hyvin ja nautit elämästäsi lapsen kanssa
Sitä ei tartte pelätä jos syöpä on levinnyt esim maksaan. Ystävälläni oli suolistosyöpä, joka oli levinnyt maksaan. Maksasta leikattiin pois 2/3 ja noin 3-viikossa maksa oli kasvanut takaisin entistä ehompana!!
Helsingissä leikattiin. Maksaleikkaukseen pitää topakasti vaatia kun kaikki lääkärit eivät hiffaa sitä mahdollisuutta. Näin minulle kerrottiin asiasta. Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 14:29"]
Sitä ei tartte pelätä jos syöpä on levinnyt esim maksaan. Ystävälläni oli suolistosyöpä, joka oli levinnyt maksaan. Maksasta leikattiin pois 2/3 ja noin 3-viikossa maksa oli kasvanut takaisin entistä ehompana!!
Helsingissä leikattiin. Maksaleikkaukseen pitää topakasti vaatia kun kaikki lääkärit eivät hiffaa sitä mahdollisuutta. Näin minulle kerrottiin asiasta. Tsemppiä!
[/quote]
Maksa ei kasva takaisin entistä ehompana. Se laajenee kyllä, mutta toiminnallisesti ei soluja tule lisää. Se on edelleen 1/3 maksasta. Ihmiseltä voidaan poistaa 70 % maksasta niin, että se vielä toimii.
Tämän minulle kertoivat Suomen parhaat maksaspesialistit, kun itselleni tehtiin maksaan osapoisto.
Voimia sinulle. Olin muutama viikko sitten hautajaisissa samaisen sairauden vuoksi. Vainaja oli alle 50 v, jäi 10-vuotias poika. Ota vaan kaikki hoidot mitä saat.
voimia. Läheiseni sairati peräsuolisyövän ja parani. Oli avanne ei enää sitäkään. kaikki siis voi mennä hyvin. Voimia.
voimia. Läheiseni sairati peräsuolisyövän ja parani. Oli avanne ei enää sitäkään. kaikki siis voi mennä hyvin. Voimia.
Tsemppiä, vielä on toivoa
ei kannata luovuttaa liian aikaisin
Itseäkin kiinnostaa kuinka ap voi tällähetkellä? Toivon parasta
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 15:15"]Ketju on vuodelta 2012
[/quote]
Niin?
Ei se ole automaattisesti kuolema. Mun läheisellä oli sekä paksu etyä peräsuolessa pahanlaatuisua ja ne poustettiin. Ei mitään pesäkkeitä vatsan pohjassa eikä muuallakasn, eilä koskasn jälkutarkastuksissa. ei mitään sytostaatteja tai syöpälääkkeitä. Piristy ja käy ensin tutkimukset pois, nyt ei kannatamiettiä kuolemaa
[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 14:29"]
[/quote]
Riippuu vähän missä paikassa maksaa on, siis voidaanko leikata vai ei.
2